ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم کامپیوترهای All-in-One از بازار رایانه های شخصی افزایش یافته است

بازار کامپیوترهای شخصی در سال های اخیر تا حد زیادی از مدل های سنتی به سمت لپتاپ های باریک و رایانه های All-in-one رفته چرا که با پیشرفت صنعت سخت افزار، AIO ها و نوت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

بازار کامپیوترهای شخصی در سال های اخیر تا حد زیادی از مدل های سنتی به سمت لپتاپ های باریک و رایانه های All-in-one رفته چرا که با پیشرفت صنعت سخت افزار، AIO ها و نوت بوک ها قادر به انجام امور روزمره شده اند، و بیشتر کاربران حرفه ای و علاقه مندان به دنیای گیم هستند که PC هایی با مانیتور و کیس جدا از هم خریداری می کنند.

بر اساس تحقیقات بازار در سال 2016 میلادی، 12.18 میلیون کامپیوتر AIO به فروش رفته که علی رغم افت 1.7 درصدی نسبت به سال گذشته، با توجه به کل کاهش فروش کامپیوترهای شخصی، حاکی از رشد این نوع رایانه ها در بازار بوده و سهم 10.4 درصدی را در میان انواع PC ها نشان می دهد.

پس از کاهش عرضه مداوم به مدت سه سال، انتظار می رود آمار AIO ها در سال های 2017 و 2108 به ثبات نسبی رسیده و کم کم سهم بازار بیشتری را نسبت به سایر انواع رایانه ها در اختیار بگیرند.

شرکتهای لنوو، HP، اپل و کُمپال الکترونیکس بیشترین سهم بازار AIO ها را در اختیار دارند

در حال حاضر 83.8 درصد نمونه های موجود در بازار، متعلق به 4 شرکت هستند که در این میان لنوو بیشترین سهم را داشته و به دنبال آن به ترتیب HP، اپل و کُمپال الکترونیکس (تولیدکننده تایوانی که محصولات سایر برندها را تولید می کند) قرار می گیرند و انتظار می رود لنوو با ارائه محصولات کم حجمِ جدید، بازار مشتریان تجاری را در دست گرفته و اختلاف خود را با سایر رقبا بیشتر کند.

مهمترین مزیت کامپیوترهای All-in-One، اشغال فضای کمتر و همچنین ارائه مجموعه ای جذاب از سخت افزار و نرم افزار بوده که به راحتی توسط اکثر کاربران قابل استفاده است. اما از سوی دیگر سخت افزار ضعیف (نسبت به PC های هم قیمت)، امکان ارتقاء ناچیز و همینطور قیمت بالا از جمله مهمترین نقاط ضعف رایانه های مذکور هستند.

البته سخت افزار موجود در AIO ها برای انجام امور تجاری و اداری کاملاً کافی بوده و از این نظر مشکلی برای کاربران عادی ایجاد نمی کنند. همچنین تلاش های مایکروسافت برای ارتقاء ویندوز 10 و اضافه کردن کورتانا و «Home Hub» (که قابلیت های اسپیکرهای هوشمند را به رایانه می آورد) نیز می تواند در افزایش اقبال عمومی به رایانه های شخصی مؤثر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • john smith
    john smith | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    اگر سرفیس استدیو نسخه فول اچ دی و هارد SSD بیاید حتما می خرم . کلا خرید نمایشگر های 4K را اصلا توصیه نمی کنم. الان را نمی دونم ولی تا یک سال پیش که این نمایشگر ها با ایکون اکثر نرم افزار های مشکلات اساسی داشت و کلا نرم افزار به هم می ریخت

مطالب پیشنهادی