ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تا 5 سال دیگر، پهنای باند مصرفی اینترنت برای محتویات ویدیویی سه برابر می شود

بنابر پیش بینی تازه کمپانی سیسکو که در فروش تجهیزات شبکه تخصص دارد، محتویات ویدیویی تا سال 2021 میلادی 82 درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهند داد. در سال 2016، این محتویات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

بنابر پیش بینی تازه کمپانی سیسکو که در فروش تجهیزات شبکه تخصص دارد، محتویات ویدیویی تا سال 2021 میلادی 82 درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهند داد. در سال 2016، این محتویات ویدیویی 73 درصد از ترافیک کل اینترنت را در اختیار داشتند.

این پیش بینی از آن جهت منطقی به نظر می رسد که مردم حالا نه تنها محتویات ویدیویی آنلاین بیشتری تماشا می کنند، بلکه کیفیت ویدیوها نیز افزایش یافته که پهنای باند بیشتری مصرف می کند. از طرف دیگر، روز به روز افراد بیشتری سرویس های تلویزیونی را به خاطر سرویس های آنلاین مانند آمازون، هولو، نت فیلیکس و غیره رها می کنند و این افراد، مصرف پهنای باندی تا دو برابر بیشتر از تماشاکنندگان سنتی تلویزیون دارند.

محتویات ویدیویی زنده، قرار است سریع ترین رشد را میان سایر محتویات داشته باشد که می توان این امر را به لطف فیسبوک لایو، مخابره زنده رویدادهای ورزشی توسط توییتر و دیگر محتویات کمپانی هایی مانند AT&T، یوتوب و هولو تلقی کرد.

در نهایت انتظار می رود که تا سال 2021 میلادی، ترافیک ویدیوهای زنده با رسیدن به 25 اگزابایت (معادل 25 میلیارد گیگابایت) نزدیک به 13 درصد از ترافیک کل ویدیوها را به خود اختصاص دهد که به مراتب از سهم 1.6 اگزابایتی و 3 درصدی آن از ترافیک ویدیویی سال گذشته میلادی بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Arman1377
    Arman1377 | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    ما ایرانیا که با این صدا و سیما کشورمون ، باید هم برامون چند برابر کنن در آینده !! همین الان اگه دانلود شبانه رایگان نبود ، معلوم نبود تکلیف میلیون ها جوان چی میشد !!

  • Sir Patriot
    Sir Patriot | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    برای من که لود درست صفحات با نت 512 آرزو شده :(
    دیدن ویدئو بخوره تو سرشون!

مطالب پیشنهادی