ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی iMac جدید اپل، ارتقاپذیری حافظه رم و پردازنده را نشان می دهد

وب سایت iFixit اخیراً به کالبدشکافی آیمک 21 اینچی و 4K جدید اپل پرداخته و برخلاف آنچه انتظار می رفت، دسکتاپ آل-این-وان اپل از حافظه رم و پردازه کیبی لیک قابل تعویضی بهره می برد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

وب سایت iFixit اخیراً به کالبدشکافی آیمک 21 اینچی و 4K جدید اپل پرداخته و برخلاف آنچه انتظار می رفت، دسکتاپ آل-این-وان اپل از حافظه رم و پردازه کیبی لیک قابل تعویضی بهره می برد که به لاجیک برد لحیم نشده اند. iFixit در کالبدشکافی خود پی برده که که میان رده 1299 دلاری اپل با فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز، از 8 گیگابایت حافظه رم 2400 مگاهرتزی از نوع DDR4 بهره می برد و به کارت گرافیک Radeon Pro 555 با دو گیگابایت حافظه VRAM و هارد دیسک 1 ترابایتی تجهیز شده است.

بعد از گشودن نمایشگر 4K دستگاه و کنار زدن منبع برق، هارد درایو و فن، iFixit متوجه شد که برخلاف مدل های قبلی، ماژول های حافظه به لاجیک برد لحیم نشده اند و در عوض روی دو جایگاه قابل تعویض SO-DIMM قرار گرفته اند. مشابه همین مسئله، بعد از حذف استیکر گارانتی روی بخش پشتی لاجیک برد، iFixit متوجه شد که پردازنده Intel SR32W Core i5-7400 به سوکت استاندارد LGA 1151 CPU متصل شده و امکان تغییر یا ارتقای آن وجود دارد.

همانطور که iFixit اشاره کرده، ساخت آیمکی ارتقاپذیر قطعاً رویکردی تازه برای اپل به شمار می آید. آخرین آیمک 21.5 اینچی با حافظه رم قابل ارتقا در سال 2013 عرضه شد و آخرین مدلی هم که از پردازنده ماژولار بهره می برد در سال 2012 به دست مشتریان رسید. iFixit گمان می کند که استفاده از پردازنده سوکتی، احتمالاً به خاطر عدم پشتیبانی پردازنده های کلاس دسکتاپ کیبی لیک از چیپ های قابل سوار شدن روی لاجیک برد باشد، اما از طرف دیگر اپل می توانست درخواست تولید چنین چیپ هایی را به اینتل بدهد.

نکته حائز اهمیت آن است که اپل به صورت رسمی این قطعات را قابل تعویض و ارتقا نمی داند که از دسترسی دشوار به آنها کاملاً مشخص است. با این حال، دانستن این موضوع برای افرادی که به دانش و ابزارهای لازم دسترسی دارند می تواند خوشایند باشد. با وجود حافظه رم و پردازنده قابل ارتقا، iFixit نمره 3 از 10 را به خاطر تعمیرپذیری به آیمک 21.5 اینچی 2017 اعطا کرده؛ هرچند که پیشرفت قابل توجهی نسبت به امتیاز 1 از 10 مدل 2015 به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 2000
    2000 | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    ارتقا gpu??

  • Metal
    Metal | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    همين قابل راتقء بودن هزينه خود اپل و هم كاشه ميده چون وقتى مثلا رم ايراد پيدا بكنه فقط اون عوض ميشه
    در كل هم به نفع مصرف كننده و هم توليد كننده است

مطالب پیشنهادی