ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اسکورپیو فرم نهایی اکس باکس است: یک پی سی ویندوزی

چند شب بیشتر به برگزاری یکی از مهم ترین کنفرانس های امسال مایکروسافت باقی نمانده و مدیران بخش اکس باکس این شرکت همه جوره در توییتر هواداران خود را آماده کرده اند. انتشار تیزرهای مختلف ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

چند شب بیشتر به برگزاری یکی از مهم ترین کنفرانس های امسال مایکروسافت باقی نمانده و مدیران بخش اکس باکس این شرکت همه جوره در توییتر هواداران خود را آماده کرده اند.

انتشار تیزرهای مختلف با رمزهای خاص موجود در آن ها، اشاره های خاص در توییت ها به برخی جریان ها و انتشار آگاهانه اخبار، نشان می دهد که مایکروسافت حسابی برای E3 امسال وقت گذاشته.

در ادامه مقاله ای می خوانیم به قلم کریس پلنت از وبسایت ورج که در مورد اسکورپیو نوشته است.


آخرین بیان کوتاه فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس، آخرین خبری بود که من را راضی کند پروژه اسکورپیو مایکروسافت، Xbox 10 S نامیده می شود و همانند یک پی سی گیمینگ که برای اتاق نشیمن ساخته شده کار می کند.

می دانم که ادعای بزرگی است و نمی گویم که همه باید روی آن شرط ببندند. اما پیش از رویداد E3 یکشنبه مایکروسافت، دوست دارم مدارکی دال بر اینکه مایکروسافت می خواهد یک کامپیوتر زیر تلویزیونتان قرار دهد جمع کنم.

اولین و مهم ترین دلیل: مایکروسافت پیش از آنکه حتی اکس باکس وجود داشته باشد، از همگرایی سرگرمی اتاق نشیمن با نرم افزار ویندوز سخن می گفت. کنسول های بازی شرکت همیشه چیزی شبیه به اسب ترووا بوده اند.

و با رونمایی از اکس باکس وان، این استراتژی سربسته بالاخره عمومی شد. مایکروسافت در آن ارائه بدنام، بازی ها را کنار گذاشته بود و روی برنامه های تلویزیونی، رسانه ها و ورودی HDMI متمرکز شده بود.

از آن زمان به بعد تیم اکس باکس در حال برگزاری چیزی شبیه به تور عذرخواهی بودند، دوباره روی بازی ها تمرکز کردند تا قلب گیمرهایی که احساس می کردند به آن ها خیانت شده را دوباره به دست آورند.

در همان زمان، مایکروسافت مقدمات حضور کنسول بعدی اش، پروژه اسکورپیو را با ایجاد شور و شوق و به کار بردن صفاتی همچون قوی ترین کنسول بازار فراهم کرد.

اما من نمی دانم که آیا کار دیگری هم می تواند انجام دهد، چون بازی کردن همان بازی ها روی رزولوشن 4K کافی نیست. حداقل، برای شرکتی مثل مایکروسافت کافی نیست که می خواهد کامپیوتری قدرتمند را در کنار میز تلویزیون قرار دهد.

به عنوان یک پی سی قدرتمند برای اتاق نشیمن، اکس باکس باید فراتر از یک ماشین بازی یا دستگاه استریم باشد. برای نوجوان ها و جوان ها یک کامپیوتر عالی است که دست بر قضا می تواند بازی های ویدیویی هم اجرا کند، برای بزرگسال ها هم مرکزی اسمارت هوم خواهد بود. کودکان هم می توانند با آن ماینکرفت بازی کنند.

به عنوان یک پی سی، پروژه اسکورپیو می تواند یک اکس باکس، یک اپل تی وی و یک آمازون اکو در یک پکیج کامل باشد. آیا مایکروسافت این فرصت را از دست می دهد؟

در دسامبر سال 2015 وقتی داشتم گزارشی از مایکروسافت تهیه می کردم، اسپنسر مشغول ارائه و اجرای طرح اکوسیستم شناور بود که در آن بازی ها روی هر پلتفرمی به دنبال کاربر بودند: اکس باکس وان، ویندوز 10 پی سی و اسمارت فون. از آن زمان، مایکروسافت Cross Play را هم ارائه کرد که به کاربران اکس باکس وان و ویندوز 10 پی سی اجازه می داد با یکدیگر بازی کنند.

اسپنسر در تیم مدیریتی ویندوز 10 است و شدیدا تلاش دارد تا خط بین اکس باکس وان و ویندوز 10 پی سی را کمرنگ تر کند. در آپدیت پاییز سال 2015، ویندوز 10 به اکس باکس وان آمد و یک اپلیکیشن اکس باکس به ویندوز اضافه شد.

بنابراین، پروژه اسکورپیو به نظر نقطه اتصال خوبی برای اکس باکس وان و ویندوز 10 است.

اما چرا اکس باکس 10 اس و چرا زمان طولانی کنفرانس اهمیت دارد؟ بگذارید از آخری شروع کنیم. توصیف یک پی سی برای اتاق نشیمن زمان می برد. اگر این دستگاه کاری بیشتر از بازی های ویدیویی انجام می دهد، مایکروسافت باید چگونگی آن را توضیح بدهد و بگوید که چرا ما باید اهمیت بدهیم. و برخلاف رونمایی قبلی، نیازمند بازی های ویدیویی برای معرفی کنسول است. در واقع ما منتظر دو کنفرانس خبری هستیم که در قالب یک کنفرانس ارائه می شود.

و در مورد اسم هم که باید گفت خود مایکروسافت همه چیز را لو داده. تام وارن، همکار من در مورد تیزر E3 مایکروسافت می گوید:

در تیزر دیگری که دیروز منتشر شد، یک پیام X10S101-317 روی استیجی که جمعیت مردم هستند نمایش داده شد. مایکروسافت معمولا از این نوع فرمت تاریخی برای بیلدهای نرم افزار اکس باکس و ویندوز استفاده می کند، بنابراین اگر آن ها را از هم جدا کنیم، X10S نام کنسول است و 101317 هم به معنی 13 اکتبر خواهد بود.

این نامگذاری می تواند با سیستم عامل جدید مایکروسافت، ویندوز 10 اس نیز در تعامل باشد. ویندوز 10 اس فقط برنامه هایی که روی ویندوز استور موجود باشند را می تواند روی خود نصب کند و این موضوع به مایکروسافت اجازه کنترل آنچه که باید و نباید روی کنسول نصب شود را می دهد. و همین نام نشان می دهد که چرا مایکروسافت سال گذشته نام کنسول خود را اکس باکس وان اس گذاشت.

شاید من اشتباه می کنم. شاید مایکروسافت رویای پی سی در اتاق نشیمن را کنار گذاشته. اما هر چه شواهد را بیشتر دنبال می کنید، چنین برداشتی هر روز دشوارتر می شود. هر چه که باشد، قطعا روز یکشنبه در طی کنفرانس خبری به آن پی خواهیم برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • amir47
    amir47 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    به نظر من كار اشتباهيه حتي همين ps4 پروش هم كار اشتباهي بود هر چيزي كه عرضه ميشه بايد مطابق با امكانات عمومي روز باشه نه تنها داخل ايران بلكه كل دنيا هنوز نيمه ببشتري از مردم از مانيتور و تلويزيون هاي ال سي دي استفاده مي كنن و استفاده از رزوليشن بالاتر بي فايده ميشه همين پي اس ٤ بهترين زمان معرفي شد و بهترين گزينه براي ٣ سال ديگس و ضرورتي به بيشترش نيست هنوز خيلي از سازنده هاي بازي گيم با بالاترين توان همين ps4 نميسازن و كاملا نسل ٨تي نيستن همين فوتبالش اينا همه يه سري از دلايل منطقي كه حماقته ادم الان پول به پرو و ايكس باكس ١٠ بده من پي اس ٤ ٣ سال پيش خريدم تا ٢ سال اولش كه اصلا بازي نبود همش ريمستر نسل هفتمي تااازه الان ٤ تا بازي درست داره مياد هميناشم هي تاخير مي خوره بازم خريت كه ادم بره پول زياد به ايكس باكس ١٠ يا پرو بده و اما از همه اينا بگذريم با گرافيك ترين بهترين خفن ترين بازي ها بازي هاي انحصاري پي اس ٤ ايكس باكس بجاي اين همه همگام سازي با ويندوز و دادن يه ? ? كنسول اندازه يه كيس كامپيوتر بازي انحصاري درست كنه و الا باخته?

  • جگوار
    جگوار | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    وقتی عاشق کامپیوتر و عاشق بازی باشی، مدیریتت هم عاشقانه و با پشتکار و قووووی میشه.
    موفق باشی.

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    خخخ جالبه چند ساله گیر دادن به رونمایی اول ایکس باکس وان / بزار بگم قضیه چه جور بود، مایکروسافت یه مراسم برگزار کرد واسه معرفی کنسول و قابلیت هاش قبل e3 و بعد توی e3 بازی هاش رو نشون داد، یه چیز خیلی خیلی منطقی

    اگر کسی 4 سال ایکس باکس رو دنبال کرده باشه می فهمه برای مایکروسافت / معرفی بازی برای ایکس باکس = e3


  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    "به عنوان یک پی سی، پروژه اسکورپیو می تواند یک اکس باکس، یک اپل تی وی"

    محض اطلاع ایکس باکس وان همین الانش خیلی از اپل تی وی امکانات بیشتری داره، اجرای برنامه های یونیورسال و دیدن تلویزیون به صورت زنده و .... پس لازم نیست خودشو شبیه چیزی بکنه

    اما خوب دیگه مقاله verge هستش باید یه جوری اسم اپل توش باشه ، همین verge دیروز گفته بود ، مایکروسافت احتمالا halo 6 رو معرفی می کنه، جالب تر اینکه خود مایکروسافت رسما معرفی halo 6 رو رد کرده بود چند روز پیش توی e3


  • high end
    high end | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    آقای وفانژاد ازین جور مطالب بیشتر بذارید،ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی