ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت شرکت رباتیک «بوستون داینامیک» را به ژاپنی ها فروخت

شرکت ژاپنی سافت بنک، اخیرا طبق توافقی با آلفابت به این نتیجه رسیده که با رقمی نامعلوم، شرکت رباتیک بوستون داینامیک را از آمریکایی ها بخرد و به مجموعه کمپانی های خود اضافه کند. اولین ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

شرکت ژاپنی سافت بنک، اخیرا طبق توافقی با آلفابت به این نتیجه رسیده که با رقمی نامعلوم، شرکت رباتیک بوستون داینامیک را از آمریکایی ها بخرد و به مجموعه کمپانی های خود اضافه کند.

اولین بار در ماه مارس سال 2016، بیش از 15 ماه پیش بود که علاقه مندی آلفابت به فروش بوستون داینامیک مطرح شد. این یعنی تقریبا دو سال بعد از آنکه اندی رابین، موسس اندروید و خریدار شرکت هایی نظیر بوستون داینامیک، گوگل را ترک کرد.

پس از ترک رابین، بخش Replicant در گوگل تقریبا از بین رفت.

بخش Replicant که مدیریت شرکت های رباتیک گوگل را به عهده داشت، پس از ترک رابین تقریبا از بین رفت و بوستون داینامیک و دیگر شرکت های رباتیک خریداری شده توسط گوگل نیز تقریبا بی هدف ماندند.

مارک رِیبِرت، مدیرعامل و موسس بوستون داینامیک در ارتباط با این خبر می گوید: «ما در بوستون داینامیک بسیار شگفت زده هستیم که بخشی از بینش جسورانه و جایگاه سازنده در انقلاب تکنولوژی فردا در سافت بنک باشیم.»

او در ادامه هدف خود و شرکتش را گسترش مرزهای ربات های پیشرفته و توانایی ها در تولید کارکردهای موثر در دنیایی هوشمندتر و متصل تر می خواند.

البته، بوستون داینامیک یک شرکت 25 ساله است که از دانشگاه MIT جدا شده. عمده شهرت این شرکت به خاطر ساخت ربات های دو پا و چهار پای اطلس و بیگ داگ است.

علی رغم پیشرفت قابل ملاحظه بوستون داینامیک، گویا آلفابت با آن هم مسیر نیست و احتمالا ایده ای هم ندارد که چطور باید در دنیای ربات ها موفق شود. همراه با بوستون داینامیک، آلفابت می خواهد شرکت Schaft را هم به سافت بنک بفروشد.

بوستون داینامیک یک شرکت 25 ساله است که از دانشگاه MIT جدا شده

Schaft هم از شرکت هایی بود که در مجموعه خریدهای سال 2013 و 2014 به گروه Replicant اضافه شد. از آنجایی که Schaft توسط دانشگاه توکیو پدید آمده و از JSK Robotics Laboratory منشعب شده بود، خرید آن برای شرکت ژاپنی سافت بنک منطقی به نظر می رسد.

سافت بنک به لطف خرید شرکت Vodafone Japan در سال 2006 به یکی از مهره های کلیدی مخابرات این کشور تبدیل شد و حالا هم با خرید این دو شرکت، جایگاه اول خود به عنوان رهبر رباتیک ژاپن را مستحکم تر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    گوگل تخصصش اینه که شرگتهای امریکایی رو بخره بعد بفروشه به خارجی ها? ? ? ?
    اون از موتورولا این هم از این

مطالب پیشنهادی