ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تصمیم منطقی سونی؛ کسی از Backwards Compatibility استفاده نمی کند [بروزرسانی شد]

بروزرسانی: با انتشار آمار و ارقام مربوط به Backward Compatibility از طرف وبسایت Ars Technica، بسیاری از ردموندی ها با منتشر کردن توییت های مختلفی از نادرست بودن این ادعا گفتند. مایک نیکولز، مدیر بخش تبلیغات اکس باکس ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

بروزرسانی: با انتشار آمار و ارقام مربوط به Backward Compatibility از طرف وبسایت Ars Technica، بسیاری از ردموندی ها با منتشر کردن توییت های مختلفی از نادرست بودن این ادعا گفتند.

مایک نیکولز، مدیر بخش تبلیغات اکس باکس هم در مورد این موضوع واکنش نشان داد و در حساب توییتر خود از آمار دقیق کاربران Backward Compatibility سخن به میان آورد.

بر اساس گفته های مایک نیکولز، در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد دارندگان اکس باکس وان به اجرای بازی های قدیمی روی این کنسول می پردازند که در مقابل آمار Ars Technica، رقم خیره کننده و قابل توجهی است. فیل اسپنسر و میجر نلسون نیز در این بازه زمانی بیکار نبوده اند و با انتشار توییت هایی، ادعای مایک نیکولز را تایید کرده اند.

خبر اصلی: هفته ای نیست که در اخبار بازی های ویدیویی، مایکروسافت از اضافه شدن آثاری تازه به لیست Backward Compatibility سخن نگوید. اما گویا این اخبار از اهمیت چندان بالایی برخودار نیستند و مورد توجه کاربران زیادی قرار نمی گیرند.

البته خواسته کاربران پلی استیشن برای اضافه شدن این ویژگی به کنسول های سونی نیز کم نیست. با این حال، ژاپنی ها تصمیم متفاوتی در ارتباط با این موضوع اتخاذ کرده اند و گویا ترجیح می دهند به جای استفاده از Backward Compatibility، روی سرویس های ابری سرمایه گذاری کنند.

با این حال سوال مطرح می شود که سیستم اجرای بازی های قدیمی روی کنسول های فعلی تا چه اندازه محبوب است؟ در پاسخ باید گفت که طرفداران Backward Compatibility روی اکس باکس وان به شدت کم هستند و تنها ۱.۵ درصد از کاربران کنسول آخر ردموندی ها از این ویژگی استفاده می کنند.

تنها ۱.۵ درصد از کاربران کنسول آخر ردموندی ها از ویژگی Backward Compatibility استفاده می کنند

این ادعا از سوی وبسایت Ars Technica مطرح شده و تا حدودی نظر سونی را در ارتباط با محبوبیت پایین این سیستم تایید می کند. به گفته Ars Technica، از 1.65 میلیارد دقیقه جامعه آماری، به طور میانگین تنها مدت زمان 23.9 دقیقه از 1529 دقیقه به بازی های قدیمی اختصاص یافته است.

همچنین گفتنیست که تنها ۳ یا ۴ نفر از مجموع هزار کاربر فعال اکس باکس لایو به سراغ کال آو دیوتی بلک آپس می روند. این موضوع در حالی رخ می دهد که کال آو دیوتی بلک آپس در حال حاضر محبوب ترین بازی لیست Backward Compatibility روی اکس باکس وان است.

با این حال آمار و ارقام منتشر شده توسط Ars Technica، رسمی نیستند و هنوز از طرف ردموندی ها به تایید نرسیده اند. اما اگر ادعای وبسایت مذکور درست باشد باز هم با شکست یکی دیگر از سیاست های خوب مایکروسافت طرف هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • saman s
    saman s | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    یوشیدا خودش عین ی آدم فهمیده اعتراف کرد ک بدلیل معماری پیچیده کنسول ps3 توانایی اینو ندارن ک قابلیت بکوارد و روی ps4 پیاده کنن
    اونوقت این جیم رایان اومده گفته گیمرهای جدید دوست ندارن بازی های قدیمی بازی کنن؟؟!
    یکی ب این بگه اگه سونی نظرش اینه( البته من این جیم رایان و ب کل سونی ربط نمیدم و خبرنگارمونم میتونست بجای اینکه کلی بگه سونی این حرف و زده میگفت ک جیم رایان اینو گفته) پس چرا بازیهای ps2 با قیمت های ۱۵ و ۲۰ دلار داره میفروشه اونم روی ی سرویسی ک واسه اجراش باید پهنای باند خیلی بالایی داشته باشی و عملا ما ایرانیها اصلا نمیتونیم ازش استفاده کنیم

  • farvardin
    farvardin | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    اینایی که خودشونو جر میدن برای سونی یا مایکروسافت فازشون چییه؟
    هرکدوم توی ی نسلی خوب بودن. ملتم اکثراً کنسول بهتر رو انتخاب کردن ی درصدیم صلیقه ای بوده.
    حالا مثلا پول میدن بهتون که بیایین اینجا برای شرکتشون تبلیغ کنین؟
    بازیتونو بکنین ....والا??????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی