ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معجزه ایمنی؛ نجات راننده از تصادف وحشتناک مسابقات ایندی 500 [تماشا کنید]

بینندگان مسابقات ایندی 500 این هفته شاهد یک حادثه بسیار وحشتناک بودند. در این حادثه اسکات دیکسون راننده باسابقه نیوزیلندی که از خط اول مسابقه را شروع کرده بود، در دور پنجاه و سوم با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

بینندگان مسابقات ایندی 500 این هفته شاهد یک حادثه بسیار وحشتناک بودند. در این حادثه اسکات دیکسون راننده باسابقه نیوزیلندی که از خط اول مسابقه را شروع کرده بود، در دور پنجاه و سوم با خودروی یکی دیگر از رانندگان تصادف کرده و بعد از پرواز در آسمان به شدت با حفاظ های کنار پیست برخورد کرد. شدت سانحه به حدی بود که اتومبیل اسکات نابود شده و بخش اعظمی از آن از بین رفت.

این حادثه در حالی روی داد که اسکات دیکسون در مسیر خود در حال حرکت بود، اما راننده دیگری به نام جی هاوارد با برخورد به دیواره و از دست دادن کنترل خودرو به سمت مسیر حرکت راننده نیوزیلندی منحرف شد.

از آنجایی که اسکات سرعت بسیار زیادی داشت، نتوانست واکنش مناسبی از خود نشان داده و در نتیجه به شدت با خودروی هاوارد برخورد کرد.

بعد از این برخورد اسکات متحمل چند ضربه شدید دیگر شده و ثانیه های پر اضطرابی را پشت سر گذاشت. اما خوشبختانه علی رغم شدت بالای حادثه وی آسیب جسمی جدی ندیده و پس از خروج از لاشه خودرو به کمک تیم نجات، بر روی پاهای خود صحنه را ترک نمود.

بعد از این سانحه مسابقه به مدت 18 دقیقه برای نجات و کنترل سلامتی دیکسون و هاوارد متوقف شد. گفته می شود در زمان تصادف، دیکسون سرعتی در حدود 350 کیلومتر در ساعت داشته است؛ بنابراین زنده ماندن وی را می توان بیشتر به یک معجزه تشبیه کرد، معجزه ای که به لطف استفاده از جدیدترین فناوری ها و رعایت نکات ایمنی در طراحی خودروهای ایندی کار به وقوع پیوسته است.

تصادف اسکات دیکسون، دومین ماجرای تلخ وی در هفته گذشته است؛ وی هفته قبل چند ساعت پس از کسب مقام نخست در دور تعیین خط، هنگام حضور در رستوران مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته بود.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهد، سال 2017 برای این راننده نیوزیلندی سال بسیار پرماجرایی است و شاید بهتر باشد قبل از پایان فصل حکم بازنشستگی خود را صادر کند!

ناگفته نماند این سانحه یادآور تصادف شدید فرناندو آلونسو در مسابقات گرند پری استرالیا در فصل قبل بود. در آن حادثه آلونسو نیز سرعتی بیش از 300 کیلومتر در ساعت داشت و چندین بار به شدت با کناره های پیست و زمین برخورد کرد. او هم پس از این تصادف وحشتناک همانند اسکات دیکسون با پای خود از محل حادثه دور شد، هر چند یکی از دنده های وی ترک برداشته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Goyban bl
    Goyban bl | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    البته بد نیست فیلم تصادفی که توی تایمگیری اتفاق افتاد را هم بذارید سباستین بردایس
    با سرعت ۳۷۰ تا رفت تو دیوار و شتاب منفی بالاتر از ۴۰ جی را تحمل کرد و البته شدت تصادف اونقدر زیاد بود که لگنش تو سمت راست شکست

  • D-A
    D-A | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    ماشین دوبار آتیش گرفت ولی سریع خودش خاموش شد. مثل انفجاری که در نطفه خفه شده باشه!
    تو یه همچین سرعتی کابین سالم موند!
    اینکه میگن ماشین های مسابقه از نظر تکنولوژی مورد استفاده بسیار پیشرفته و پیشتاز در صنعت خودرو هستن عین واقعیته.
    چند سال دیگه شاهد این نوع از امنیت در خودرو های سواری شهری هم خواهیم بود.

  • MohamadReza
    MohamadReza | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    الان یکی میاد میگه اگه پراید بود فلان میشد

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    واووووووووووووووو ? ?

  • جگوار
    جگوار | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    کافیه خدا بخواد بمونی.
    خواست خدا که باشه، دیگه هیچچچچی جلودارش نیست.

    • AMIR
      AMIR | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

      خدا نه با کسی دشمنی داره و نه پارتی کسی رو میکنه
      تمام اتفاقات بر اساس قوانین خاصی اتفاق می افتند و این ماییم که باید آنها رو کشف کنیم و برایشان چاره اندیشی کنیم

مطالب پیشنهادی