ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مانیتور QLED خمیده 49 اینچی و فوق عریض سامسونگ برای گیمرها

تولیدکنندگان نمایشگر در سال های اخیر، راه های بسیاری را برای ایجاد تمایز و به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار امتحان کرده اند که از حاشیه های بسیار باریک گرفته تا پنل های عریض، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

تولیدکنندگان نمایشگر در سال های اخیر، راه های بسیاری را برای ایجاد تمایز و به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار امتحان کرده اند که از حاشیه های بسیار باریک گرفته تا پنل های عریض، شاهد حضور طیف وسیعی از محصولات در بازار هستیم.

CHG90 نخستین نمایشگر بازار با پشتیبانی از تکنولوژی AMD Radeon FreeSync 2

اما حالا سامسونگ با معرفی جدیدترین نمایشگر گیمینگ خمیده خود، رقابت را در سطح جدیدی آغاز کرده است. مانیتور مورد بحث که «CHG90» نام دارد، با جدیدترین فناوری کوانتوم دات سامسونگ ساخته شده و با پشتیبانی از HDR، پنل فوق عریض و خمیده، و همچنین به عنوان نخستین نمایشگر بازار که با تکنولوژی «AMD Radeon FeeSnc 2» سازگار است، استانداردهای جدیدی را در صنعت گیمینگ تعریف خواهد کرد.

نمایشگر مذکور با نسبت ابعاد فوق عریض 32:9، رزولوشن Double Full HD (3840x1080) داشته و بنا به اظهارات کمپانی، مشکی عمیق، سفید پر نور و رنگ های شفاف تری را به نمایش خواهد گذاشت. زمان پاسخگویی تصویر در CHG90 تنها 1 میلی ثانیه بوده و با نرخ بازسازی 144Hz تجربه گیمینگ روان و مناسبی را ارائه خواهد کرد.

لازم به ذکر است در تکنولوژی QLED، از پنل های LCD استفاده می شود که از طریق لامپ های LED روشن شده و با بهره گیری از نانوذرات کوانتومی، روشنایی و رنگ های دقیقی را نمایش خواهد داد.

البته این فناوری کنتراست فوق العاده پنل های OLED (که در آنها هر پیکسل به طور جداگانه نور خود را تامین می کند) را ندارد اما به عنوان مثال، CHG90 می تواند روشنایی معادل 1500 تا 2000 نیت را تولید کرده و به عنوان نخستین مانیتور در دنیا، 100 درصد رنگ ها را در طیف «DCI-P3» نمایش دهد.

سامسونگ در کنار محصول مورد بحث، دو نمایشگر دیگر با نسبت ابعاد استاندارد 16:9 و رزولوشن QHD را نیز معرفی کرده که در اندازه های 27 و 31.5 اینچی و با نام CHG70 روانه بازار خواهند شد.

مدل 49 اینچی فوق عریض هم اکنون در آمازون و برخی خرده فروشی ها با قیمت 1499 دلار به فروش می رسد و دو مدل دیگر نیز به ترتیب 699 و 599 دلار برای نمونه 31.5 و 27 اینچی قیمت خواهند داشت. در ادامه توجه شما را به سایر تصاویر موجود از CHG90 جلب می کنیم:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    از G-Sync استفاده میکرد بهتر بود چون قطعا گیمر ها ( کم کم فعلا ) برای گیمینگ به هیچ عنوان AMD مد نظرشون نیست !!!

    • arman
      arman | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

      چیپ freesync مجانیه
      ولی مال انویدیا قیمت نسبتا بالایی داره

  • امیر حسین
    امیر حسین | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    ????

مطالب پیشنهادی