ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک و پرتاب بزرگترین و قدرتمندترین راکت SpeceX تا چهار ماه آینده

چند روز پیش ایلان ماسک اخبار موجود پیرامون بزرگترین راکت ساخته شده توسط «SpaceX» را تایید کرد و تاریخ پرتاب آن به فضا را نهایتاً تا چهار ماه آینده اعلام نمود. وی در پاسخ به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

چند روز پیش ایلان ماسک اخبار موجود پیرامون بزرگترین راکت ساخته شده توسط «SpaceX» را تایید کرد و تاریخ پرتاب آن به فضا را نهایتاً تا چهار ماه آینده اعلام نمود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از کاربران در این باره در توییتر گفت:«تمام قطعات و متعلقات Falcon Heavy طی دو تا سه ماه آینده به پایگاه کِیپ کاناورال منتقل می شوند و پرتاب نیز تقریباً یک ماه پس از این تاریخ انجام خواهد شد.»

«Falcon Heavy» با ارتفاع 70 متری، ترکیبی از سه راکت «Falcon 9» است که می تواند با بهره گیری از 27 موتور راکتی خود، نیروی برخاستی معادل 2268 تن ایجاد کند که برای حمل 53 تن بار و محموله به فضا کافی است.

فالکن هِوی فضای مناسب برای حمل دو سرنشین، یک فضاپیمای کوچک و تجهیزات جانبی به ماه را دارد و سفرهای فضایی توریستی یک هفته ای با استفاده از آن، از جمله مهمترین اهداف ماسک تا سال 2018 میلادی هستند.

سفرهای فضایی توریستی از جمله اهداف اصلی ایلان ماسک هستند

راکت مورد بحث قرار بود اوایل امسال به فضا پرتاب شود اما به دلیل انفجاری که در پرتاب آزمایشی شهریور ماه سال گذشته اتفاق افتاد، و همچنین تحقیقات پس از حادثه و مسکوت ماندن پروژه برای چند ماه، فالکن هِوی بالاخره در سال جاری نخستین پرتاب عملیاتی خود را تجربه خواهد کرد.

برای پرتاب بزرگترین راکت کمپانی، SpaceX دو فروند راکت فالکن 9 که قبلاً استفاده شده اند را به پیکر راکت اصلی متصل کرده که این دو پیشرانه، پس از پرتاب از بدنه راکت اصلی جدا شده و در پایگاه کیپ کاناورال، و برای استفاده های آتی فرود می آیند.

راکت اصلی نیز پس از طی مسافت معینی از بخش بالایی جدا شده و به زمین باز خواهد گشت. راکت مذکور در نهایت برای استفاده مجدد، در اقیانوس اطلس روی یک فروند کشتی بدون سرنشین فرود می آید.

تقریباً تمامی راکت هایی که پیش از این برای ماموریت های فضایی مورد استفاده قرار می گرفتند، پس از انجام وظیفه روی زمین سقوط کرده و تبدیل به زباله می شدند؛ اما ایلان ماسک قصد دارد با موشک های چندبار مصرف خود، از این هدر رفت سرمایه جلوگیری کرده و هزینه سفرهای فضایی را به نحو چشمگیری کاهش دهد.

لازم به ذکر است ایلان ماسک پس از نخستین پرتاب مجدد و موفقیت آمیز یک راکت فالکن 9 بازیابی شده در سال گذشته، اعلام کرد احتمالاً محموله ای که از طریق فالکن هِوی به فضا پرتاب می شود یک شئ بامزه و خنده دار خواهد بود (اشاره به پرتاب پنیر به فضا توسط اسپیس اکس)؛ چرا که ارسال یک محموله حساس در اولین پرتاب راکت مذکور، ریسک بالایی به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    به نظرم تاثیری که ایلان بر جهان خواهد گذاشت از بیل گیتس و جابز بیشتر خواهد بود

  • ذبیح اله اسماعیل پور
    ذبیح اله اسماعیل پور | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی عالیه، معلوم نیس داریم کجا میریم

مطالب پیشنهادی