ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات: بیشترین تعداد خطوط موبایل فعال شده متعلق به تهرانی هاست

وزارت ارتباطات تازه ترین گزارش خود در رابطه با میزان نفوذ تلفن همراه در کشور را منتشر کرده است. طبق این گزارش، تاکنون بالاترین تعداد خطوط تلفن همراه در تهران واگذار و فعال گردیده است، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

وزارت ارتباطات تازه ترین گزارش خود در رابطه با میزان نفوذ تلفن همراه در کشور را منتشر کرده است.

طبق این گزارش، تاکنون بالاترین تعداد خطوط تلفن همراه در تهران واگذار و فعال گردیده است، با این همه استان یزد با ضریب نفوذ 81.6 درصدی، بیشترین تعداد خط تلفن همراه نسبت به جمعیت را داراست.

بعد از یزد نیز استان های ایلام با 75.6 درصد، تهران با 75.1 و استان اصفهان با 73.3 درصد جایگاه های بعدی را در اختیار دارند. گفتنی است استان های گیلان و کردستان نیز به ترتیب با کسب ضریب نفوذ 72.6 درصدی و 72.5 درصدی جایگاه های پنجم و ششم این جدول را از آن خود کرده اند.

تا کنون بالغ بر یازده میلیون خط موبایل در تهران فعال شده

اما همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، تهرانی ها بیشترین تعداد خط تلفن همراه را خریداری و فعال سازی کرده اند؛ بر این اساس، تا پایان اسفند ماه سال 95، 11 میلیون و 196 هزار و 249 خط موبایل در پایتخت واگذار شده که تقریبا 86 درصد آن فعال گردیده است.

گفتنی است استان های اصفهان با 5 میلیون و 36 هزار و 234 خط واگذار شده (74 درصد فعال)، فارس با 4 میلیون و 542هزار و 929 خط واگذار شده (68.8 درصد فعال)، خراسان رضوی 4 میلیون و 276 هزار و 929 خط واگذار شده (75.9 درصد فعال) و آذربایجان شرقی با 3 میلیون و 197 هزار و 693 خط واگذار شده (77 درصد فعال) بیشترین خطوط واگذار شده تلفن همراه را در کشور دارند.

در کل کشور نیز آنطور که دفتر بررسی های فنی و اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش داده، تا پایان اسفند 96 تعداد 154.398.788 خط تلفن همراه واگذار گردیده که از این تعداد 82.986.304 شماره فعال شده است؛ این یعنی نرخ فعال شدن خط موبایل در کشور نزدیک به 54 درصد و ضریب نفوذ آن بیش از 104 درصد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    مشخص کههرن بیشترین خط رو داره

    خم به خاطر جمعیت
    هم بعضیا فکر می کنن 0912 کلاس داره?

    • امیر
      امیر | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

      *تهران

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    از دهات می رن شهر سیم کارت می خرن

مطالب پیشنهادی