ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان: منشاء سیگنال Wow فرازمینی ها نبوده اند

چهل سال پیش رصدخانه رادیویی دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا، نوعی سیگنال اسرارآمیز را در اعماق فضای بیرونی درون صورت فلکی کمان شناسایی کرد. از آن زمان این سیگنال در کانون توجه بسیاری قرار گرفت تا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

چهل سال پیش رصدخانه رادیویی دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا، نوعی سیگنال اسرارآمیز را در اعماق فضای بیرونی درون صورت فلکی کمان شناسایی کرد.

از آن زمان این سیگنال در کانون توجه بسیاری قرار گرفت تا اینکه نام Wow (حاکی از عجیب بودن) را بر آن نهادند؛ این سیگنال در واقع نشانه ای بود دال بر اینکه ما در این هستی تنها نیستیم که البته این گفته تا همین امروز سندیت داشت.

به تازگی محققان مرکز علوم سیاره ای (The Center for Planetary Science) اعلام کرده اند که این سیگنال را موجودات فضایی ارسال نکرده اند و در مقابل طی مقاله ای که در نشریه آکادمی علوم واشنگتن منتشر گردید، مدعی شدند یک دنباله دار احتمالا موجب انتقال این سیگنال رادیویی شده است.

یک دنباله دار احتمالا موجب انتقال این سیگنال رادیویی شده است

تیم محققان متوجه شدند که فرکانس سیگنال Wow بسیار نزدیک به امواج رادیویی است که به صورت طبیعی از هیدروژن متصاعد می شود و اعلام کردند که ستاره ای دنباله دار به نام Christensen 266/P در گذشته سیگنالی به شدت مشابه به آن را ایجاد کرده که علت نیز احتمالا به ابر هیدروژنی اش باز می گردد.

بعد از این مرحله تنها کاری که دانشمندان باید انجام می دادند این بود که نشان دهند ستاره دنباله دار مورد نظر در سال 1977 میلادی، در مجاورت صورت فلکی کمان قرار داشته است.

این خبر احتمالا باعث ناامیدی آن دسته از افرادی می شود که به وجود موجودات فرازمینی علاقه دارند و بر این نظریه اصرار می ورزند که انسان در این هستی تنها نیست!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mehdy_b.d
    mehdy_b.d | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    اینم داستانش مثل فیلم contact شده که بعدن معلوم شد سیگنالها رو زمان آلمان نازی هیتلر فرستاده بودند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی