ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس RECAPTCHA گوگل به موبایل ها و تبلت های اندرویدی می آید

اگر در چند سال اخیر از خدمات تحت وب استفاده کرده باشید حتما دست کم یک بار هم که شده با کپچا (تست تورینگ عمومی کاملا خودکار که برای تشخیص انسان از ربات ها مورد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اگر در چند سال اخیر از خدمات تحت وب استفاده کرده باشید حتما دست کم یک بار هم که شده با کپچا (تست تورینگ عمومی کاملا خودکار که برای تشخیص انسان از ربات ها مورد استفاده قرار می گیرد) روبرو شده اید.

کپچا در اصل مجموعه ای از حروف و اعداد تار و غیرواضح است که برای پیشگیری از نفوذ ربات ها به داخل وبسایت ها طراحی شده و یکی از پرکاربردترین نمونه های آن reCAPTCHA محصول گوگل است که روزانه تا صد میلیون تست را نمایش می دهد و حالا مشخص شده که قرار است به تلفن های همراه اندرویدی بیاید.

هفته گذشته گوگل از ارائه API اندرویدی reCAPTCHA خبر داد؛ نوعی تست کپچا که در اصل برای اسمارت فون ها طراحی شده است.

این تست ظرف هفته های آتی به گوگل پلی سرویسز اضافه می شود

این تست ظرف هفته های آتی به گوگل پلی سرویسز اضافه می شود (همان چهارچوبی که به روز رسانی سرویس های این شرکت در آن ارائه می شود) و در آن زمان به توسعه دهندگان اپلیکیشن امکان می دهد تا از آن در فرم های ورود به اپلیکیشن ها، صفحات لاگین و بسیاری موارد دیگر  استفاده نمایند.

Wie Liu، مدیر محصول گوگل در این باره گفت:

این تست از جدیدترین تکنولوژی reCAPTCHA گوگل استفاده می کند که در واقع کار تحلیل خطر را در پس زمینه انجام می دهد و امکانی را فراهم نموده تا با حذف میلیون ها کلیک، فرایند ورود کاربران به صفحات مشخص صورت بگیرد.

گفتنی است این API براساس پیشرفت های اخیر گوگل طراحی شده است؛ در ماه مارس، غول جستجوگر تکنولوژی تازه ای به نام reCAPTCHA نامرئی را معرفی کرد که در واقع کپچا با خاصیت ناپدید شدن خودکار بعد از شناسایی کاربر انسانی است. البته باید اضافه کنیم در مواردی که از الگوریتم های تحلیل خطر پیشرفته گوگل استفاده می شود لازم است که افراد باز هم کپچای درخواستی را وارد نمایند، اما در اغلب موارد نیازی به انجام این کار نخواهد بود.

گوگل reCAPTCHA را از یکی از تیم های تحقیقاتی دانشگاه کارنگی ملون خریداری کرد

در انتها باید اضافه کنیم که گوگل reCAPTCHA را از یکی از تیم های تحقیقاتی دانشگاه کارنگی ملون خریداری کرد و آن را به صورت رایگان درآورد و به این ترتیب، به یکی از بزرگ ترین فراهم کنندگان کپچا در دنیا بدل شد.

در سال 2014 این شرکت به تدریج سیستم reCAPTCHA را با یک جایگزین ساده تر به نام No CAPTCHA ReCAPTCHA جایگزین کرد که در اصل چک باکسی همراه با این مضمون است: «من ربات نیستم».

نسخه بهبود یافته ی reCAPTCHA با استفاده از مجموعه کلیدها و نشانه ها شامل کوکی ها (بسته های کوچکی از دیتا که از یک وبسایت ارسال شده و با استفاده مرورگر تحت وب کاربر روی کامپیوترش ذخیره می شوند) و همچنین حرکات ماوس قادر است در کسری از ثانیه کاربران انسانی را از ربات ها بازشناسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی