ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان موفق به توسعه تکنیکی برای رشد پوست در سوختگی های درجه سه شدند

با وجود آنکه طی یکی دو دهه اخیر تکنیک های مورد استفاده در جراحی های زیبایی بسیار پیشرفت کرده اند اما کماکان محققان به دنبال هدفی هستند که تاکنون دست نیافتنی بوده است: تولید پوست ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

با وجود آنکه طی یکی دو دهه اخیر تکنیک های مورد استفاده در جراحی های زیبایی بسیار پیشرفت کرده اند اما کماکان محققان به دنبال هدفی هستند که تاکنون دست نیافتنی بوده است: تولید پوست انسان با قابلیت رشد دوباره. حال خبر می رسد دانشمندان به موفقیت هایی در این زمینه دست یافته اند که می تواند آنها را یک قدم به هدف مذکور نزدیک تر کند.

باید گفت شرکت «PolarityTE» که در حوزه زیست فناوری فعال است، اعلام کرده که آنها توانسته اند «زخم های ناشی از سوختگی درجه 3 در خوک ها را با پوست ضخامت کامل و فولیکول های مو احیا کنند.»

کمپانی PolarityTE توانسته پوست و فولیکول های موی خوکی با درجه سوختگی سه را به طول کامل احیا کند

به نظر می رسد این نخستین باری است که دانشمندان موفق شده اند به رشد پوست در سوختگی های درجه سه دست یابند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، تکنیک SkinTE در واقع از طریق بافت برداری از پوست سالم بیمار عملی شده اما شرکت مذکور در مورد روش دقیق باز تعریف پوست سالم به محل زخم ناشی از سوختگی اظهار نظری نکرده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر متد مورد بحث تنها روی خوک ها مورد آزمایش قرار گرفته، اما این بدان معنا نیست که روش توسعه یافته توسط محققان روی انسان عملیاتی نخواهد شد چرا که پوست انسان و خوک بسیار به یکدیگر شبیه هستند. از همین رو در مطالعات پیشین، دانشمندان از واکنش و مشخصه های پوست خوک برای پیش بینی بازخورد پوست انسان در مواقع سوختگی بهره می گرفتند.

خوشبختانه باید اشاره کرد که کمپانی «PolarityTE» قصد دارد تا در آینده ای نزدیک و پیش از پایان سال جاری میلادی، تکنیک توسعه یافته خود را روی انسان هم مورد بررسی قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی