ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای برای 600 هزار سانتافه، سوناتا و جنسیس در آمریکای شمالی فراخوان داد

شاخه هیوندای در آمریکای شمالی ظاهرا قرار است تابستان شلوغی را پیش رو داشته باشد، چرا که این خودروساز کره ای اخیرا برای تقریبا 600 هزار خودروی خود دو فراخوان صادر کرده است. مشکلاتی که این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شاخه هیوندای در آمریکای شمالی ظاهرا قرار است تابستان شلوغی را پیش رو داشته باشد، چرا که این خودروساز کره ای اخیرا برای تقریبا 600 هزار خودروی خود دو فراخوان صادر کرده است.

مشکلاتی که این فراخوان ها را در پی داشته اند به ضامن کاپوت و چراغ هشدار درگیری ترمز پارک مربوط می شوند. اگر چه این موارد همانند سوئیچ جنرال موتورز و ایربگ های تاکاتا رسوا کننده نیستند، اما ایراد ضامن کاپوت می تواند خطرات جدی و جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ های آمریکا (NHTSA) در تحقیقات خود کابل ضامن دوم کاپوت برخی از محصولات هیوندای را مستعد زنگ زدگی تشخیص داده که این مساله به مرور زمان سبب عدم بسته شدن صحیح کاپوت می شود. البته هیوندای تاکید کرده که این زنگ زدگی فقط زمانی رخ می دهد که کاپوت کامل بسته نشده باشد.

به هر ترتیب این مساله باعث اعلام فراخوان برای 437,400 دستگاه سانتافه و سانتافه اسپورت مدل 2013 تا 2017 شده است. آنطور که هیوندای اشاره کرده مدل هایی که بعد از ژوئن 2016 تولید شده اند شامل این فراخوان نمی شوند، زیرا ایراد آنها هنگام مونتاژ برطرف گردیده است.

به گفته آقای مایکل استیوارت (Michael Stewart) سخنگوی هیوندای، تاکنون فقط سه گزارش درباره باز شدن کاپوت حین حرکت دریافت شده اما شکایت های زیادی درباره گیر کردن کاپوت توسط مشتریان گزارش شده است.

فراخوان دوم نیز که بی ارتباط با زنگ زدگی نیست، شامل 150,000 سوناتا و 10,800 جنسیس سدان مدل 2015 و 2016 می شود. دلیل این فراخوان زنگ زدگی یکی از کلیدهایی که وظیفه روشن کردن علامت اخطار ترمز پارک را بر عهده دارد، اعلام شده است. در صورت درست عمل نکردن این کلید، علامت اخطار روشن نشده و ممکن است راننده بدون اطلاع از درگیر بودن ترمز پارک شروع به حرکت کند که این مساله در بلند مدت می تواند صدماتی را به سیستم ترمز خودرو وارد نماید. بر اساس زمان بندی این دو فراخوان هیوندای از 30 ژوئن اجرا خواهند شد.

گفتنی است مدل های مشمول این دو فراخوان در ایران نیز حضور دارند؛ بنابراین چنانچه مالک یکی از مدل های مذکور – مخصوصا در مناطقی با هوای سرد و مرطوب - هستید، بهتر است برای جلوگیری از هر گونه پیشامد ناخواسته خود وارد عمل شده و موارد این فراخوان را با نمایندگی یا تعمیرکار ماهر در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی