ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنرانی تیم کوک در دانشگاه MIT و طعنه به کامپیوترهای ویندوزی

تیم کوک که اخیراً برای سخنرانی در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه MIT حضور یافته بود، صبحت های اصلی خود را به هدف از زندگی و خدمت به بشریت اختصاص داد و به دانشجویان ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

تیم کوک که اخیراً برای سخنرانی در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه MIT حضور یافته بود، صبحت های اصلی خود را به هدف از زندگی و خدمت به بشریت اختصاص داد و به دانشجویان در مورد خطرات بالقوه دنیای فناوری هشدار داد.

او که در ابتدای سخنانش به ناتوانی خود در یافتن هدفش از زندگی پرداخته بود، حین صحبت هایش طعنه هایی را هم به کامپیوترهای ویندوزی انداخت:

من مدیتیشن را امتحان کردم. به دنبال هدایت و مذهب رفتم. سخنان بسیاری از فیلسوف ها و نویسندگان خواندم. حتی در پی یک بی احتیاطی کودکانه، به سراغ یک کامپیوتر ویندوزی رفتم و خوب مسلماً به درستی کار نمی کرد.

گفتنی است کوک در سال 1998 و در حالی به شرکت اپل ملحق شد، که آنها در حال جنگیدن برای بقا و جلوگیری از ورشکست شدن بودند.

او در ادامه صحبت هایش به همکاری با استیو جابز اشاره کرد و اذعان داشت که به تدریج پاسخ «مهم ترین و بزرگ ترین سوال زندگی» که «چگونگی خدمت به بشریت» بود را یافت:

بالاخره پس از 15 سال جستجو احساس کردم با کمپانی هم مسیر شده ام که چالش ها و دستاوردهای نوین را با هدفی والا گرد همدیگر جمع آوری کرده بود. من با رهبری همسو شده بودم که عقیده داشت فناوری که هنوز وجود خارجی ندارد می تواند به دگرگونی دوباره دنیای فردا منجر شود.

استیو و اپل به من حس رهایی را اعطا کردند تا خود را درون کار غوطه ور کرده و از اهداف آنها با آغوش باز استقبال کنم و آنها را سرلوحه خود قرار دهم و متوجه شوم که چگونه می توانم به بشریت خدمت کنم.

ناگفته نماند کوک در خلال صحبت هایش به تمجید و قدردانی از دستاوردهای دانشجویان و اساتید دانشگاه MIT پرداخت و در حساب کاربری توییتر خود از آنها برای به اشتراک گذاشتن نتایج یافته هایشان تشکر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • 007
    007 | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    آقای محمد حسنی عالی بود حرف حق را گفتی

  • | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    قطعا آینده از آن ویندوزه.

  • Mehrdad Kh
    Mehrdad Kh | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    حتی با سخنرانی واسه فارق التحصیلان داره بازار یابی میکنه! چقدر مدیر یه شرکت عظیم تکنولوژی میتونه تو انتخاب جملاتش برای نسل آینده ضعیف باشه!

  • Mazhar X
    Mazhar X | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    نه خداییش با چه رویی به ویندوز طعنه زده آخه مک در حد ویندوز هست؟؟ آگه استیو جابز بود یه حرفی اما این دیگه اخرشه(آون جملش که میگه به بشریت خدمت کنم عشقه فک کنم منظور از خدمت، دزدی
    از جیب بشریته)

  • mohammad_hasani
    mohammad_hasani | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    شاید کارای گرافیکی بشه بهتر انجام داد، ولی برای کارای مهندسی ویندوز یه چیز دیگس. انقلابی که بیل گیتس ایجاد کرد، واقعا علم و دانش و کلا پیشرفت بشریت و چندین و چند پله برد جلو ، ویندوزش و بیخیال، همین مجموعه افیس و ببینید فقط، انجام هر کاری و سازماندهی هرچیزی و چقدر اسون کرده!؟ سرعت محاسبات و مدیریت اسناد و چقدر زیاد کرده!؟ بیل گیتس ارزوش این بود که تو هرخونه ای یک کامپیوتر ببره، که برد . خدمت به بشریت ینی این، نه خوشگل و با کیفیت درست کردنی که تازه پولشم میگیره و از اون طرفم هرکسی نمیتونه استفاده کنه .به شخصه معتقدم بیل گیتس یکی از تاثیرگذارترین ادمای حال حاضر تو دنیاست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی