ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

صحنه تصادف ریچارد هموند با خودرو برقی ریماک [تماشا کنید]

ریچارد هموند مجری 47 ساله مجموعه گرند تور پس از یک تصادف شدید در دامنه کوه های کشور سوئیس از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شد. این سانحه در حالی روی داد که وی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۵

ریچارد هموند مجری 47 ساله مجموعه گرند تور پس از یک تصادف شدید در دامنه کوه های کشور سوئیس از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شد. این سانحه در حالی روی داد که وی مشغول تست سوپر اسپورت برقی ریماک و ضبط سکانس هایی برای فصل بعدی گرند تور بود.

آنطور که ویدیوی ضبط شده توسط یکی از افراد حاضر در محل نشان می دهد، هموند کنترل اتومبیل خود را در سر یکی از پیچ ها از دست داده و به پایین تپه پرتاب می شود. بعد از این اتفاق، ابر اتومبیل ریماک کانسپت وان دچار آتش سوزی شده و در عرض چند دقیقه چیزی جز خاکستر از آن باقی نمی ماند. خوشبختانه قبل از وقوع و گسترش حریق ریچاد هموند توانسته از خودرو خارج شود.

تصاویر و ویدیویی که از این حادثه منتشر شده، به خوبی گویای شدت تصادف بوده و نجات هموند را می توان بیشتر به یک معجزه تشبیه کرد. اکانت رسمی مستند گرند تور با انتشار توئیتی گفته که علی رغم تصادف وحشتناک، هموند آسیب جدی ندیده و در وضعیت مساعدی به سر می برد. این اکانت همچنین گفته:

ریچارد هوشیار بود و می توانست صحبت کند. قبل از آتش گرفتن خودرو، او توانسته از اتومبیل خارج شود. وی از طریق آمبولانس هوایی به بیمارستان St Gallen منتقل شده و به دلیل صدمه زانو تحت مراقبت خواهد بود.

آنطور که اکانت گرند تور اضافه نموده در زمان تصادف هموند تنها بوده و فرد دیگر به غیر از او در داخل خودرو حضور نداشته است. دست اندرکاران این مجموعه ضمن تشکر ویژه از امدادگران به خاطر واکنش سریع آنها، اعلام کرده اند که هنوز علت تصادف مشخص نیست و دلیل آن تحت بررسی قرار دارد.

با این حال آنطور که از ویدیوی تصادف مشخص است، علت حادثه احتمالا به اشتباه هموند در رانندگی با سرعت بالا و عدم توجه به زاویه پیچ مربوط می شود، هرچند نباید از قفل شدن ناگهانی ترمز های ریماک که منجر به افتادن خط بر روی جاده می شود نیز غافل شد.

در واقع هموند بر این تصور بوده که ریماک می تواند با چنین سرعتی پیچ مورد نظر را طی کند اما در پی قفل شدن چرخ ها، خودرو شروع به لیز خوردن می کند و ظاهرا در نبود گاردریل های محافظ از جاده خارج شده و واژگون می شود.

جرمی کلارکسون دوست صمیمی هموند نیز توئیتی منتشر کرده و گفته:

این بدترین و وحشتناک ترین تصادفی بود که تا حالا دیده ام، اما خوشبختانه به نظر می رسد که حال ریچارد تا حد زیادی خوب است.

تصویری که دو روز پیش از ریچارد هموند و ریماک کانسپت وان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است

این نخستین باری نیست که ریچارد هموند تصادفی شدید می کند. در سپتامبر 2006 نیز این مجری محبوب حین رانندگی با یک خودروی درگستر در حالی که سرعتی بیش از 460 کیلومتر در ساعت داشت، دچار سانحه شد اما خوشبختانه آن حادثه نیز به خیر گذشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Goyban bl
    Goyban bl | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    ماشین های الکتریکی مقدار زیادی گشتاور دارن که هر لحظه اراده کنی در دسترسه در واقع وقتی بحث ماشین های سوپر اسپورت برقی مثل ریمک میشه هیچ اشتباهی پذیرفته نیست
    مثل ماشینهای درون سوز نیست که پاتو روی گاز بذاری و ماشین دور بگیره و مثلا توی دور موتور ۶ هزار بهترین گشتاور را داشته باشی
    پاتو روی گاز میزاری و نهایت گشتاور را داری
    برای همین سر پیچ خیلی خطرناکن

  • سعید
    سعید | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    واقعا نگران شدم خوشحالم اتفاقی براشون نیفتاده
    منتظرم فشار کاریم کم تر بشه مجموعه گرند تور با خیال آسوده تماشا کنم

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    مشکل از ماشین بود
    با اینهمه سال رانندگی با انواع سوپرخودروها هموند میدونه یک ماشین میتونه با همچین سرعتی پیچ رو دور بزنه یا نه
    ترمز ها قفل شدن کامل
    البته بهتر بود در سطح هموار اول خودرو رو تست میکردن ببینن با چه سرعتی میتونه پیچ هارو رد کنه نه در همچین جاده ای

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی