ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

13 نشانه که مدیرتان را تحت تاثیر قرار داده اید، حتی اگر اینطور به نظر نمی رسد

آیا شما در نظر مدیرتان کارمندی لایق و شایسته هستید؟ این یک پرسش بسیار مهم است. جلب نظر مدیر بخش حیاتی موفقیت و کامیابی در کار است. رئیستان تصمیم می گیرد که شما ترفیع بگیرید، ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

آیا شما در نظر مدیرتان کارمندی لایق و شایسته هستید؟ این یک پرسش بسیار مهم است. جلب نظر مدیر بخش حیاتی موفقیت و کامیابی در کار است. رئیستان تصمیم می گیرد که شما ترفیع بگیرید، تنرل رتبه داشته باشید و یا حتی اخراج شوید. بنابراین شغل شما در دستان آنهاست.

برخی مدیران به هنگام تعریف و تمجید کاملاً واضح و روشن صحبت می کنند. آنها بعضاً بازخوردهای مثبت را به همراه جزئیات کامل در اختیارتان قرار می دهند، به نحوی که این حس به شما القا شود که سهم بسزایی از موفقیت شرکت به شما باز می گردد.

اما همیشه هم مدیرها اینگونه نیستند. مسلماً در مواقع این چنینی بهترین راه می تواند درخواست فیدبک صادقانه باشد اما شاید بهتر باشد پیش از پرس و جو به دنبال 13 نشانه زیر باشید که خود بیانگر تحت تأثیر قرار گرفتن مدیر از کار شماست.

شما را به چالش می کشند

اگر برخی مواقع فشار کاری و یا مسئولیت های بسیاری را روی دوش خود حس می کنید، شاید بدین دلیل باشد که مدیرتان می خواهد شما را به چالش بکشد. «بیتس» در این باره گفته «برخی اوقات احساس می کنید رئیستان چیزی بیشتر از آنچه در توان دارید، از شما تقاضا می کند. این بدان معنا نیست که آنها می خواهند شما را تنبیه کنند، بلکه آزمونی است برای بررسی عملکردتان در شرایط سخت و دشوار.»

اولویت هایشان را با شما به اشتراک می گذارند

مدیر عامل کمپانی «Bates Communications» در این باره گفته «از رئیستان بخواهید تا در مورد اولویت هایش با شما صحبت کند و خود را علاقه مند به قبول مسئولیت های چالش برانگیز نشان دهید. فرصتی را در اختیار مدیر قرار دهید تا شما را در عمل نظاره کند، مخصوصاً در پروژه ای که برای او از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.»

به شما احترام می گذارند

به فکر آن نباشید که مدیر از شما خوشش می آید یا خیر. مسئله ای که اهمیت بیشتری دارد این است که آیا آنها به شما احترام می گذارند و از شما برای شرکت در گفت و گوهای مهم دعوت می کنند.

از نظرات شما استقبال می کنند

«بروس تولگان»، بنیانگذار «RainmakerThinking» معتقد است که مدیران با کارمندانی که به آنها علاقه و اعتماد دارند بیشتر مشورت می کنند. «چنانچه رئیس هر از گاهی نظر شما را به صورت رو در رو و یا در ملاقات های تیمی پرسیده و به آنها پاسخ مثبت می دهد، این نشان خوبی برای شماست.»

همیشه با تعریف و تمجید از شما استقبال نمی کنند

شاید پیش خود فکر کنید که مدیرها کارمندانی را که برایشان اهمیت دارند، با تمجیدها و تشویق ها بمباران می کنند اما به نظر «بیتس» همیشه اینگونه نیست. «آنها احساس می کنند که شما هم اکنون در جایگاه مناسبی حضور دارید و نیاز به تعریف هایشان ندارید و یا حتی شاید به دلیل اینکه همیشه کارهایتان را به خوبی انجام داده اید، فراموش کرده باشند از شما تمجید کنند.»

همواره در ابتدا به سراغ شما می آیند

«تولگان» بیان کرده که چنانچه رئیستان برای واگذار کردن مسئولیت های معمول و یا حتی به خصوص، ابتدا به سراغ شما بیاید و شما را انتخاب کند، این نشانه مثبتی خواهد بود.

مسئولیت های بیشتری را به عهده شما می گذارند

مدیران معمولاً کارمندانی را که از نظر استعداد در سطح بالاتری نسبت به بقیه قرار دارند را به عنوان جانشین تعیین می کنند. شما احتمالاً در قبال معاونت، نشان یا مدالی طلایی را دریافت نخواهید کرد اما احتمالاً هم خودتان و هم همکارانتان همیشه عهده دار پروژه های مهم خواهید بود.

در حل مشکلات به شما اعتماد می کنند

زمانی که دیگر کارمندان با یکدیگر درگیر می شوند و بر سر مسائلی با هم اختلاف نظر دارند، رئیس آنها را به سراغ شما می فرستد. «تولگان» در اینباره عنوان کرده «چنانچه مدیر به دیگران بگوید که برای راهنمایی به دیدار شما بیایند، این می تواند یک نشانه خوب دیگر برای شما باشد.»

پروژه های مهم را به شما واگذار می کنند

«تولگان» گفته که یکی از نشانه های اساسی اعتماد مدیر به شما این است که او از شما درخواست می کند تا با مشتری های مهم رایزنی کرده و قرارداد ببندید.

سطح رضایت مندی شما را جویا می شوند

بنیانگذار «RainmakerThinking» در صحبت هایش به این موضوع اشاره کرده که گاهی مدیران ممکن است از شما در مورد رضایتتان سوال کرده و علاقه داشته باشند که بدانند آیا برنامه ای برای خروج از شرکت دارید و یا چگونه می توانند شما را در کمپانی خود نگه دارند.

از شما می خواهند که به دیگران آموزش دهید

اگر مدیرتان مکرراً از شما درخواست می کند تا کارمندان تازه وارد را آموزش داده و بخش های مهم را برای آنها توضیح دهید، با وجود آنکه مسئولیت بیشتری را روی دوش شما می گذارند اما در واقع نشانه خوبی را به همراه دارد.

ممکن است رئیستان تحت تأثیر مهارت ها و قابلیت های شما قرار گرفته و تمایل داشته باشد تا آنها را در میان دیگر کارمندان هم گسترش دهد.

از اهدافتان برای ادامه حرفه و شغل شما می پرسند

معمولاً در مصاحبه های کاری با پرسش هایی از این قبیل مواجه شده اید اما مطرح کردن سوال در رابطه با اهداف و آرزوهایتان می تواند سیگنال خوبی برای علاقه شرکت به حفظ شما باشد. این بدان معناست که مدیرتان می خواهد برای موفقیت بلند مدت روی شما سرمایه گذاری کند.

به شما «عشقی سخت» اعطا می کنند

«سوزان بیتس» به عنوان مدیر عامل شرکت «Bates Communications» عنوان کرده «مدیری که شما را به چشم یک کارمند مفید ببیند، ممکن است بازخوردهای بسیاری به شما دهد البته احتمال دارد تمام آنها مثبت نباشند. برخی از آنها همانند «عشق سخت» بوده چرا که او در شما قابلیت هایی دیده و حس می کند که می توانید مسئولیت های بیشتری را هم به دوش بکشید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    پاراگراف آخر به نظرم خوب ترجمه نشده. یا شاید نیاز به توضیح بیشتری داشته

مطالب پیشنهادی