ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوت بوک بعدی شیائومی در راه است؛ انتشار تصاویر و مشخصات Mi Notebook Air

حضور شیائومی در بازار لپتاپ های فوق سبک بسیار محدود بوده اما مانند سایر محصولات این شرکت چینی، از ارزش خرید بالایی برخوردار است. لپتاپ «Mi Notebook Air» تابستان گذشته معرفی شد و پس از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

حضور شیائومی در بازار لپتاپ های فوق سبک بسیار محدود بوده اما مانند سایر محصولات این شرکت چینی، از ارزش خرید بالایی برخوردار است. لپتاپ «Mi Notebook Air» تابستان گذشته معرفی شد و پس از آن فقط اخبار و شایعات جسته و گریخته ای پیرامون نسل بعدی آن به گوش رسید.

البته لازم به ذکر است در فصل زمستان یک مدل مجهز به 4G از اولترابوک مورد بحث نیز روانه بازار شد و حالا به نظر می رسد باز هم با یک نسخه به روز رسانی شده مواجهیم. بر اساس اطلاعات موجود، شیائومی فقط مدل 13.3 اینچی از نوت بوک ایر خود را مورد ارتقا قرار داده و خبری از به روز رسانی نسخه 12.5 اینچی نیست.

سنسور اثر انگشت، گرافیک جدید و نسل هفتم پردازنده Core-i5 مهم ترین تغییرات نوت بوک ایر هستند

مهمترین تغییر مدل جدید، اضافه شدن حسگر اثر انگشت به گوشه تاچ پد بوده و همچنین سخت افزار داخلی نیز تا حدودی به روز رسانی شده است. به عنوان مثال پردازنده نسل ششم اینتل Core-i5 مدل قبلی حالا به نسل هفتم Core i5-7200U ارتقا یافته و بیشینه فرکانس آن نیز 3.1 گیگاهرتز خواهد بود. گرافیک «GTX 940MX» نیز با مدل «GeForce MX150» تعویض شده که نمونه جدید به ازای هر وات مصرف برق، سه برابر خروجی خواهد داشت.

حافظه رم دستگاه مورد بحث تغییری نکرده و همچنان 8 گیگابایت است و مشتریان نیز برای فضای ذخیره سازی، دوگزینه 128 و 256 گیگابایتی SSD را پیش رو دارند. اولترابوک شیائومی همچنین به بلوتوث نسخه 4.0 و درگاه استاندارد HDMI مجهز شده و از دو پورت USB 3.0 با سرعت 2.5Gb/s بهره می برد.

Mi Notebook Air 13.3 یک باتری چهارسلولی با قابلیت شارژ سریع نیز دارد که از طریق درگاه USB-C می تواند در عرض 30 دقیقه نیمی از ظرفیت خود را شارژ کند. البته طراحی لپتاپ تغییری نکرده و فقط وزن آن (1.3Kg) نسبت به مدل قبلی (1.28Kg) اندکی افزایش یافته است.

هنوز تاریخ رونمایی و عرضه نسل بعدی اولترابوک های شیائومی مشخص نیست و در حال حاضر، به روزترین گزینه موجود همین مدل 13.3 اینچی جدید است که در مدل 128 گیگابایتی 735 دلار، و برای مدل 256 گیگابایتی 809 دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    این که حتی برای نام گذاریِ محصولات شون هم، کپی کاری میکنن واقعا شرم آور و زشته !

  • behzad
    behzad | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    کاربردش چیه دقیق؟

    • arman
      arman | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

      کاربرد لپتاپ چیه؟
      ???

  • امیر
    امیر | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    تبلیغاتشم کپی مک بوک چخ برسه طراحیش?

مطالب پیشنهادی