ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واقعیت افزوده تا سال 2021 یک میلیارد کاربر فعال موبایل خواهد داشت

بر اساس گزارشات اخیر، پیش بینی می شود صنعت واقعیت افزوده موبایل (AR) تا سال 2021 میلادی از مرز یک میلیارد کاربر عبور کرده و در حدود 60 میلیارد دلار درآمد جهانی را رقم بزند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

بر اساس گزارشات اخیر، پیش بینی می شود صنعت واقعیت افزوده موبایل (AR) تا سال 2021 میلادی از مرز یک میلیارد کاربر عبور کرده و در حدود 60 میلیارد دلار درآمد جهانی را رقم بزند.

این اعداد شاید در نگاه اول بیش از حد خوشبینانه به نظر برسند، اما باید در نظر داشت که این فناوری جدید از طرف کمپانی های بزرگی مانند فیسبوک و گوگل پشتیبانی شده و اپل نیز به عنوان جدیدترین بازیگر، قصد ورود قدرتمند به صنعت واقعیت افزوده را دارد. اسنپ، تِنسِنت، Baidu، علی بابا، هووآوی و سامسونگ نیز از جمله سایر فعالان حوزه هستند.

اپل با داشتن تعداد زیادی کاربر وفادار، نقش مهمی در رواج واقعیت افزوده دارد

تحلیلگران معتقدند اپل و فیسبوک نقش مهمی در افزایش تعداد کاربران واقعیت افزوده خواهند داشت؛ آنها کمپانی ساکن کوپرتینو را «متخصص ترغیب کاربران به استفاده از نرم افزارهای جدید» دانسته و با توجه به نرخ ارتقا iOS توسط صاحبان آیفون در هر به روزرسانی، رقم کاربرانی که اپل به استفاده از واقعیت مجازی مجاب خواهد کرد را قابل توجه می دانند.

از طرف دیگر فیسبوک هم با در اختیار داشتن سه پلتفرم مجازی اینستاگرام، واتس اَپ و فیسبوک مسنجر، مخاطبان بسیار زیادی دارد و با اینکه ممکن است برخی از این کاربران به طور همزمان روی دو یا سه شبکه فعال باشند، باز هم شانس زیادی برای ترغیب آنها به استفاده از پلتفرم واقعیت افزوده وجود دارد.

پیش بینی درآمدی تحلیلگران نیز تا حد زیادی مبتنی بر موفقیت های کسب شده قبلی مانند بازی «Pokemon Go» است که برای بسیاری از کاربران اولین تجربه واقعیت افزوده بوده و به همین خاطر، اکثر افراد تصور می کنند حوزه اصلی فعالیت AR بازی های رایانه ایست.

اما جالب است بدانید که بر اساس گزارش ها و تحلیل های موجود، 80 درصد درآمدهای حاصل از فناوری مورد بحث تا سال 2021، از محل تجارت الکترونیک، شبکه داده های موبایل، اپلیکیشن ها (به جز بازی)، تبلیغات و بنگاه های اقتصادی خواهد بود.

از نقطه نظر جغرافیایی نیز گفته می شود نیمی از درآمد پلتفرم های واقعیت افزوده در قاره آسیا محقق شده و به دنبال آن نیز آمریکای شمالی و اروپای غربی قرار خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی