ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد SureFly با موتور هیبریدی گازوئیل و الکتریسیته؛ تاکسی پرنده آینده

پهپادها پیش از این با انجام وظایفی مانند تحویل پیتزا یا حمل سفارشات مشتریان در فروشگاه اینترنتی آمازون، وارد مقوله حمل و نقل شده اند و ورود آنها به بازار تاکسی های هوایی نیز چندان ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

پهپادها پیش از این با انجام وظایفی مانند تحویل پیتزا یا حمل سفارشات مشتریان در فروشگاه اینترنتی آمازون، وارد مقوله حمل و نقل شده اند و ورود آنها به بازار تاکسی های هوایی نیز چندان دور از انتظار نبود.

در همین راستا شرکت «Workhorse» در اوهایو آمریکا، که متخصص حوزه حمل و نقل خودکار از طریق پهپادها و همچنین پیشرانه های هیبریدی است، با ترکیب توانایی های خود پهپادی را به نام «SureFly» طراحی کرده که قابلیت حمل سرنشین دارد.

«شورفلای» با شاسی و ملخ های فیبر کربنی، و بهره گیری از طراحی «fix-prop pitch» برای حذف بال و پیشران دُمی، بسیار سبک وزن بوده و هر چهار بازوی نگه دارنده ملخ های آن برای کاهش فضای اشغال شده، در زمان عدم استفاده جمع می شوند.

SureFly با هر بار سوخت گیری 110 کیلومتر را طی می کند

پهپاد مورد بحث برای پرواز مجهز به هشت موتور مجزا است که هرکدام نیروی مورد نیاز یک ملخ را تامین می کنند. SureFly می تواند با یک بار سوخت گیری، مسافتی معادل 110 کیلومتر را با سرعت 110 کیلومتر در ساعت طی کند که در جهت افزایش امنیت، یک باتری لیتیوم-یونی نیز برای مواقع اتمام سوخت یا بروز ایرادات فنی در آن تعبیه شده است.

«استیو بِرنز» مدیر عامل کمپانی در زمینه ویژگی های امنیتی شورفلای می گوید:«باتری پهپاد در صورت اتمام سوخت، 5 دقیقه پرواز برای رسیدن به نقطه فرود امن را تضمین می کند. همچنین در این پرنده چتر نجات های بالستیکی تعبیه شده که مانند صندلی هواپیماهای نظامی، مسافران را ایجکت می کنند.»

وی در ادامه افزود:«البته در هلیکوپترهای معمولی چنین کاری به دلیل برخورد با پره های ملخ ممکن نیست اما در شورفلای، 8 موتور کوچک به طور همزمان در چهار طرف وسیله کار می کنند و مانعی بالای سر مسافران قرار ندارد.»

محصول جذاب Workhorse با دیزاین سبک وزن، قابلیت حمل دو سرنشین و ویژگی های ایمنی و کاربردی مناسب، هنوز پرواز واقعی را تجربه نکرده است. شورفلای قرار است 9 تیر ماه در نمایشگاه هوایی پاریس در معرض دید عموم قرار بگیرد اما جالب اینکه شرکت سازنده، هیچ پرواز نمایشی یا تست عملکردی نیز برای رویداد مذکور در نظر نگرفته است.

چنانچه SureFly موفق به کسب مجوزهای اداره هوایی فدرال آمریکا شود، می توان کاربردهای مختلفی از کشاورزی گرفته تا اعزام نیروهای امدادی به محل حادثه را برای آن متصور شد.

کمپانی سازنده هنوز قیمت مشخصی را برای پهپاد خود معین نکرده اما به گفته آقای بِرنز، مبلغ نهایی چیزی کمتر از 200 هزار دلار خواهد بود و وی امیدوار است بتواند شورفلای را در بازه قیمتی محصولات تسلا وارد بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی