ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای افزایش سهم بازار، آیفون های قدیمی خود را با قیمت مناسب راهی هند خواهد کرد

اپل علی رغم وضعیت مناسب خود در بازارهای جهانی، عملکرد چندان جالبی در کشور هندوستان نداشته است. این شرکت با حضور رقبای قدرتمندی مانند Micromax، شیائومی، اوپو و Gionee، سهم 3 درصدی از بازار دومین ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

اپل علی رغم وضعیت مناسب خود در بازارهای جهانی، عملکرد چندان جالبی در کشور هندوستان نداشته است. این شرکت با حضور رقبای قدرتمندی مانند Micromax، شیائومی، اوپو و Gionee، سهم 3 درصدی از بازار دومین کشور پرجمعیت جهان را در اختیار دارد.

مهمترین دلیل فروش کم آیفون در هند، وضعیت اقتصادی مردم و تمایل کاربران به خرید موبایل های ارزان قیمت است که دقیقاً تخصص رقبای اپل در هندوستان بوده و نقطه مقابل کاراکتر محصولات شرکت ساکن کوپرتینو است.

اما حالا بر اساس اخبار موجود، اپل قصد دارد مدل های قدیمی تر آیفون را با قیمت مناسب راهی هند کرده و سهم خود را از بازار این کشور افزایش دهد. به عنوان مثال در حال حاضر یک دستگاه آیفون 5S در هندوستان حدود 300 دلار قیمت دارد که در مقایسه با نزدیک ترین محصول اپل در بازارهای جهانی یعنی آیفون SE، حدود 100 دلار ارزان تر است.

اپل محصولات قدیمی خود را با واسطه در هند عرضه می کند

جالب اینجاست که بر اساس قوانین وارداتی هند، و علی رغم رایزنی های تیم کوک با مقامات این کشور، اپل نمی تواند مدل های قدیمی تر را به صورت مستقیم به هندوستان صادر کرده و در فروشگاه های خود عرضه نماید؛ از همین رو کمپانی مذکور مدل های قدیمی خود را (که تقریباً نیمی از صادرات اپل به هند را تشکیل می دهند) از طریق فروشگاه هایی مانند آمازون و «Flipkart» به فروش می رساند.

البته فروشندگان اپل در هند علاوه بر تخفیف و کاهش قیمت، طرح های تشویقی خرید و امکان پرداخت قسطی را نیز برای مشتریان فراهم کرده اند تا بتوانند فروش خود را هرچه بیشتر افزایش دهند. کمپانی اصلی نیز به صورت غیر رسمی افرادی را برای رایزنی با بانک ها و مؤسسات مالی استخدام کرده تا راه را برای دریافت وام خرید آیفون توسط اقشار کم درآمد هموار کنند.

کمپانی اپل در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود، برای فروش محصولات خود در هندوستان وابسته به آمازون، فلیپ کارت و سایر واسطه ها بوده، و بهترین راه شرکت ساکن کوپرتینو برای عرضه مستقیم آیفون و عبور از موانع قانونی، احداث کارخانه و تولید موبایل در خاک کشور هند خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • moslemzare
    moslemzare | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    راهی ایران میکرد? با قیمت بالا

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    اپل برای قدیمه

مطالب پیشنهادی