ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

دولت مصر چشم به راه کمک اوبر برای ردیابی مسافران است

همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید، اوبر از ابزاری با نام «Heaven» برای ردیابی مکان رانندگان خود به صورت زنده بهره می برد. حال خبر می رسد که دولت مصر کمپانی مذکور را تحت فشار ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید، اوبر از ابزاری با نام «Heaven» برای ردیابی مکان رانندگان خود به صورت زنده بهره می برد. حال خبر می رسد که دولت مصر کمپانی مذکور را تحت فشار قرار داده تا اجازه دسترسی بدین ابزار را به آنها دهند.

گفتنی است بر اساس گزارشی که امروز توسط نیویورک تایمز منتشر شده، درخواست دولت مصر برای دسترسی به ابزار ردیابی رانندگان اوبر با مخالفت از طرف این شرکت مواجه شده است. اما باید گفت از طرف دیگر مقامات اطلاعاتی نظامی مصر در تلاش هستند تا در صورت عدم تغییر تصمیم اوبر، شرکت «کریم» (Careem) که به عنوان رقیب خاورمیانه ای اوبر شناخته می شود را جایگزین آنها کنند.

اوبر در حال حاضر به مخالفت با درخواست دولت مصر پرداخته است

لازم به ذکر است لایحه ای که در پارلمان مصر به رأی گیری گذاشته خواهد شد نه تنها کمپانی های درخواست تاکسی به صورت آنلاین را مجبور به انتقال سرورهایشان به خاک این کشور می کند، بلکه آن ها ملزم می کند تا داده هایشان را در اختیار نهادهای دولتی مرتبط قرار دهند.

باید اشاره کرد که پیشتر هم دولت مصر توانسته بود با تصویب قانون هایی این چنینی، فعالیت اپلیکیشن چت امن «Signal» و چندین وبسایت دیگر در این کشور را متوقف کند.

ناگفته نماند که هر دو کمپانی اوبر و «کریم» به دنبال اصلاحاتی هستند که اثر قانون مورد اشاره را (البته در صورت تصویب) به حداقل برساند. با این حال به دلیل جمعیت زیاد و تعداد کم خودروهای شخصی در مصر، بعید به نظر می رسد که دو شرکت یاد شده به این راحتی بازار پر سود این کشور را ترک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    بریم مصر میگم آقا کریم Careem ‌ اوناهم می گین اوبر

مطالب پیشنهادی