ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2017: تمام اخبار و تریلرها

بامداد امشب، راس ساعت ۱:۳۰ کنفرانس مایکروسافت شروع شد و این غول ردموندی، همان طور که انتظار می رفت از کنسول میان نسلی اش پرده برداشت و عناوین بسیاری هم در جریان کنفرانسش معرفی کرد. ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۹

بامداد امشب، راس ساعت ۱:۳۰ کنفرانس مایکروسافت شروع شد و این غول ردموندی، همان طور که انتظار می رفت از کنسول میان نسلی اش پرده برداشت و عناوین بسیاری هم در جریان کنفرانسش معرفی کرد.

این کنفرانس همان طور که انتظار می رفت، با رونمایی از پروژه اسکورپیو آغاز شد. مایکروسافت نوید کنسول میان نسلی اش را در E3 سال قبل داد، اما امسال بالاخره رسما از نتیجه این پروژه رونمایی کرد. این کنسول Xbon One X نام دارد و قوی ترین کنسول تا به امروز محسوب می شود.

پس از Xbox One X، نوبت به بازی هایی رسید که از قدرت این کنسول بهره می برند. پرچم دار این بازی ها چیزی نبود جز Forza Motorsport 7. تریلر این بازی نوید عنوان ریسینگی فوق العاده را می دهد و از برگ های برنده مایکروسافت محسوب می شود.

مایکروسافت در این کنفرانس، ۴۲ بازی مختلف را بی وقفه نشان داد. تمرکز این کنفرانس فقط روی بازی ها برای گیمرها بود. به هر حال بازی ها هستند که قرار است کنسول های این شرکت آمریکایی را به فروش برسانند.

دومین غافل گیری بزرگ این کنفرانس، نسخه جدید سری مترو بود که با تریلری فوق العاده شکوهمند معرفی شد. Metro Exodus ادامه ای است بر مترو لست لایت و قرار است در سال ۲۰۱۸ عرضه شود.

پس از مترو و فورتزا، نوبت به Assassin's Creed Origins رسید. همان طور که پیش تر مشخص شده بود، نسخه جدید سری محبوب یوبی سافت به دوران مصر باستان می رود. تریلر این بازی بسیار نوید بخش به نظر می آید. امیدواریم که یوبی سافت بتواند اساسینز کرید را با این نسخه به دوران اوج و شکوهش بازگرداند.

سپس Brendan Greene که با نام مستعار Playerunknown شناخته می شود روی سن آمد تا از عنوان Battlegrounds بگوید. Playerunknown's Battleground مدتی پیش روی رایانه های شخصی آمد و با استقبال خوبی هم مواجه شد. حالا پای این بازی قرار است به کنسول ها هم باز شود. این عنوان روی کنسول ها در انحصار Xbox One است و از قدرت های Xbox One X هم بهره می برد.

در ادامه تریلری عجیب از از عنوانی علمی-تخیلی به نام Deep Rock Galatic دیدیم که گیم پلی Co Op محور و با گرافیک هنری منحصر به فرد دارد.

نوبت به زامبی ها رسید! از نسخه دوم State of Decay پرده برداشته شد. تریلر این عنوان زمین هایی پر از زامبی را به تصویر کشید، زمین هایی که بازیکنان باید در آن ها در برابر موج زامبی ها مقاومت کنند. این عنوان در سبک سوروایوال قرار است در بهار ۲۰۱۸ عرضه شود.

انحصاری بعدی، پروژه ای است به نام  Darwin که عنوانی است رقابتی و با المان های سبک بقا. بازیکنان کنترل شخصیت های مختلفی را به دست می گیرند که هر کدام قدرت های منحصر به فردی دارند و باید به مصاف هم بروند.

نمایش بعدی به ماینکرافت اختصاص داشت. حالا قابلیت Cross Play هم به این بازی اضافه شده و بازیکنان پلتفرم های متفاوت، حتی نینتندو سوییچ می توانند با هم بازی کنند. ماینکرفت در پاییز پیش رو به روز رسانی ای هم دریافت خواهد کرد که به واسطه آن، کیفیت تکسچر ها افزایش خواهد یافت و پشتیبانی از رزولوشن 4K هم به بازی اضافه خواهد شد. این بروزرسانی که Super Duper Graphics Pack نام دارد، نور پردازی و سایه زنی را هم بهبود می دهد.

عنوان بعدی، Dragon Ball FighterZ بود، محبوب دل شرقی ها. این عنوان فایتینگ، گرافیکی سل شید بسیار خیره کننده با افکت های 2.5 بعدی بسیار جذابی دارد و برای عرضه در اوایل سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده.

بعد از این ها، شاهد تریلری از Black Desert بودیم. بلک دیزرت از MMORPG های محبوب رایانه های شخصی است که قرار است در اوایل سال ۲۰۱۸ برای کنسول های خانواده Xbox One هم منتشر شود. گرافیک بصری این عنوان به واسطه قدرت پردازی بالای Xbox One X ارتقا خواهد یافت و با رزولوشن 4K روی این کنسول میان نسلی اجرا می شود.

Ashen مثال دیگری از توجه مایکروسافت به بازی های مستقل یا همان ایندی بود. این عنوان برای اولین بار در کنفرانس سال 2015 معرفی شد اما تا به امروز اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده بود.

Ashen با سبک اکشن-نقش آفرینی خود در جهانی جریان دارد که دیگر در آن خورشیدی طلوع نمی کند و این گیمرها هستند که باید راز بقا در چنین جهانی را آموخته و محلی برای ادامه زندگی پیدا کنند.

در این راه به لطف بخش چند نفره بازی، با بازیکنان دیگری مواجه خواهید شد که هر کدام اهداف و برنامه های مشخص خود را دارند، ویژگی ای که زمینه را برای تعاملات و یا درگیری هایی جالب با دیگران فراهم می کند.

Ashen قرار است برای کنسول اکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه شود، هر چند که تاریخ انتشار دقیق بازی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

Odd Tales' The Last Night بازی مستقل دیگری است که برای کنسول اکس باکس وان منتشر می شود. این عنوان به سراغ جهانی رفته است که در آن دیگر خبری از اخلاقیات نیست و در این دنیای فانتزی گویا باران هیچگاه متوقف نمی شود.

پیش از این، The Last Night تنها برای عرضه روی کامپیوترهای شخصی معرفی شده بود اما بامداد امروز مشخص گردید که دارندگان کنسول اکس باکس وان نیز از تجربه این بازی بی بهره نخواهند ماند.

در حال حاضر تاریخ انتشاری برای The Last Night مشخص نشده و باید منتظر اطلاعات بیشتری بمانیم.

به طور مختصر، شاهد نمایشی از The Arthful Escape هم بودیم که گرافیک هنری بسیار عجیب، اما دل نشینی داشت. این بازی مستقل، عنوانی است در سبک ریتمیک که شخصیت اصلی اش به گیتار مجهز شده و با قدرت های خود، سرزمینی نقاشی طور را در می نوردد. جالب است بدانید که پروژه توسعه این عنوان در سال ۲۰۱۶ آغاز و هزینه توسعه این بازی از طریق Kickstarter فراهم شد.

نمایش مختصر بعدی به Code Vein اختصاص داشت. عنوانی اکشن نقش آفرینی که حاصل کار تیمی است که پیش تر توسعه سری God Eater را بر عهده داشت. این بازی هم قرار است در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شود.

مدت هاست که نمایش های متعددی را از بازی انحصاری Sea of Thieves شاهد هستیم. در کنفرانس E3 امسال مایکروسافت نیز این روند باز هم تکرار شد و برای دقایقی شاهد تماشای لحاظاتی از گیم پلی بازی بودیم. البته نمایش جدید Sea of Thieves این بار بزرگ تر و طولانی تر از همیشه بود و بخش های مختلفی از گیم پلی را به تصویر می کشید. همچنین مایکروسافت از تاخیر در تاریخ عرضه بازی نیز سخن به میان آوردند و زمان انتشار آن را به سال 2018 موکول کرد.

مایکروسافت سپس به سراغ بازی جدید توسعه دهندگان Gone Home رفت. این بازی که Tacoma نام دارد با انتشار تریلری کوتاه به روی صحنه آمد و تاریخ عرضه اش پس از گذشت تقریبا یک سال مشخص شد. بازی جدید استودیو فول برایت آماده انتشار است و نهایتا تا یک ماه دیگر برای عرضه روی اکس باکس وان و پی سی حاضر می شود.

یکی از بازی هایی که نمایش آن در جریان کنفرانس مایکروسافت جای تعجب داشت، بازی Super Lucky’s Tale بود که قبلاً با نام Lucky’s Tale برای هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت عرضه شد. تفاوت ها تنها به نامگذاری محدود نمی شوند و به نظر می رسد که با یک بازی پلتفرم جذاب و شبیه به عناوین کلاسیک مواجه هستیم.

تنها سوالی که برایمان پیش آمده آن است که آیا نمایش Super Lucky’s Tale به این معنا خواهد بود که مایکروسافت بالاخره هدستی واقعیت مجازی برای کنسول اکس باکس وان اکس عرضه می کند یا خیر؟ حداقل فعلاً جواب این سوال را نمی دانیم.

Cuphead نیز که مدت هاست مراحل توسعه خود را پشت سر می گذارد، بالاخره تاریخ عرضه دریافت کرد. بازی مورد نظر در کنفرانس مایکروسافت نمایش خیلی کوتاهی داشت که در انتها از 29 سپتامبر (7 مهر ماه) به عنوان زمان عرضه بازی یاد شد.

نوبتی هم که باشد نوبت به یکی از بازی های مهم لاین آپ های مایکروسافت رسید. Crackdown 3 با اجرای تری کروز بازیگر به روی صحنه آمد و با نمایشی از بخش های گیم پلی به کار خود پایان داد. علاوه بر این بالاخره بازی تاریخ انتشار دریافت کرد. Crackdown 3 قرار است پس از تاخیر یک ساله خود در تاریخ 7 نوامبر (16 آبان ماه) عرضه شود.

مایکروسافت برای دوست داران بازی های مستقل هم خبرهای خوشی دارد و در جریان کنفرانس خود اعلام کرد انبوهی از این بازی های کوچک و دوست داشتنی در راه هستند. بالغ بر 19 بازی مختلف در راه هستند که از جمله آنها می توان Dunk Lords ،Conan Axiles ،Ooblets و Path of Exile اشاره کرد.

پس از نمایش تریلری کوتاه از Crackdown 3، بلاخره مدت ها صبر طرفداران با معرفی نسخه جدید بازی تحسین شده Life is Strange پاسخ داده شد. این نسخه 3 قسمتی، Before The Storm نام دارد و داستان زندگی مکس و شخصیت های اطراف او را این بار قبل از اتفاقات نسخه اول، روایت می کند.

اولین قسمت از بازی نیز در تاریخ 8 شهریور ماه منتشر خواهد شد. به نظر می رسد که بیشتر شخصیت های نسخه اول، در Before The Storm نیز حضور دارند که از میان آن ها می توان به ریچل آمبر (Rachel Amber) اشاره کرد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از داستان این نسخه در دسترس نیست اما به نظر می رسد که در Before The Storm به نظاره رشد و بزرگ شدن شخصیت اصلی بازی یعنی مکس از نوجوانی به جوانی و چالش های پیش روی او خواهیم نشست.

Before Storm نیز همچون نسخه قبلی برای پلتفرم های اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی عرضه می شود.

نمایش بعدی به Shadow of War اختصاص داشت که ادامه ای است بر Middle-Earth: Shadow of Mordor. تریلر به نمایش در آمده، سیستم نمسیس بهبود یافته و مکانیزم جدید حمله به قلعه ها را نمایش می داد.

سرزمین موردور در این نسخه، بسیار بزرگ تر و زنده تر شده. تالیون و کلبریمبور، شخصیت های اصلی این سری، می توانند دشمنانشان را رام کنند و از آن ها در ارتش خود استفاده کنند.

با این ارتش، بازیکن باید سرزمین موردور را به سلطه خود در آورد. سیستم نمسیس بهبود یافته، باعث شده که روابط بین بازیکنان و دیگر شخصیت ها در این نسخه بسیار پیچیده تر و عمیق تر شود و لحظات جذاب تری در بازی رقم بخورد.

پس از Shadow of War، نوبت به بازی Ori and the Will of the Wisps رسید که در واقع دنباله ای است برای بازی تحسین شده Ori and the Blind Forest. اطلاعات زیادی درباره این نسخه دنباله در اختیارمان قرار نگرفت اما بنابر تریلر به نمایش درآمده، به نظر می رسد که یک بار دیگر باید منتظری عنوانی جذاب با گرافیک بسیار چشم نواز باشیم که دلمان را می رباید.

پیش از پایان کنفرانس، مایکروسافت یک بار دیگر به سراغ کنسول اکس باکس وان اکس رفت و جزییات هیجان انگیز بیشتری در اختیارمان گذاشت. به گفته فیل اسپنسر، از این پس می توان منتظر ارائه بازی های نخستین اکس باکس نیز از طریق ویژگی Backward Compatibility بود که قطعاً مورد توجه قرار می گیرد.

همین چند روز پیش مایکروسافت اعلام کرد که بیشتر از 50 درصد از کاربران اکس باکس وان از این قابلیت استفاده می کنند و پشتیبانی از بازی های اولین اکس باکس قطعاً به این موفقیت دامن می زند.

پس از این خبر خوشایند، اسپنسر به صحبت درباره برخی بازی های قبلی که روی اکس باکس وان استاندارد عرضه شده اند پرداخت و گفت می توان منتظر ارائه آپدیت ها و پچ هایی برای بهبود گرافیکی بازی هایی نظیر گیرز آو وار 4، رزیدنت اویل 7، هیلو وارز 2 و راکت لیگ بود؛ درست مانند کار مشابهی که سونی با پلی استیشن 4 پرو انجام داد.

و در نهایت، مدیر برند اکس باکس از آخرین دقایق حضور خود روی استیج E3 برای رونمایی از قیمت کنسول اکس باکس وان اکس استفاده کرد و اعلام نمود این کنسول میان نسلی قدرتمند، با قیمت 499 دلار در تاریخ 16 آبان ماه روانه بازار می شود؛ یعنی درست در فصل کریسمس و خرید گیمرها.

همان طور که دیروز در کنفرانس الکترونیک آرتز اعلام شده بود، نمایش گیم پلی Anthem، بازی جدید Bioware هم به این کنفرانس موکول شده بود. Anthem با نمایشی خیره کننده به کنفرانس مایکروسافت پایان داد.

این بازی دنیایی علمی-تخیلی با تم آخر الزمانی را به تصویر می کشد که در آن، انسان ها در کنار روبات ها و هیولای غول پیکر زندگی می کنند و تنها چیزی که از حیات انسان ها حفاظت می کند، دیواری است که دور محل زندگی انسان ها کشیده شده.

بازیکنان در نقش شخصیت هایی ظاهر می شوند که باید به خارج از این دیوار ها بروند و ماموریت های مشخصی را به انجام برسانند. هسته اصلی گیم پلی آنتم که ابزار اصلی شخصیت ها به حساب می آیند، اگزو سوت هایی هستند که جولین نام دارند و به بازیکنان قابلیت پرواز و بقا در این محیط وحشی را می دهند.

Anthem دنیایی جهان باز دارد که بازیکنان می توانند آن را بین خود به اشتراک بگذارند، یعنی می توانند برای انجام مراحل، به یکدیگر ملحق شوند و به هم یاری برسانند. به همین دلیل آنتم بی شباهت به دستینی و دیویژن نیست و ساختاری مشابه با این دو بازی دارد. این عنوان قرار است که در سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • thelastofus
    thelastofus | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    خخخخخخ خدایی خیلی انحصاری هاش جک بود
    چیه بری ۵۰۰ دلار پول بدی اینو بگیری برا کیفیت بیشتر خودت رو گول نزن ps4 بهترین انحصاری ها رو داره وقتی انحصاری و بازی خوب نداری گرافیک و رزولوشن به چه درد میخوره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی