ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحویل اولین اتوبوس برقی BYD به شهرداری شیراز؛ امید به تحول سبز در حمل و نقل عمومی

تا چند سال قبل ابهامی فراگیر در مورد آینده صنعت خودرو جهان وجود داشت، بسیاری بر این عقیده بودند که خودروهای هیدروژن سوز یا مجهز به سلول سوختی می توانند بر چالش های فنی و ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

تا چند سال قبل ابهامی فراگیر در مورد آینده صنعت خودرو جهان وجود داشت، بسیاری بر این عقیده بودند که خودروهای هیدروژن سوز یا مجهز به سلول سوختی می توانند بر چالش های فنی و مهندسی فائق آیند و به گزینه نهایی برای حمل و نقل آینده مبدل شوند.

بسیاری کارشناسان به قدرت تطبیق پذیری موتورهای درون سوز دل خوش بودند و سایرین نیز، خودروهای برقی را تنها گزینه برای حمل و نقل در جهان آینده می دانستند، اما گذشت زمان نشان داد که در نهایت شانس خودروهای برقی بیش از سایرین است و حتی بدون وقوع تحولی انقلابی در ساخت باتری ها، این خودروها می توانند تا حد زیادی کار آمد و کاربردی ظاهر شوند.

هرچند هنوز منابع برق کافی برای تامین انرژی خودروهای برقی در سطح کلان وجود ندارد اما به نظر می رسد که رفته رفته این مشکل نیز در حال رفع شدن باشد و بتوان حداقل برای حمل و نقل عمومی از چنین تکنولوژی ای استفاده کرد.

در همین راستا کمپانی معظم BYD در تلاش برای گسترش استفاده از تاکسی ها، اتوبوس ها و کامیون های برقی در سطح جهان است و حتی در این راستا گام های عملی مهمی را در آمریکا و اروپا نیز برداشته است.

در مورد ایران نیز شرکت کارمانیا به عنوان نماینده بی وای دی طی یک سال گذشته تاکسی برقی E6 را در ایران معرفی کرده و امروز نیز شاهد تحویل اولین دستگاه از اتوبوس برقی K9 به شهرداری شیراز بودیم تا پس از تست این خودرو، شرایط برای حضور پر رنگ تر خودروهای برقی عمومی در کلان شهر های کشورمان فراهم شود.

این اتوبوس برقی با یکبار شارژ قادر به پیمایش 150 کیلومتر است و شارژ کامل باتری های آن حدود 4 ساعت زمان می برد اما برای شارژ سریع 65 درصدی، وقفه 20 دقیقه ای نیز کافیست و در صورت تمایل مسئولان ایرانی برای خرید اتوبوس های برقی، امکان استفاده از مدل های قدرتمند تر BYD با قابلیت پیمایش 250 کیلومتر با هر بار شارژ نیز وجود خواهد داشت.

براساس برنامه ریزی های انجام شده، پس از تست این اتوبوس در شیراز، آزمون های عملکردی در شهر های پر ترافیک مشهد و تهران نیز صورت خواهد گرفت و در نهایت این نمونه برای ارزیابی مشخصات و عملکرد در تست ایران به مقر شرکت BYD در نزدیکی شهر شنزن چین باز خواهد گشت.

امید است که این برنامه سرآغازی برای تحول در صنعت حمل و نقل عمومی کشورمان به سوی استفاده از خودروهای پاک برقی و هیبریدی باشد و در آینده شاهد گسترش حمل و نقل سبز در شهر های بزرگ و آلوده ایران زمین باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی
    علی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    کاش جمشید آرین که سازنده خودروی الکتریکی است وارد مسائل سیاسی و درگیری سیاسی با مصوبه ابتکار نمیشد تا ما هم سوار یک خودروی پاک می شدیم

  • sahand shabanloei
    sahand shabanloei | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    ۱۰۰سال از کشور های غرب که مسخره شون میکنیم ، عقبیم??

  • آریا
    آریا | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    باید زودتر از اینها این کار رو میکردن
    اول هم باید از تهران شروع کنن

  • Kiyarash Alinasab
    Kiyarash Alinasab | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی لذت بردم از این خبر

مطالب پیشنهادی