ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دهگانه ارزان ترین خودروهای 2017 در بازار آمریکا

خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی در هر نقطه ای از جهان بنا به دلایل گوناگون طرفداران خاص خود را دارند. اما با توجه به شرایط اقتصادی کشورهای مختلف تعاریفی که برای چنین خودروهایی به کار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی در هر نقطه ای از جهان بنا به دلایل گوناگون طرفداران خاص خود را دارند. اما با توجه به شرایط اقتصادی کشورهای مختلف تعاریفی که برای چنین خودروهایی به کار برده می شوند، متفاوت بوده و در نتیجه ممکن است گزینه هایی که  در این دسته قرار می گیرند بسیار متفاوت باشند.

برای مثال نسل جدید داچیا لوگان یا همان رنو سیمبل که یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین گزینه ها برای اروپایی ها است، در ایران قیمتی بیش از 70 میلیون تومان دارد؛ نیازی به توضیح ندارد که این رقم فراتر از توان پرداخت بسیاری از افراد جامعه ما بوده و قاعدتا سیمبل برخلاف اروپا در ایران یک خودروی ارزان قیمت محسوب نمی شود، اما با این حال از مشخصات اقتصادی برخودار است و جزو خودروهای رده پایین قرار می گیرد.

با این پیش زمینه قصد داریم نگاهی به ده خودروی ارزان قیمت مدل 2017 که در بازار آمریکا حضور دارند، داشته باشیم.

  1. تویوتا یاریس

کمپانی ژاپنی تویوتا با انجام فیس لیفتی یاریس را برای سال 2018 با چهره ای بروزتر به میدان خواهد فرستاد. مدل 2017 این خودرو در آمریکا قیمتی برابر با 16,135 دلار دارد.

اگر چه قیمت مدل 2018 یاریس هنوز اعلام نشده ولی نباید این رقم تغییر خاصی داشته باشد. یاریس از بدنه و کابین زیبایی بهره مند است اما میزان مصرف سوخت و راحتی آن چندان تعریفی ندارد.

  1. شورولت سونیک

هاچبک ارزان قیمت شورولت که امسال با چهره ای جدیدتر ارایه شده، در مدل پایه 16,020 دلار قیمت گذاری شده است. با فیس لیفت اخیر چهره این خودرو تا حدودی مشابه مدل هایی مثل بولت، کروز و ترکس از آب درآمده و مدرن تر دیده می شود.

سونیک در بررسی های انجام شده عملکرد بسیار خوبی در برابر رقمی پرداختی از خود نشان داده است.

  1. فیات 500

اگر آمریکایی ها دوست داشته باشند با کمترین قیمت سوار بر یک خودروی ایتالیایی شوند، می توانند با پرداخت 15,990 دلار به آرزوی خود برسند!

فیات 500 با اندازه بسیار کوچک خود، تجربه رانندگی خوبی دارد اما از لحاظ ارگونومی و نقاط کور در وضعیت مناسبی به سر نمی برد. البته طراحی آن نیز ممکن است باب میل همه نباشد.

  1. هیوندای اکسنت

اکسنت یکی از نماینده های کره ای حاضر در این لیست است. این خودرو که در ایران نیز با قیمتی فراتر از 100 میلیون تومان حضور دارد، به قیمت 15,580 دلار در آمریکا فروخته می شود.

در حالی که اکثر گزینه های حاضر در این لیست برای سال 2017 تغییراتی را در ظاهر خود تجربه کرده اند، هیوندای امسال محصول ارزان قیمت خود را با همان شکل و شمایل قبلی به میدان فرستاده که البته نسخه فیس لیفت از اواخر امسال وارد خاک آمریکا خواهد شد. اکسنت مزایایی مثل موتور چابک و صندوق عقبی بسیار جادار دارد.

  1. اسمارت ForTwo

اگر آمریکایی ها به دنبال یک خودروی شهری واقعا کوچک باشند، می توانند به سراغ اسمارت فورتو بروند. این خودرو حامل برچسبی برابر با 15,575 دلار بوده و از مصرف سوخت بسیار  مناسبی برخوردار است.

البته معایبی مثل نحوه تنظیم سیستم تعلیق، نقاط کور زیاد و همچنین ارزش کم در برابر رقم پرداختی به فورتو نسبت داده می شوند. بر اساس برنامه ریزی های دایملر با روی کار آمدن نسخه تمام الکتریکی، مدل بنزینی این خودرو در آمریکا از رده خارج خواهد شد.

همچنین جالب است بدانید که مدلی از اسمارت که در ایران با تغییرات ظاهری کمپانی تیونینگ MEC عرضه می شود، در حدود 160 میلیون تومان قیمت دارد.

  1. کیا ریو

در سپتامبر 2016 و در نمایشگاه خودروی پاریس، کیا نسل چهارم ریو را معرفی کرد؛ اما همانند هیوندای فیس لیفت اکسنت، نسل جدید این اتومبیل ارزان قیمت نیز اواخر امسال وارد آمریکا خواهد شد و مدل های حاضر در نمایشگاه ها در واقع جزو نسل سوم هستند.

برای خرید یک دستگاه کیا ریو در آمریکا باید رقمی برابر با 15,060 دلار پرداخت کرد که البته در ایران تبدیل به رقمی فراتر از 105 میلیون تومان می شود. نسل سوم از این خودروی کره ای از لحاظ مصرف سوخت و راحتی کابین نمره خوبی دریافت نموده اما هندلینگ آن تعریف چندانی نداشته و صدای پیشرانه نیز تا حدودی زیاد ارزیابی شده است.

  1. فورد فیستا

فیستا ارزان قیمت ترین خودروی فورد در آمریکا محسوب می شود. این مدل قیمتی برابر با 14,535 دلار دارد و نسل جدید آن قرار است بزودی راهی خیابان ها شود.

فیستا از لحاظ لذت رانندگی در سطح بسیار خوبی قرار داشته و در کلاس خود جزو یکی از هیجان انگیزترین گزینه ها به شمار می رود.

  1. شورولت اسپارک

دیگر نماینده شورولت در این لیست اسپارک نام دارد. قیمت مدل پایه این خودرو از 13,875 دلار شروع می شود. علی رغم بهای پایین، اسپارک امکانات ارتباطی مناسبی داشته و از طراحی جذابی برخوردار است.

در سوی مقابل صندلی های عقب نسبتا کوچک و سیستم تعلیق خشک آن انتقادهایی را به دنبال داشته اند، شتاب آن نیز چندان بالا نیست که البته اکثر خودروهای این کلاس وضعیت مشابهی دارند.

  1. میتسوبیشی میراژ

میراژ یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای ژاپنی بازار آمریکاست. برای خرید این اتومبیل کوچک شهری، آمریکایی ها باید حداقل 13,860 دلار از حساب خود برداشت کنند، اما قیمت این خودرو سه سیلندر در بازار کشورمان در حدود 80 میلیون تومان تعیین شده است.

میراژ مصرف سوخت بسیار بهینه و خوبی دارد اما در آن سوی ماجرا باید جور صندلی های نه چندان راحت و سواری وحشتناک آن را کشید. در این مورد شاید پرداخت مبلغی بیشتر برای خرید گزینه ای بهتر منطقی تر باشد.

  1. نیسان ورسا

ارزان ترین خودروی بازار آمریکا ساخت کمپانی نیسان است. سدان اقتصادی ورسا با 12,855دلار قیمت یکی از ارزان ترین اتومبیل های جهان با برندی مطرح محسوب می شود.

کابین این مدل از نیسان بسیار جادار بوده و کیفیت رانندگی آن قابل قبول است، البته در این بین نباید از کنار ایراداتی مثل صدای زیاد پیشرانه و فرمان نه چندان دقیق به سادگی عبور کرد.

نگاهی مجدد به این لیست می تواند چند نکته جالب برای ما داشته باشد. اول اینکه بدون اعمال تعرفه، خودرویی مانند ورسا حتی بدون در نظر گرفتن قیمتی بیش از 48 میلیون تومان پیدا می کند که باز هم با توجه به درآمد سرانه ایرانی ها رقم نسبتا بالایی محسوب می شود.

این که یک خودروی ارزان قیمت برای سایر ملت ها توسط طیف وسیعی از ایرانی ها به راحتی قابل خرید نیست، به وضعیت اقتصادی و میزان درآمد کم باز می گردد که امیدواریم شاهد رشد محسوس در این زمینه باشیم.

نکته دوم اینکه ارزان ترین خودروی ارائه شده در ایران یعنی پراید که به اعتقاد مدیرعامل سایپا از لحاظ قیمت و کیفیت در جهان بی رقیب است، در صورت تبدیل ارز قیمتی در حدود 5600 دلار پیدا می کند.

این رقم از نصف قیمت ورسا نیز کمتر بوده و می توان آن را تقریبا هم تراز با نسخه پایه رنو کوئید که در هندوستان ارائه می شوند دانست. اما مساله حائز اهمیت اینکه ورسا از لحاظ امکانات، کیفیت ساخت، استهلاک، راندمان موتور و از همه مهم تر ایمنی در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد. این خودرو در تست های انجام شده توسط موسسه IIHS توانسته امتیاز "خوب" را کسب کند.

تست تصادف نیسان ورسا (چپ) با مدل نیسان Tsuru (راست)؛ به دلیل ایمنی بالاتر و رعایت استانداردهای روز، ورسا عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده است

نکته سوم به مساله قیمت گذاری خودروهای وارداتی و اختلاف بعضا عجیب آنها مربوط می شود. برای مثال میتسوبیشی میراژ و کیا ریو در آمریکا اختلاف قیمتی برابر با 1200 دلار دارند، حال آنکه اختلاف این دو در داخل کشور رقمی در حدود 20 میلیون تومان می باشد.

اگر چه اختلاف در تیپ و آپشن های موجود می تواند یکی از دلایل چنین تفاوت های معناداری باشد، اما تدوین ساز و کارهای مناسب برای قیمت گذاری خودروهای وارداتی و همچنین نظارت مداوم می تواند خیال مشتریان را از بابت پرداخت رقم واقعی برای اتومبیل های خریداری شده راحت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • EHREZ
    EHREZ | ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

    ارزانترین خودروی دنیا اگر بیاد ایران ده ها برابر ازرش و کیفیتش از بهترین خودروی داخلی بهتره! اینجاست که باید خون گریست جناب !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی