ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشتی های باری خودران و بدون سرنشین راهی اقیانوس ها خواهند شد

می توان گفت حمل و نقل کالا بدون دخالت انسان و از طریق وسایل نقلیه خودران به خصوص پهپادها، آینده صنعت حمل بار را شکل خواهد داد و کشتی ها هم از این قاعده مستثنی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

می توان گفت حمل و نقل کالا بدون دخالت انسان و از طریق وسایل نقلیه خودران به خصوص پهپادها، آینده صنعت حمل بار را شکل خواهد داد و کشتی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

همانطور که پیش از این کمپانی رولز رویس از طرح کشتی های خودران رونمایی کرده بود، حالا خبر می رسد که تیمی از کمپانی های حمل و نقل ژاپنی نیز در حال کار روی پروژه مشابهی هستند که قرار است تا سال 2025 عملیاتی شود.

بر اساس گزارشات، شرکت های «Mitsui O.S.K.»، «Nippon Yusen» و «Japan Marine United» از سرمایه گذاران اصلی پروژه مورد اشاره هستند و قصد دارند در سال های آتی، حدود 250 کشتی خودران را به آب بیاندازند.

کشتی های خودران با استفاده از داده های جمع آوری شده، بهترین مسیر را انتخاب می کنند

کشتی های خودران با بهره گیری از هدایت هوش مصنوعی، قادر خواهند بود شرایط آب و هوایی موجود را درک کرده و نسبت به آن واکنش مناسبی نشان دهند. این وسایل حمل و نقل عظیم الجثه همچنین با جمع آوری خودکار داده های مربوط به آب و هوا، موانع و سایر کشتی های حاضر در پهنه آبی، بهینه ترین مسیر ممکن را انتخاب کرده و سفر بندر به بندر امنی را فراهم می کنند.

فناوری به کار رفته همچنین می تواند مشکلات فنی و موتوری را از قبل پیش بینی کرده و از بروز آنها جلوگیری کند. توانمندی مذکور در کنار حذف فضای اقامت سرنشینان و راه های ارتباطی مورد نیاز انسان ها در کشتی، بهره وری را به طرز چشمگیری افزایش داده و در هزینه های کمپانی حمل و نقل صرفه جویی خواهد کرد.

البته طرح اولیه ژاپنی ها شامل تیم کوچکی از خدمه برای نظارت بر امور نیز می شود و یک کشتی کاملاً خودران و بدون سرنشین، در مراحل بعدی و به عنوان هدف نهایی توسعه خواهد یافت.

وجود تکنولوژی مورد بحث و پیشرفت های آن خبر خوبی برای ملوانان و کارکنان کشتی های باری نیست؛ اما باید توجه کرد که طرح کشتی خودران بدون سرنشین هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و به این زودی ها شاهد ساخت یک نمونه عملیاتی از آن نخواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    دزدی هم از راه دور انجام میشه

مطالب پیشنهادی