ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین خودران دوست داشتنی Waymo برای همیشه بازنشسته شد

تصویری که در بالا مشاهده می کنید متعلق است به اتومبیل دوست داشتنی و خودران Waymo که گوگل آن را در سال 2014 میلادی معرفی کرد و طبق اعلام شرکت سازنده اش قرار است که به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

تصویری که در بالا مشاهده می کنید متعلق است به اتومبیل دوست داشتنی و خودران Waymo که گوگل آن را در سال 2014 میلادی معرفی کرد و طبق اعلام شرکت سازنده اش قرار است که به زودی بازنشسته شود.

مدیران Waymo در مطلبی که صبح امروز منتشر کردند اینطور نوشتند:

«زمان بازنشستگی فایرفلای های ما فرا رسیده (فایرفلای نامی است که مدیران این شرکت برای خطاب قرار دادن این ماشین از آن استفاده می کنند) و حالا وقت آن شده تا تمرکز خود را روی یکپارچه سازی تکنولوژی هدایت خودکار با ماشین های دیگری نظیر مینی ون های پاسیفیکای کرایسلر قرار دهیم که اوایل امسال نیز به صورت آزمایشی آنها را در سطح خیابان به حرکت درآوردیم. ما با تمرکز روی تولید انبوه ماشین هایی نظیر مینی ون های پاسیفیکا قادر خواهیم بود تا تکنولوژی هدایت خودکار را با سرعت بیشتر در اختیار شمار بیشتری از مردم قرار دهیم.»

مدیران این کمپانی همچنین خاطرنشان کرده اند که با تمرکز روی تولید انبوه این ماشین ها فرصت های بیشتری برای تست عملکردشان پیش روی آنها قرار خواهد گرفت چراکه بیشینه سرعت فایرفلای تنها برابر با 40 کیلومتر در ساعت بود.

گوگل تصمیم گرفته خودش دیگر فرایند تولید این ماشین ها را بر عهده نگیرد

این اقدام حاکی از آن است که گوگل تصمیم گرفته خودش دیگر فرایند تولید این ماشین ها را بر عهده نگیرد و در مقابل عمده تمرکزش را روی همکاری با خودروسازان و همچنین فروش تکنولوژی اش به آنها بگذارد.

البته غول جستجوگر هم اکنون رقابت سختی با سایر بزرگان فناوری دنیا در حوزه توسعه ماشین های خودران دارد، با این همه، جایگاه پیشرو را در زمینه تست این ماشین ها در اختیار داشته است. نکته دیگر آنکه قطعا فروش این تکنولوژی به مراتب آسان تر از دستیابی به راهکارهای تولید انبوه ماشین از ابتدایی ترین مرحله خواهد بود.

اما نکته ناراحت کننده در رابطه با ماشین خودران Waymo دیدگاه جسورانه این شرکت در قبال آینده چنین خودروهایی است که در سایه تصمیم تازه مدیران آن رنگ می بازد.

گوگل جهانی را متصور شده بود که در آن، ماشین ها فاقد فرمان، دنده و پدال ترمز هستند و فضای داخل کابین آنها نیز صرفا برای نشستن افراد طراحی شده. البته شاید این دیدگاه روزی دوباره مورد توجه قرار بگیرد، اما برای برهه کنونی بهتر است آن را فراموش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    یادمه چند سال پیش گوگل پروژه های فرا تر از تصور زیادی رو استارت میزد که الان اغلبشون شکست خوردن،مثل شرکت بوستون داینامیکس که فروختش،یا گوگل گلس که شکست خورد،چندتا پروژه دیگه هم بود.پروژه ی اتومبیل های خودران هم مشخصه درست پیش نرفته و از اول راه درستی رو پیش نگرفتن.چون شرکت هایی مثل تسلا که خیلی دیرتر شروع کردن ظاهرا پیشرفت بیشتری داشتن و تونستن تکنولوژیشون رو در اختیار عموم قرار بدن.مشخصه که مدیران گوگل درس گرفتن و دیگه همچین پروژه هایی رو استارت نمیزنن.

مطالب پیشنهادی