ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: هکرهای روس به سیستم های رأی گیری 39 ایالت آمریکا نفوذ کرده بودند

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می دهد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به مراتب وسیع تر از آن چیزیست که تصور می شد. هکرهای این کشور به سیستم های رأی گیری در 39 ایالت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می دهد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به مراتب وسیع تر از آن چیزیست که تصور می شد. هکرهای این کشور به سیستم های رأی گیری در 39 ایالت نفوذ کرده، به پایگاه داده های تأمین مالی کمپین های انتخاباتی در یک ایالت دسترسی یافته، و تلاش کرده اند تا نتایج آرا در ایالت ایلینوی را تغییر دهند.

اگرچه مقامات دولتی آمریکا معتقدند مهاجمین نتوانسته اند نتایج را تغییر دهند، اما وضعیت به قدری حاد بوده که اوباما مجبور شده از خط ارتباطی مستقیم موسوم به Red Phone با کرملین تماس بگیرد و از این موضوع شکایت کند.

گفتنیست در جولای سال 2016 مقامات انتخاباتی ایالت ایلینوی نشانه هایی از نفوذ به پایگاه داده رأی دهندگان در این منطقه را کشف کردند و سپس موارد مشابهی در 37 ایالت دیگر آمریکا مشاهده شد. ظاهراً تلاش هکرها برای دستکاری یا حذف این اطلاعات با موفقیت همراه نبوده است.

پوتین اخیراً دخالت هکرهای روس در انتخابات آمریکا را «محتمل» خواند

همچنین در گزارش دیگری از NSA آمده که نیروهای اطلاعاتی GRU ارتش روسیه قبل از انتخابات، تلاش کرده اند تا کامپیوترهای متعلق به 122 مقام رسمی انتخاباتی آمریکا را تحت اختیار بگیرند. پوتین پیش از این بارها اتهام مداخله کشورش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده بود، اما اخیراً در اظهار نظری جنجالی، چنین موضوعی را «محتمل» خواند.

حال طبق گزارش جدید، اوباما به خاطر این اقدامات از طریق سیستم ارتباطی red phone با کرملین تماس گرفته و ضمن ارائه اسناد و مدارک حملات سایبری، از آنها توضیح خواسته، اما هکرها باز هم به کار خود ادامه دادند. نهایتاً رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم گرفت تا این موضوع را از دید عموم پنهان نگه دارد تا اطمینان آنها به سیستم رأی گیری از بین نرود، تصمیمی که سرنوشت مردم آمریکا را تغییر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    اوبامای بی عرضه

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    اوباما توی این سال‌ها ریاست جمهوریش، بیشترین خیانت را به مردم ایران انجام داد. و این هک انتخابات توسط روسیه هم یکی دیگر از خیانت‌های اوباما به کشورش هست. البته طبق گفته متن این هک‌ها در نتایج انتخابات تأثیری نداشته.
    امیدوارم ترامپ تمام خسارت‌ها و خیانت‌های اوباما را جبران کند.

  • سعید
    سعید | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    روسیه چه قدرتی پیدا کرده
    چه پرو تشریف دارن
    تو انتخابات یه کشور دخالت کردن پرو پرو میگن شاید کار هکر هامون بوده
    یکی نیست بگه هکر ها از کجا منابع و نیرو های مورد نیاز هک این همه کامپیوتر داشتن
    مشخصه کار یه دولته
    امریکا چه ضعفی داشته تو این زمینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی