ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به کنفرانس سونی در E3 2017؛ تمام اخبار و تریلرها

بعد از برخی نمایش های ناامیدکننده کمپانی های مختلف طی کنفرانس های E3 2017، انتظارات از سونی بسیار بالا بود و حالا که این رویداد به پایان رسیده، می توان گفت که سونی تا حد ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۱۳

بعد از برخی نمایش های ناامیدکننده کمپانی های مختلف طی کنفرانس های E3 2017، انتظارات از سونی بسیار بالا بود و حالا که این رویداد به پایان رسیده، می توان گفت که سونی تا حد زیادی آبروی E3 امسال را خرید. کنفرانس کمپانی ژاپنی پر بود از تریلر بازی های مختلفی که امسال یا سال آینده عرضه می شوند و آغاز شکوهمندانه آن به همراه موسیقی زنده هم سبب شد تا این مراسم 60 دقیقه ای را با اشتیاق دنبال کنیم.

نخستین بازی ای که در کنفرانس سونی به نمایش درآمد، Uncharted: The Lost Legacy بود؛ نسخه مستقل و تازه ای از سری آنچارتد که اسماً در قالب بسته الحاقی فروخته می شود اما در واقع یک بازی کامل با گیم پلی 10 ساعته است. در این تریلر دو شخصیت «کلویی فریزر» و «نادین راس» را مشاهده کردیم که ظاهراً در ماجراجویی های خود به دردسر افتاده بودند.

پس از نمایش نسبتاً کوتاه اما زیبای The Lost Legacy، لوگوی گوریلا گیمز روی نمایشگر سالن آمفی تئاتر «شراین» دیده شد و برای ثانیه ای کوتاه، تصور کردیم با عنوان جدید این استودیو -مثلاً نسخه بعدی کیلزون- طرف هستیم. اما این لحظه کوتاه از امید خیلی زود به پایان رسید و متوجه شدیم سونی مشغول رونمایی از بسته الحاقی Frozen Wilds برای بازی Horizon: Zero Dawn است. این بسته الحاقی، محتویات داستانی تازه ای به بازی می آورد و «ایلوی»، شخصیت اصلی بازی را به چالش های تازه دعوت می کند.

خوشبختانه Bend Studio یکبار دیگر در کنفرانس سونی ظاهر شد تا بازی Days Gone را نمایش دهد؛ همان بازی زامبی-محوری که سال گذشته با نمایش انبوهی از زامبی ها به سبک فیلم World War Z، ترس را به دلمان انداخت. نمایش امروز اندکی با نمایش سال پیش تفاوت داشت و توانستیم لحظاتی شامل مخفی کاری و قتل های خشونت آمیزی که بدون شک The Last of Us را یادآور می شوند باشیم.

موتور سواری، محیط باز، تله گذاری برای دشمنان انسانی و پرت کردن حواسشان به همراه مبارزات تن به تن، تنها بخشی از محتویاتی بودند که در تریلر E3 2017 بازی Days Gone مشاهده شد؛ بنابراین Days Gone احتمالاً عمیق تر از آن چیزی خواهد بود که بعد از تماشای نخستین تریلر برداشت کردیم.

با به پایان رسیدن نمایش Days Gone، نوبت به بازی جدید دیگری رسید که برای نخستین لحظات قادر به شناسایی آن نبودیم. در این تریلر، شخصیتی را دیدیم که در میان جنگلی پر شاخ و برگ حرکت می کرد و سپس با یک دایناسور مواجه شد. نمایش با نبردی کوتاه با این دایناسور و سپس مجادله میان دو دایناسور ادامه یافت و بالاخره، نام Monster Hunter World روی صفحه دیده شد.

Monster Hunter World قطعاً یکی از عجیب ترین نمایش ها را در میان تمام نمایش های E3 امسال داشت؛ برش های غیرحرفه ای، حرکت نامناسب دوربین و عدم هماهنگی صدا سبب شد تا از این دمو آنطور که باید و شاید لذت نبریم و به یاد نمایش گیم پلی Final Fantasy XV در کنفرانس E3 2016 مایکروسافت بیفتیم.

و اما بعد از همه این ها، نوبت به بزرگترین بمب خبری سونی رسید؛ نسخه بازسازی شده بازی دوست داشتنی Shadow of the Colossus. توسعه این بازی، برعهده ژاپن استودیو و نیز استودیوی بلوپوینت گیمز است؛ همان استودیویی که آنچارتد کالکشن، گرویتی راش ریمستر و متال گیر سالید HD کالکشن را مجدداً بازسازی و روانه کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 کرد. زمان بندی عرضه بازی هنوز مشخص نشده اما در تاریخ نامعلومی از سال 2018 باید منتظر آن بود.

بلافاصله از تریلر هیجان انگیز Shadow of the Colossus، از بازی جدید کپکام رونمایی شد: Marvel vs. Capcom Infinite. مگامن، هالک، کاپیتان آمریکا، دکتر استرنج، چون-لی، کریس ردفیلد، دانته، ریو و دیگر کاراکترهای مارول و کپکام یکبار دیگر در مقابل هم صف آرایی می کنند تا پیروز نهایی مبارزات مشخص شود.

همانطور که انتظار می رفت، کال آو دیوتی جدید نیز روی صحنه کنفرانس سونی حاضر شد و شاهد صحنه هایی از گیم پلی بازی بودیم. نمایش کال آو دیوتی شباهت بسیاری به گیم پلی بتلفیلد ۱ داشت و معلوم بود که استودیو اسلجهمر گیمز درس های بسیاری از رقیب دیرینه خود گرفته است.

اسکایریم امسال تقریبا در تمامی کنفرانس ها حضور داشت که مراسم سونی نیز از این قضیه مستثنی نبود. سونی با انتشار تریلری از نسخه واقعیت مجازی اسکایریم برای پلی استیشن وی آر پرده برداشت.

در جریان برگزاری مراسم، سونی استار چایلد را برای هدست واقعیت مجازی خود معرفی کرد. نمایش استار چایلد که توسط پلی فول در دست توسعه است، دنیای زیبا و رنگارنگ بازی را به تصویر می کشید که در انتها به مبارزه با یک باس فایت ختم می شد.

پس از نمایش های مختلف از بازی های واقعیت مجازی، نوبت به توسعه دهندگان آنتیل دان رسید تا از بازی جدیدشان بگویند. The Inpatient نام بازی تازه استودیو سوپر مسیو است که همانند آنتیل دان اثری با ژانر وحشتناک است.

Monster of the Deep نیز یکی دیگر از بازی های واقعیت مجازی سونی بود که در جریان برگزاری مراسم معرفی شد. Monster of the Deep یک بازی ماهیگیری است که در اصل زیر مجموعه فرانچایز بسیار پر طرفدار فاینال فانتزی به حساب می آید.

Bravo Team نیز یکی دیگر از بازی های انحصاری پلی استیشن وی آر است که در جریان برگزاری مراسم معرفی شد.

یکی دیگر از بازی هایی که سونی برای هدست واقعیت مجازی خود معرفی کرد، Moss نام داشت. ماس در واقع داستان یک موش کنجکاو را روایت می کند که باید در نقش آن سفری پر ماجرا را آغاز کنید.

در نهایت انتظارات طرفداران به پایان رسید و در میانه کنفرانس، تریلری جدید از بازی پر انتظار God of War روی پرده نقش بست. این تریلر در لحظات ابتدایی به صورت سینمایی آغاز می شود و کریتوس و پسرش را در حال ماجراجویی در دنیای زیبای بازی نمایش می دهد.

اما کمی بعد تریلر کامل به گیم پلی بازی اختصاص یافت. کریتوس به وحشیانه ترین شکل ممکن، موجودات را از وسط نصف می کند و وارد باس فایت هایی نفس گیر با دشمنانی غول پیکر می شود.

حتی در لحظه ای کوتاه از تریلر، کریتوس در میان رودخانه ای زیبا و آرام، سوار بر قایق دیده می شود که به نظر می رسد گیمر کنترل قایق را عهده دارد. این آرامش اما دیری نمی پاید و کریتوس با یکی از وحشتناک ترین موجودات سرزمین شمالی، ماری غول آسا، مواجه می شود.

Detroit: Become Human عنوان دیگری بود که پس از گذشت یک سال، موفق شدیم تریلر دیگری از آن را تماشا کنیم. این نمایش، شخصیت جدیدی به نام مارکوس (با بازی جسی ویلیامز از سریال گریز آناتومی) را معرفی می کند.

مارکوس، اندرویدی با گذشته نامشخص است که گویا قصد رهبری شورشی متشکل از ربات های انسان نمای دیگر را دارد. این تریلر همچنین بار دیگر تاثیر انتخابات کاراکترها در روند داستان بازی را به نمایش گذاشت.

تاریخ انتشار Detroit: Become Human همچنان نامعلوم است و احتمالا باید تا مراسم اختصاصی سونی، PSX منتظر بمانیم.

پس از نمایش جذاب دترویت، نوبت به پخش تریلر Destiny 2 رسید. ویدیو به نمایش در آمده بیشتر از آن که گیم پلی بازی را به نمایش بکشد، روی روایت داستانی این نسخه تمرکز کرده بود.

به نظر می رسد همانطور که بانجی، استودیو سازنده سری دستینی، قول داده بود، در این نسخه توجه زیادی به داستان و روایت بازی شده است؛ مشکلی که دستینی 1 از آن رنج می برد. سازندگان همچنین چندین محتوای انحصاری چون زره و سلاح های مخصوص را برای نسخه پلی استیشن 4 بازی در نظر گرفته اند.

شاون لیدن، مدیر استودیوهای سرگرمی های تعاملی سونی، دوباره به روی صحنه آمد تا تماشاگران را برای آخرین نمایش کنفرانس آماده کند: Spider-Man، آخرین ساخته استودیو اینسامنیک گیمز.

تریلر، مرد عنکبوتی را درون ساختمانی در حال ساخت نشان می دهد که دشمنان را با سبک بازی های بتمن، مخفیانه از پا در می آورد. سپس درگیری بالا می گیرد و برای اولین بار با جزییات کامل شاهد مبارزات نرم و نفس گیر بازی هستیم.

فردی که مرد عنکبوتی به دنبال او است، با هلیکوپتر از ساختمان می گریزد و تعقیب و گریز بازی به سطح خیابان های شهر نیویورک کشیده می شود. جزییات شهر و ساختمان ها بی نظیر است.

Spider-Man در اوایل سال 2018 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر می شود.

خارج از کنفرانس خبری سونی، 5 تریلر از 5 عنوان انحصاری دیگر پلی استیشن 4 نیز به بیرون منتشر شد که در ادامه می توانید آن ها را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • محمد هروی
    محمد هروی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    فقط اسپایدر من و دیترویت و گاد او وار ۴ هرکی موافقه لایک

  • ali lotfi
    ali lotfi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    من خودم فن سونی ام ولی تا اینجا کنفرانس ea از همه بهتر بوده

  • ali lotfi
    ali lotfi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    مثل xbox one x

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی