ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف مرکز بزرگ فعالیت جعلی اینترنتی در تایلند با حدود 500 دستگاه آیفون

همان طور که می دانید شبکه های اجتماعی یکی از پرسود ترین کسب و کارهای کنونی جهان محسوب می شوند؛ به همین دلیل لایک و اشتراک گذاری در این شبکه ها نیز ارزش زیادی دارد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

همان طور که می دانید شبکه های اجتماعی یکی از پرسود ترین کسب و کارهای کنونی جهان محسوب می شوند؛ به همین دلیل لایک و اشتراک گذاری در این شبکه ها نیز ارزش زیادی دارد و طبیعیست که بازار بزرگی برای تقلب و سوء استفاده از این پلتفرم ها به وجود می آید.

کلیک فارم ها (Click Farm) بخشی از کسب و کار زیر زمینی اینترنتی هستند که معمولاً چندان جدی گرفته نمی شوند، اما نقش بسزایی در فضای مجازی ایفا می کنند. شرکت های زیادی هستند که با پرداخت پول به این مراکز، تعداد زیادی لایک، اموجی، امتیاز، نظرات موافق و نهایتاً ترافیک اینترنتی را به سمت محصولات و کالاهای خاص هدایت کرده و درآمد کسب می کنند. حمله اخیر پلیس تایلند به یکی از این مراکز غیر قانونی، ما را با سازوکار آنها بیشتر آشنا می کند.

474 دستگاه آیفون و 347000 سیم کارت از این مرکز کشف شده است

منابع خبری از بانکوک گزارش می دهند پلیس تایلند یک مجموعه کلیک فارم در نزدیکی مرز کامبوج را که بوسیله سه فرد چینی هدایت می شد، شناسایی و دستگیر کرده اند. در این مرکز شاهد رَک های فلزی و صدها دستگاه آیفون قدیمی هستیم. در مجموع 474 آیفون، 347200 سیم کارت نو از اپراتورهای موبایل تایلندی، 10 دستگاه کامپیوتر و لپ تاپ، و دیگر تجهیزات الکترونیکی مرتبط از این مرکز به دست آمده است.

در ابتدا تصور می شد این مجموعه در نقش یک مرکز تماس جعلی فعالیت می کند، اما نهایتاً متهمین اعتراف کردند تعداد زیادی از بات های شبکه اجتماعی «ویچت» (WeChat) را کنترل می نمایند. ظاهراً یک شرکت ناشناس چینی ماهانه حدود 4400 دلار به این افراد حقوق می داده تا به صورت جعلی، محصولات خاصی را در بزرگ ترین شبکه اجتماعی چین تبلیغ کنند. استقرار این مرکز در تایلند به خاطر هزینه نسبتاً پایین استفاده از تلفن همراه در این کشور عنوان شده است.

بات ها به یکی از مشکلات اساسی شبکه اجتماعی ویچت تبدیل شده اند

گفتنیست حضور بات ها در ویچت یکی از معضلات اساسی این شبکه با بیش از 700 میلیون کاربر ماهانه به شمار می رود. چت بات ها در حالت عادی از سوی برندهای معتبر و برای تعامل با کاربران طراحی و عرضه می شوند، اما بات های غیر مجاز با ارسال انبوه لایک و کامنت، به محبوب ساختن محصولات و خدمات جعلی یا بی کیفیت اقدام می ورزند.

پلیس تایلند در حال بررسی این موضوع است که این موبایل ها چگونه به صورت غیر مجاز وارد کشورشان شده و از آن مهم تر، حجم انبوه سیم کارت های بی نام و نشان به چه صورت در اختیار آنها قرار گرفته است، چون در تایلند نیز همانند دیگر کشورها، فعال شدن سیم کارت مستلزم اطلاعات هویتی کامل مالک آن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    یادش بخیر وی چتو ?
    رفتم توش دو روز بعدش فیلتر شد ?

  • nexaen
    nexaen | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    "چون در تایلند نیز همانند دیگر کشورها، فعال شدن سیم کارت مستلزم اطلاعات هویتی کامل مالک آن است."

    همه ی کشورها اینطور نیستن - من در مورد استونیا - دانمارک و آلمان میدونم که میشه سیمکارت گرفت- بصورت رایگان - و بدون ثبت کردن مالک استفاده کرد - فقط با شارژ کردن سیم کارت

  • علی
    علی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    پاتایا دیگه ?

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    هر ایرانی بیشتر از اینا سیم كارت دارن

  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    347200 سیم کارت !!! یا خود خدا یعنی کل اپراتورای ایران در سال اینقدر فروش سیم ندارن که اینا رفتن بدون نامو نشون سیم کارت گرفتن ??

مطالب پیشنهادی