ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیبورد Gboard با پیش بینی جمله های کامل و تشخیص اموجی از نقاشی به روز رسانی شد

کیبورد رسمی کمپانی گوگل موسوم به جی بورد گزینه فوق العاده ای برای تایپ در موبایل و تبلت محسوب می شود که برای رقابت با بهترین اپلیکیشن های کیبورد موجود همواره در حال ارتقاء و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

کیبورد رسمی کمپانی گوگل موسوم به جی بورد گزینه فوق العاده ای برای تایپ در موبایل و تبلت محسوب می شود که برای رقابت با بهترین اپلیکیشن های کیبورد موجود همواره در حال ارتقاء و به روز رسانی است.

کیبوردی که از آن صحبت می کنیم مدتی است که به قدرت یادگیری ماشینی مجهز شده تا بتواند کلمه بعدی که می خواهید تایپ کنید را پیش بینی کند، و اخیرا قابلیت هایی از جمله جستجوی در گوگل و ترجمه خودکار نوشته ها در مکالمات را به امکانات خود اضافه کرده است.

گوگل همچنان دست از به روز رسانی جی بورد بر نمی دارد و ساعاتی پیش دو قابلیت کاربردی جدید را هم به آن اضافه کرده: مورد اول پیش بینی اموجی ها از روی نقاشیست و مورد بعدی پیش بینی جمله های کامل از روی کلماتی که تایپ کرده اید.

احتمالا هدف گوگل از ارائه قابلیت اول سرگرمی کاربر بوده است. گوگل مدت هاست که در راستای تشخیص دست خط کاربران به کمک هوش مصنوعی، پروژه های آزمایشی متعددی را اجرا می کند که از جمله آن ها می توان به بازی !Quick, Draw و سرویس AutoDraw اشاره کرد. به لطف این قابلیت جدید جی بورد، اگر عنوان یک اموجی را به خاطر نمی آوردید کافیست آن را روی صفحه نقاشی کنید تا کیبورد گوگل آن را از آرشیو اموجی ها به شما پیشنهاد بدهد.

اما قابلیت خوب دیگر جی بورد در آخرین نسخه پیش بینی جمله ها به طور کامل است. این قابلیت به طرز شگفت انگیزی کاربردیست، چرا که در تئوری می تواند تمام جمله ای که می خواهید بنویسید را بعد از نوشتن اولین کلمه پیش بینی کند. با استفاده از این قابلیت مطمئنا با سرعت بیشتری به تایپ خواهید پرداخت.

آخرین نسخه جی بورد هم اکنون برای اندروید و در پلی استور منتشر شده و گوگل می گوید که به زودی آپدیت نسخه iOS هم از راه می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    زبان فارسیش خیلی شلوغه سخته باهاش کار کردن اما پیش بینی هاش عالیه.فارسیِ کیبورد سامسونگ خیلی تروتمیزه اما با آپدیت آخرش ازش ناامید شدم و یه هفته ای هست از Gboard استفاده می کنم تا الان که خیلی راضی بودم.

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    گوگل خیلی عالیه

  • amir sartipi
    amir sartipi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    لطفا وقتی برای ای او ای زبان فارسی و حتی عربی نداره ازش مطلب نذارین زبان فارسی تا دیروز coming soon بد که همینم برداشتن!

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    این قابلیت تشخیص جمله فارسی رو هم پشتیبانی میکنه یا نه؟
    چون جدیدا گوگل مدام قابلیت هاشو به فارسی اضافه میکنه. مثلا قابلیت پیشنهاد اموجی قبلا برای فارسی فعال نبود ولی الآن مثلا اگه بنویسید مدرسه اموجیش رو پیشنهاد میده.

مطالب پیشنهادی