ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی بخش جدیدی را برای فعالیت جدی در حوزه هوش مصنوعی راه اندازی می کند

منابع خبری کره ای می گویند ال جی قصد دارد بخش جدیدی را برای تحقیق و توسعه فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی در ساختار سازمانی خود ایجاد کند. علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

منابع خبری کره ای می گویند ال جی قصد دارد بخش جدیدی را برای تحقیق و توسعه فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی در ساختار سازمانی خود ایجاد کند. علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی، ال جی بخش کاملاً جدید و اختصاصی را به تحقیق و توسعه در AI گمارده و بنابراین انتظار می رود در آینده تمامی محصولات این کمپانی در درجات مختلف از این تکنولوژی بهره مند شوند.

محصولات آینده ال جی در درجات مختلف از هوش مصنوعی بهره می گیرند

برنامه ال جی برای هوش مصنوعی موارد مختلفی را در بر می گیرد، از جمله کاربرد AI در لوازم خانگی، موبایل ها، و حتی بخشی از قطعات تولیدی این شرکت که در خودروها به کار گرفته می شوند. البته تلاش ال جی محدود به این موارد نخواهد بود و حوزه های دیگر را نیز خواهد آزمود. بخش AI ال جی به دو مرکز تقسیم شده که یکی به رباتیک می پردازد و دیگری مستقیماً هوش مصنوعی را هدف قرار خواهد داد.

اگرچه حوزه های رباتیک هوشمند و یادگیری ژرف (عمیق) به عنوان اهداف اصلی این بخش جدید عنوان شده، اما ال جی پیش از این نیز سابقه استفاده از هر دو مورد را در محصولاتش دارد. ربات های جاروبرقی که چند سالیست در سبد محصولات این شرکت کره ای جای دارند، از هر دو فناوری فوق برای عملیات هوشمند خود بهره می گیرند.

با این حال ال جی برخلاف کمپانی هموطنش یعنی سامسونگ، هنوز نتوانسته دستیار صوتی و هوشمند اختصاصی خود را توسعه دهد و فعلاً به دستیار گوگل (اسیستنت) در موبایل هایش اکتفا کرده. بنابراین می توان انتظار داشت با تخصیص یک مرکز کامل به این امر، در آینده نزدیک ال جی هم به جرگه شرکت های ارائه دهنده این فناوری بپیوندد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Arman1377
    Arman1377 | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    الجی تا ۱۰۰ سال دیگه هم به پای سرورش یعنی سامسونگ نمیرسه !!

    • Dandelions
      Dandelions | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

      من قبلا مشتری سامسونگ بودم اما از قضیه نوت 7 به بعد حالم ازش به هم میخوره. نمیتونم دیگه بهش اعتماد کنم. چون صرفا برای رقابت و فروش بیشتر و اول بودن نوت 7 رو داد بیرون که بگه از وی 20 ال جی یا آیفون 7 کمتر نیست. یک ذره هم به فکر مشتری و پول و وقتی که برای خرید نوت 7 گذاشته نبوده و فقط میخاسته جیب خودشو پرکنه. دیگه به این نمیگن اشتباه میگن گااااااف!

مطالب پیشنهادی