ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار جدید پروژه سانروف گوگل، شما را به نصب پنل های خورشیدی ترغیب می کند

گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را به پروژه سانروف (Project Sunroof) اضافه کرده که بر اساس آن می توان نصب پنل های خورشیدی روی سقف خانه های مجاور را مشاهده کرد. ابزار آنلاین گوگل چندین سال ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را به پروژه سانروف (Project Sunroof) اضافه کرده که بر اساس آن می توان نصب پنل های خورشیدی روی سقف خانه های مجاور را مشاهده کرد.

ابزار آنلاین گوگل چندین سال است که در دسترس کاربران قرار دارد و به آنها نشان می دهد در صورت استفاده از انرژی خورشیدی، چه مقدار در هزینه های سالانه خود صرفه جویی می کنند. حال اگر نقشه ماهواره ای یک منطقه مسکونی را نگاه کنید، نقاط قرمز رنگی را خواهید دید که خانه های مجهز به پنل خورشیدی را مشخص می نمایند.

پروژه سانروف گوگل در سال 2015 آغاز به کار کرد و از ابتدای سال جاری میلادی علاوه بر ایالات متحده، به کشور آلمان نیز راه یافت. این ابزار آنلاین به شما می گوید که سقف منزلتان در طول سال چه مقدار نور خورشید دریافت می کند و با توجه به مساحت و ساختار سقف، نصب پنل های خورشیدی چه مقدار کاهش هزینه را در پی خواهد داشت. همچنین اطلاعاتی در مورد تأمین کنندگان محلی این فناوری نیز در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

الگوریتم یادگیری ماشین گوگل پنل های خورشیدی را تشخیص می دهد

سرویس جدید گوگل از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تشخیص پنل های خورشیدی از طریق تصاویر ماهواره ای با کیفیت عمل می کند. در حال حاضر این اطلاعات برای بیش از 60 میلیون منزل در ایالات متحده فراهم شده و گوگل وعده داده که طی ماه های آتی 40 میلیون خانه دیگر را نیز به این مجموعه اضافه نماید.

گفتنیست هدف گوگل از این قابلیت جدید، تشویق و ترغیب افراد به استفاده از انرژی خورشیدی عنوان شده. تحقیقات نشان می دهند اگر افراد بدانند همسایه هایشان به نصب پنل های خورشیدی اقدام کرده اند، به احتمال زیاد آنها هم به دنبال این کار خواهند رفت، به خصوص اگر پنل ها در معرض دید قرار داشته باشند. حال گوگل با چند کلیک، محل نصب پنل ها را به شما نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی