ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

57000 هزار دلار؛ هزینه عجیب تعمیر موتور مرسدس بنز AMG R63

همانطور که علاقه مندان خودرو اطلاع دارند کمپانی مرسدس بنز محصولات متنوعی را در سگمنت های مختلف تولید می کند، اما شاید تعداد کمی با مدل R کلاس آشنا باشند. این سگمنت شامل اتومبیل های چند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

همانطور که علاقه مندان خودرو اطلاع دارند کمپانی مرسدس بنز محصولات متنوعی را در سگمنت های مختلف تولید می کند، اما شاید تعداد کمی با مدل R کلاس آشنا باشند.

این سگمنت شامل اتومبیل های چند منظوره (MPV) یا همان ون های لوکسی می شود که نسخه تولیدی آن برای اولین بار در سال 2005 در اتوشوی نیویورک در معرض دید عموم قرار گرفت.

تولید مرسدس R کلاس از همان سال به عنوان مدل 2006 آغاز شد اما نهایتا در سال 2012 به دلیل فروش ضعیف و برآورده نشدن انتظارات این خودرو از خطوط تولید خداحافظی کرد.

در سال 2007 که R کلاس در ابتدای راه خود قرار داشت، مرسدس تصمیم گرفت طبق عادت معمول خود نسخه AMG این مدل را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند.

این نسخه که با پسوند R63 AMG شناخته می شد، به یک موتور 6.2 لیتری با 503 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور مجهز شده بود و می توانست شتاب صفر تا 100 را در زمان 4.6 ثانیه ثبت نموده و به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

ایده اشتوتگارتی ها در ارائه نسخه AMG مدل R کلاس هیچ تطابقی با سلیقه مشتریان نداشت؛ به همین جهت R63 در همان نخستین سال عرضه با شکست مواجه شد و تولید آن پس از مدل 2007 متوقف گردید.

اگر چه مشخص نیست که چند دستگاه از R63 در طول حیات کوتاه مدت آن ساخته شد، اما به گفته برخی منابع مرسدس توانسته فقط چند صد دستگاه از این خودرو را به فروش برساند.

در حال حاضر اندک نمونه های موجود از R63 با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و در صورت خرابی تعمیر کردن آنها بسیار دشوار و نیازمند هزینه بالایی خواهد بود. در تایید این موضوع به یک اتفاق جالب اشاره خواهیم کرد.

سال گذشته یکی از مالکین بدشانس این خودرو که به دلیل نقص در پیچ سر سیلندر با مشکل خرابی موتور روبرو شده بود، برای رفع ایراد به نمایندگی مرسدس مراجعه می کند.

وی از این نمایندگی می خواهد که موتور R63 بازسازی شده و عیوب آن مرتفع گردد اما در کمال تعجب با یک صورتحساب 57000 دلاری روبرو می شود!

این درحالیست که ارزش چنین مرسدسی در بازار آمریکا با توجه به سال ساخت و محبوبیت اندک R کلاس از این رقم بیشتر نیست و در واقع چنین خودرویی ممکن است ارزش چنین هزینه ای را نداشته باشد.

اما مالک به راحتی دست از تلاش برنداشته و برعکس، این هزینه بالا انگیزه ای می شود تا وی دست به کار شده و شخصا نسبت به تعمیر موتور خودرو خود اقدام کند.

حال خبر می رسد که وی پس از هشت ماه تلاش مداوم توانسته موتور R63 را تعمیر نموده و دلارهای زیادی را در حساب بانکی خود حفظ کند. او در طول این مدت اجزای موتور را کاملا از هم جدا کرده و پس از تراش کاری و بازسازی قسمت های آسیب دیده دوباره آن را مونتاژ کرده است.

چند هفته بعد از این تعمیر اساسی ظاهرا فقط اندکی نشت روغن دیده شده و به غیر از آن موتور R63 مثل روزهای نخستین کار می کند. هنوز معلوم نیست که این شخص چقدر هزینه صرف تعمیر موتور R63 نموده اما به نظر می رسد که این رقم بسیار کمتر از 57000 دلار درخواستی مرسدس بنز باشد!

البته نباید از کنار زمان زیادی که وی صرف این کار نموده نیز به سادگی عبور کرد. گفتنی است موتور این خودرو در زمان بروز عیب مذکور 106000 مایل (معادل 170000 کیلومتر) کارکرد داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمدرضا ترابی
    محمدرضا ترابی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    هزینه تعمیر موتور هواپیمای md-83ما حدود ۱۵۰ هزار دلار براورد شد که شرکت ما از تعمیر صرف نظر کرد چون صرفه اقتصادی نداشت!!????

مطالب پیشنهادی