ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موج جدیدی در دنیای تکنولوژی؛ کوالکام یک طرح مرجع برای اسپیکر هوشمند معرفی کرد

اسپیکرهای هوشمند به یکی از حوزه های رو به رشد تکنولوژی تبدیل شده اند و اگر کوالکام رویه کنونی خود را ادامه دهد، احتمالاً به زودی شاهد تعداد زیادی از این محصولات از شرکت های مختلف ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اسپیکرهای هوشمند به یکی از حوزه های رو به رشد تکنولوژی تبدیل شده اند و اگر کوالکام رویه کنونی خود را ادامه دهد، احتمالاً به زودی شاهد تعداد زیادی از این محصولات از شرکت های مختلف خواهیم بود.

شرکت های کوچک با استفاده از این پلتفرم در هزینه های طراحی و تست اسپیکر صرفه جویی می کنند

کوالکام با ارائه طرح مرجعی به نام «پلتفرم صوتی هوشمند» (Smart Audio Platform) شامل چیدمان چیپ ها، فناوری میکروفون و سیستم های صوتی، کار شرکت های سازنده سخت افزار برای توسعه اسپیکرهای هوشمند را ساده کرده. البته کمپانی های پیشرویی همچون آمازون و گوگل هیچگاه از این طرح استفاده نخواهند کرد، اما شرکت های کوچکی که نمی توانند هزینه زیادی را برای توسعه محصول از پایه و تست آن متقبل شوند، به خوبی از این پلتفرم بهره خواهند جست.

طرح مرجع کوالکام برای اسپیکرهای هوشمند با دستیارهای صوتی سازگار است

پلتفرم صوتی هوشمند کوالکام، بیشتر فناوری های بنیادی مورد نیاز در اسپیکرهای هوشمند (به جز خود بلندگو) را در بر می گیرد. سیستم های میکروفون میدان دور (far field)، پشتیبانی از تکنیک پردازش سیگنال beamforming، حذف اکوی صدا، فعال شدن با کلید واژه های صوتی، پشتیبانی از وای-فای و بلوتوث (شامل aptX HD برای پخش صوتی با کیفیت) و سازگاری با سیستم همگام سازی اسپیکر AllPlay کوالکام نیز در پلتفرم مورد بحث جای گرفته اند. این سیستم به راحتی با دستیارهای صوتی مانند الکسا نیز هماهنگ می شود.

تنها نکته منفی در مورد پلتفرم جدید کوالکام، محبوبیت نه چندان بالای AllPlay است. کوالکام می گوید طرح مرجع اسپیکرهای هوشمندش از پخش هماهنگ با چند اسپیکر، تعیین مناطق صوتی مختلف و حتی سیستم فراگیر چندکاناله نیز پشتیبانی می کند، اما همه این موارد منوط به استفاده از اسپیکرهای AllPlay است. بنابراین تا زمانی که این فناوری به خوبی رواج نیابد، فقط با اسپیکرهای بلوتوثی ساده ای روبرو خواهیم بود.

کوالکام می گوید نخستین محصولات مجهز به پلتفرم صوتی هوشمندش تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار می شوند، اما انتظار می رود که این روند در سال 2018 سرعت بیشتری به خود بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    the removal of headphone jack !!!!!!
    یعنی من که الان گوشیم جک هدفون داره صرفا چند بار اونم بیرون از خونه گوشیم رو به اسپیکر وصل کردم باسیم.شاید بیشتر از اون با بلوتوث کارکردم تازه خیلی وقتا هم سیم پیدا نکردم که وصل کنم.یعنی اینا منتظر بودن که فقط بهانه پیدا کننا

مطالب پیشنهادی