ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه از جستجوی یک عبارت خاص، نتایج دقیق تری به دست آوریم؟

تا حالا برای تان پیش آمده که عبارت خاصی را در گوگل جستجو کنید و نتایج نه چندان دقیقی دریافت کنید؟ این اتفاقی است که برای بسیاری از کاربران خصوصا در جستجوی فارسی رخ داده ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

تا حالا برای تان پیش آمده که عبارت خاصی را در گوگل جستجو کنید و نتایج نه چندان دقیقی دریافت کنید؟ این اتفاقی است که برای بسیاری از کاربران خصوصا در جستجوی فارسی رخ داده و همه ما به گونه ای با این مشکل رو به رو هستیم.

اگر به دنبال یک عبارت خاصی در اینترنت می گردید، مسلما از تایپ کردن آن در سرچ بار موتورهای جستجو، نتیجه قابل قبولی دریافت نخواهید کرد. چرا که یک موتور جستجو کلیه کلماتی را که شما تایپ کرده اید را در فضای اینترنت جستجو می کند و تمامی نتایج به دست آمده را برای تان به تصویر می کشد.

به همین منظور است که در بسیاری از مواقع نتایج نا مرتبطی را مشاهده می کنید. اما برای رفع این مشکل یک راه حل خیلی ساده وجود دارد؛ استفاده از علامت نقل قول. کافیست هنگام تایپ کردن در سرچ بار، عبارت مورد نظر خود را در داخل علامت نقل قول بگذارید تا موتور جستجو از اهمیت آن با خبر شود و یک راست نتایج مرتبط با آن را برای تان به نمایش در آورد.

برای جستجوی یک عبارت خاص، بهترین راه استفاده از نشان نقل قول است

به عنوان مثال، بهتر است به جای تایپ کردن «برندگان جوایز نوبل سال ۱۹۸۷» از عبارت «"برندگان جایزه نوبل سال ۱۹۸۷"» استفاده کنید. همین یک راهکار ساده باعث می شود تا موتورهای جستجو مانند گوگل، یک راست به سراغ موضوع مورد نظر شما بروند و نتایج مرتبط را ارائه کنند.

حتی می توانید پای تان را از این هم فرا تر بگذارید و از این روش برای جستجوی موضوعی در تاریخ خاصی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید برندگان نوبل از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۵ را جستجو کنید، بهتر است عبارت «"برندگان جایزه نوبل"۱۹۶۵..۱۹۸۵» را در گوگل تایپ نمایید.

همچنین این امکان وجود دارد که برای موتورهای جستجو محدودیت هایی هم اعمال کنید. می توانید از گوگل یا هر سرچ انجین دیگری بخواهید که در ارائه نتایج تنها به سراغ موضوعات خاصی بروند که شما می خواهید.

به عنوان مثال می توانید از گوگل بخواهید که تنها نتایج برندگان جوایز نوبل را در رشته هایی مانند دانش، تکنولوژی و ادبیات در خلال سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۵ را به نمایش درآورد. برای اینکار کافیست این عبارت را در نوار جستجو تایپ کنید: «دانش,تکنولوژی,ادبیات "برندگان جایزه نوبل" ۱۹۶۵..۱۹۸۵».

همینطور می توانید تقریبا با تکرار همین روش از گوگل بخواهید که برخی نتایج را از نتجه نهایی حذف کند. برای اینکار تنها کافیست عبارت قبل را دوباره تایپ کنید. اما اینبار باید در پشت عبارت هایی که نمی خواهید در نتیجه نهایی حضور داشته باشند، یک علامت منها «-» قرار دهید. به عنوان مثال باید تایپ کنید: «-دانش,-تکنولوژی,-ادبیات "برندگان جایزه نوبل" ۱۹۶۵..۱۹۸۵»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • eslami
    eslami | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    عالی بود

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    ساده و کاربردی تشکر
    سه نقطه و منفی رو نمیدونستم

مطالب پیشنهادی