ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا پلی استیشن 4 پرو مانع موفقیت اکس باکس وان اکس می شود؟ اسپنسر پاسخ می دهد

در جریان همایش مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال 2017، این غول ردموندی رسما Xbox One X، نسخه قدرتمند تر اکس باکس وان که پیش تر با نام پروژه اسکورپیو شناخته می شد را رونمایی کرد. ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۰

در جریان همایش مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال 2017، این غول ردموندی رسما Xbox One X، نسخه قدرتمند تر اکس باکس وان که پیش تر با نام پروژه اسکورپیو شناخته می شد را رونمایی کرد. اکس باکس وان اکس، از پلی استیشن پرو که رقیب مستقیمش محسوب می شود، قوی تر است، اما سوال این جا است که توسعه دهندگان بازی های مولتری پلتفرم و ترد پارتی از این قدرت بیشتر تا چه حد بهره خواهند برد؟

برای مثال، استودیو بانجی تصمیم گرفته که دستینی 2 روی هر دو این کنسول ها به یک شکل و با نرخ 30 فریم برا ثانیه اجرا شود. اما چرا نسخه اکس باکس وان اکس که کنسول قوی تر است، با نرخ فریم بیشتری اجرا نمی شود؟ آیا به دلیل همکاری اکتیویژن با سونی و قرار داد بین این دو شرکت نرخ فریم نسخه اکس باکس وان اکس هم به 30 فریم بر ثانیه محدود شده یا دلیل دیگری وجود دارد؟

از فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس وان در مصاحبه ای با گیم اسپات درباره این مورد پرسیده شد. وقتی این سوال مطرح شد که آیا قرار داد های تجاری بین دو شرکت، روی عملکرد تکنیکی بازی ها هم تاثیر می گذارند یا خیر، وی اذعان کرد که از جزئیات قرار داد ها خبر ندارد، اما اگر واقعا چنین چیزی صحت داشته باشد و قرار داد ها روی عملکرد تکنیکی بازی ها اثر گذار باشند، جلوه صنعت ویدیو گیم مخدوش می شود.

اسپنسر توضیح داد که اکس باکس وان اکس، کنسولی است با قدرت بیشتر از کنسول های فعلی بازار که توسعه دهندگان می توانند از قدرت محاسباتی بالای آن سود ببرند، اما مایکروسافت آن ها را مجبور به چیزی نمی کند. برای مثال، سازندگان می توانند بنا به انتخاب خود، فریم ریت، رزولوشن و یا گرافیک فنی بازی خود را بهبود ببخشند، اما ماکیروسافت به این توسعه دهندگان دیکته نمی کند که بازی های تان باید حتما با نرخ 60 فریم و یا با رزولشن 4K اجرا شود.

از فیل اسپنسر، در مورد محتویات انحصاری بازی ها برای کنسول ها هم پرسیده شد. وی قاطعانه با روند انحصاری کردن بخشی از بازی برای کاربران یک پلتفرم مخالفت کرد و اعلام کرد که مایکروسافت در هیچ کدام از قرداد داد های خود، چنین بندی را اعمال نمی کند.

برای مثال، نه Assassin's Creed Origins و نه Middle-Earth Shadow of War، محتویات انحصاری برای اکس باکس وان ندارند. قرارداد بین مایکروسافت و استودیو های توسعه دهنده این عناوین، صرفا حق تبلیغات را به مایکروسافت می دهد و خبری از محتویات انحصاری برای کنسول این شرکت نیست. اسپنسر عقیده دارد که اگر چنین مواردی در صنعت گیم زیاد شوند، بازیکنان هستند که آسیب می بینند.

البته لازم به ذکر است که خود مایکروسافت بود که برای اولین بار، بخشی از محتویات یک بازی را برای کاربران پلتفرم خود به انحصار در آورد، اما در آن زمان اسپنسر مسئول سیاست گذاری های بخش اکس باکس نبود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی