ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آینده خانه هوشمند و ارتباط احتمالی محصولات سامسونگ و ال جی

در حالی که تعداد محصولات مبتنی بر خانه هوشمند در سال های اخیر به صورت تصاعدی در حال افزایش است اما طریق برقراری ارتباط میان آنها کماکان نیاز به بهبودهای گسترده ای دارد. حالا گزارشاتی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

در حالی که تعداد محصولات مبتنی بر خانه هوشمند در سال های اخیر به صورت تصاعدی در حال افزایش است اما طریق برقراری ارتباط میان آنها کماکان نیاز به بهبودهای گسترده ای دارد. حالا گزارشاتی نقل شده اند که نشان می دهند سامسونگ و ال جی در صدد توسعه محصولاتی هستند که از این حیث با برتری هایی همراه هستند.

گفتنی است خبرگزاری Korea Herald به نقل از منابع خبری ناشناس عنوان کرده است که دو کمپانی کره ای در آینده ای نزدیک گجت هایی را تولید می کنند که دارای تأییدیه از «بنیاد ارتباطات آزاد» (Open Connectivity Foundation) است.

دو کمپانی درصدد هستند تا محصولات خود را همراه با تأیدیه «بنیاد ارتباطات آزاد» عرضه کنند

اما شاید بپرسید هدف از تشیکل این نهاد چیست؟ در واقع «بنیاد ارتباطات آزاد» روی استانداردهای لازم برای برقراری ارتباط آزادانه میان محصولات برندهای مختلف نظارت کرده و آنها را توسعه می دهد. همچنین باید اشاره کرد با وجود آنکه از تشکیل نهاد مذکور مدت زمان زیادی نمی گذرد اما تاکنون بیش از 300 کمپانی از جمله سامسونگ، ال جی، اینتل، مایکروسافت و کوالکام به عضویت آن در آمده اند.

لازم به ذکر است که منابع خبری فوق عنوان کرده اند هم اکنون محصولاتی چون کولرهای گازی، یخچال ها و حتی تازه ترین پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 دارای تأییدیه OCF هستند. علاوه بر آن اعلام شده است که کمپانی مذکور در صدد است تا در آینده طیف محصولات دارای استانداردهای لازم «بنیاد ارتباطات آزاد» را گسترش داده و رقیب آنها یعنی شرکت ال جی هم تدابیری مشابه را در پیش خواهد گرفت.

چنانچه خبر فوق صحت داشته باشد، در آینده ای نزدیک کاربران قادر خواهد بود تا محصولات ال جی را با گجت های سامسونگ کنترل کنند و یا بالعکس. به عنوان مثال می توان از طریق تلویزیون های سامسونگ، فضای داخلی یخچال های ال جی را مشاهده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی