ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قدرتمند ترین مدل iMac Pro اپل با چه قیمتی به فروش خواهد رسید؟

اپل هفته گذشته قوی ترین کامپیوتر رومیزی خود تا به امروز را به نام iMac Pro معرفی کرد و وعده داد که از ماه دسامبر، مدل پایه آن را با قیمت 4999 دلار به دست ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اپل هفته گذشته قوی ترین کامپیوتر رومیزی خود تا به امروز را به نام iMac Pro معرفی کرد و وعده داد که از ماه دسامبر، مدل پایه آن را با قیمت 4999 دلار به دست کاربران علاقه مند می رساند. طبیعتاً این مدل پایه از سخت افزار فوق العاده قدرتمندی همچون پردازنده 18 هسته ای، 128 گیگابایت حافظه رَم ECC، چهار ترابایت SSD و کارت گرافیت 16 گیگابایتی بی بهره است و اپل هم هنوز قیمت بالاترین مدل iMac Pro را اعلام نکرده.

حال وب سایت ZDNet در تحلیلی جالب توجه و بر اساس قیمت و مشخصات سخت افزاری مدل پایه، اختلاف قیمت قطعات در بازار، و رویه قیمت گذاری اپل در محصولات قبلی، توانسته قیمت قوی ترین iMac Pro را برآورد نماید که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

پردازنده اصلی

اپل مدل دقیق پردازنده 18 هسته ای زئون در قوی ترین مدل iMac Pro را مشخص نکرده، اما می توان مدل Xeon E5-2697 را در نظر گرفت. مدل پایه این محصول به پردازنده 8 هسته ای 419 دلاری مجهز شده و پردازنده 18 هسته ای فوق هم 2282 دلار قیمت دارد. با این حال طبق رویه قیمت گذاری پیشین اپل در محصولات مختلف، این ارتقاء پردازنده حدود 75 درصد بیشتر از اختلاف قیمت خود سخت افزار در هزینه نهایی تأثیر دارد و بنابراین می توان حدود 4000 دلار افزایش قیمت را برای آن در نظر گرفت.

حافظه رَم

کیت های 32 گیگابایتی و 128 گیگابایتی حافظه رَم از نوع ECC DDR4-2666 در حال حاضر به ترتیب حدود 400 و 1900 دلار قیمت دارند. با این حال سابقه پیشین قیمت گذاری اپل در iMac نشان می دهد که ارتقاء رَم در این محصولات، حدود 80 درصد بیشتر از اختلاف قیمت سخت افزار برای کاربر هزینه در پی دارد. این موضوع، افزایش قیمت 2700 دلاری را بین مدل پایه و قوی ترین مدل iMac Pro به وجود می آورد.

کارت گرافیک

از آنجا که قیمت محصولات سری Pro Vega هنوز از سوی کمپانی AMD مشخص نشده، وب سایت ZDNet از اختلاف قیمت بین کارت گرافیک انویدیا GTX Titan X با 6 و 12 گیگابایت حافظه گرافیکی استفاده کرده. با احتساب 80 درصد افزایش قیمت اپل روی اختلاف هزینه سخت افزاری، انتظار می رود کارت گرافیک Radeon Pro Vega با 16 گیگابایت حافظه گرافیکی HBM2 حدود 2000 دلار به قیمت محصول اضافه کند.

حافظه SSD

اپل در مک بوک پرو از SSD های M.2 ساخت سامسونگ استفاده کرده و با اتخاذ رویکردی مشابه، افزایش حافظه داخلی iMac Pro از یک به چهار ترابایت، هزینه ای حدود 3600 دلار را روی دست کاربر خواهد گذاشت.

مجموع

هزینه ارتقاء قطعات مدل پایه مک پرو به مشخصات سخت افزاری قوی ترین مدل را می توان به صورت زیر جمع بندی کرد:

  • مدل پایه آی مک پرو: 4999 دلار
  • ارتقاء به پردازنده 18 هسته ای: 4000 دلار
  • ارتقاء به 128 گیگابایت رَم: 2700 دلار
  • ارتقاء کارت گرافیک Pro Vega با 16 گیگابایت حافظه گرافیکی: 2000 دلار
  • راتقاء به چهار ترابایت SSD داخلی: 3600 دلار

با این حساب، برآورد قیمت نهایی بالاترین مدل iMac Pro معادل 17299 دلار خواهد بود. توجه داشته باشید که این قیمت کاملاً تخمینی است، ولی باز هم برای یک کامپیوتر دسکتاپ رقم فوق العاده زیادی محسوب می شود. کاربران حرفه ای اکوسیستم اپل که به دنبال یک ورک استیشن همه کاره می گردند را می توان مخاطب اصلی این دستگاه در نظر گرفت، اما این قشر هم انتخاب سختی بین iMac Pro و مک پروی ماژولاری که طی ماه های آتی توسط اپل معرفی می گردد، پیش رو خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ArminAlavi
    ArminAlavi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    هیچ وقت نمی تونم بخرم، قیمتش رو هم توجیه نمی کنم ولی هم خیلی قشنگه، هم قوی هست و هم باکیفیت. دوستان وقتی قیمت رو محاسبه میکنید لطفا به مانیتورش هم فکر کنید، قیمت رم های ECC رو هم نگاه کنید، همچنین پردازنده Vega که هنوز ارائه نشده... بازم میگم قیمتش ارزون نیست ولی خوب مطمئن باشید همون مانیتور رو به تنهایی تو ایران 10 تومن هم نمیدن.

  • مهدی خوانساری
    مهدی خوانساری | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    پنجاه میلیون بدی اینو بگیری؟ با بیست تومن میدی با همین مشخصات یه واتر کولینگم میزنی تنگش، خریدن فقط کار افرادیه که برای همه معلوم الحال هستن

  • آریا . M
    آریا . M | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    این تخمین دقیق نیست پردازنده های سری xeon با فرکانسهای بالا بسیار گرانقیمت هستند پردازنده 8 هسته ای xeoon سری 7 1250 دلار و سری 18 هسته ای حدود بین 4060 - 4670 دلار قیمت دارد
    https://ark.intel.com/#@Processors
    ... خیلی از قطعات دیگه در نظر گرفته نشده مثل دیسپلی 5K ء27.اینچ که به تنهایی کلی قیمت دارد موس و کیبورد وایرلس و سایر قطعات ریز و درشت
    https://www.apple.com/lae/imac-pro/specs/
    یک کامپیوتر کامل با مانیتور 5k ء27 اینچ با همچین مشخصات و حجم کمی یکجا نمیتوان با این قیمتها خرید همینطور سری imac 4k, 5k

    • آریا . M
      آریا . M | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

      این قیمت پردازنده های XEON ورژن آخر E7 V4
      پردازنده های سری های E7 v3,v2ءو سری E5 گرانتر هم هستند .

  • نیما سالارکیا
    نیما سالارکیا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    میشه ۶۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومن??

  • 2000
    2000 | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    نصفش میشه پی سی قوی تر ساخت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی