ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با انتشار ویدیوهایی هراس خود از کروم بوک ها را علنی کرد [تماشا کنید]

کروم بوک ها لپ تاپ هایی نسبتا ارزان قیمت با حداقل امکانات سخت افزاری هستند که نخستین بار توسط گوگل معرفی شدند و از سیستم عامل کروم بهره می گیرند که برپایه لینوکس توسعه یافته. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کروم بوک ها لپ تاپ هایی نسبتا ارزان قیمت با حداقل امکانات سخت افزاری هستند که نخستین بار توسط گوگل معرفی شدند و از سیستم عامل کروم بهره می گیرند که برپایه لینوکس توسعه یافته.

این محصولات همانطور که می دانید رم و حافظه پایینی دارند و اپلیکیشن هایشان در فضای کلاود میزبانی می شود و به همین خاطر مورد توجه ویژه دانش آموزان آمریکایی و برخی کسب و کارها در این کشور قرار گرفته اند.

اما این افزایش محبوبیت ظاهرا به مذاق مایکروسافت که سودای یک میلیاردی شدن جمعیت کاربران ویندوز را در سر دارد و اصلی ترین متولی بازار لپ تاپ و پی سی در دنیاست خوش نیامده و مدیران این شرکت را بر آن داشته تا بار دیگر واهمه خود از کروم بوک ها را نشان دهند.

امروز مایکروسافت علنا نشان داد که از این بابت نگران است و این ناآرامی را با انتشار دو ویدیوی جدید روی کانال یوتوب ویندوز به همگان نشان داد.

در ویدیوی نخست مایکروسافت به کاربرانش وعده می دهد که ویندوز 10 به خاطر در اختیار داشتن امکاناتی نظیر ویندوز اینک، کورتانا، ویندوز هِلو و مرورگر اج، در مباحث کاری، سیستم عامل کروم را پشت سر می گذارد.

اما نکته عجیب آنکه در این ویدیو اشاره ای به سیستم عامل ویندوز 10 اس که به تازگی از سوی شرکت ردموندی به عنوان رقیبی برای کروم معرفی گردید، نشده است و در مقابل، ویندوز 10 پرو است که با سیستم عامل کروم مقایسه می شود.

در ویدیوی دوم مایکروسافت به معرفی قابلیت های Sway، ویندوز اینک و امنیت ویندوز هِلو می پردازد که در ادامه می توانید این ویدیو را مشاهده کنید.

تردیدی نیست که مایکروسافت نسبت به موفقیت کروم بوک ها نگران است. از سویی، در حالی که اپل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا آیپد پرو را به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ های ویندوزی به کاربران معرفی کند، گوگل با ارائه طیف وسیعی از لپ تاپ های ارزان قیمت موفق به انجام این کار شده.

لذا در برهه کنونی، سیستم عامل کروم را می توان بزرگ ترین تهدید علیه موجودیت ویندوز دانست. علت هم در واقع به الکوی کاری گوگل باز می گردد که تولید محصولات ارزان قیمت با کاربری آسان را در دستور کار خود قرار داده است.

در مقابل اما، اپل تلاش دارد تا تبلت های گران قیمت خود را به ابزار پیش نیاز در محیط های آموزشی از جمله مدارس آمریکا بدل نماید که البته آمار نگران کننده فروش آیپد نشان از ناموفق بودن این رویکرد دارد.

در این رقابت، گوگل همچنین تلاش نموده که با ارائه مجموعه ای از اپلیکیشن های اداری و کاری حاوی اپ های نوشتاری، ایمیل و مواردی از این دست، به قلب مایکروسافت هجوم ببرد و برای این منظور امکانی را فراهم آورده تا مدرسه ای ها به صورت رایگان و کارمندان با پرداخت هزینه ای اندک به این مجموعه که G Suit خوانده می شود دسترسی پیدا کنند.

فروش کروم بوک ها برای نخستین بار از نسخه های مختلف مک فراتر رفته است

با در نظر داشتن تلاش های اخیر غول جستجوگر، می توان اینطور گفت که گوگل در رشد دوباره بازار پی سی ظرف پنج سال اخیر نقشی مستقیم داشته. جالب آنکه برای نخستین بار ظرف یک سال اخیر، کروم بوک های این شرکت از نظر فروش، دستگاه های مک اپل را هم پشت سر گذاشته اند و همین نشانه ها، مایکروسافت را بر آن داشته تا بیشتر روی ویندوز 10 اس و دیگر تلاش هایش تمرکز نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • sasan appstore
    sasan appstore | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    ساخت کروم بوک پله اوله.شما چند سال دیگه شاهد ساخته شدن بیگ دیتا ها هستیدکه دیگه گرافیک و رم بی معنی میشن همچیز از کابل های اینترنت میگذره

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    چرا بترسه اگه ویندوز نباشه چه جوری اندروید رو توسعه می دن

    • sherlock tux
      sherlock tux | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

      کی گفته برای توسعه نرم افزار های اندروید باید ، ویندوز داشته باشیم؟!
      به خدا قسم من ویندوز ندارم و اندروید استودیو رو رواوبونتو 16.10 دارم

      تو یودمی و youtube اکثر فیلما های آموزشی که واسه اندروید استودیو میدن رو مک هستند نه ویندوز
      بعلاوه رو خود اندرویدم میشه برنامه نوشت با AIDE که اتفاقا خیلی راحت تر و کم دردسر تر از اندروید استودیوست نه نیاز به sdk پر حجم داره که نیاز به فیلترشکنم داشته باشه و نه نیاز به دردسر های سرعت افتضاح گریدل اندروید استودیو.
      خروجی aide مستقیمه

  • میطی
    میطی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    چقدر توی این مقاله شلوغش کردن. هراس! ترس! واهمه! نگرانی! مگه فیلم ترسناکه؟؟!

  • siavashi
    siavashi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    سلام
    ی نفر ک راجب برنامه اطلاعات داره لطفا ب ایدی من پی ام بده @zahrasiavashi

  • saeed ......
    saeed ...... | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    از این مایکروسافت کند بعید میدونم کاری ازش پیش بیاد. من تعجبم چرا یک نسخه کلود ویندوز نمیزنه و قتی خودش بستر ویندوز آرزو و.... داره.
    اگه زرنگ و فرز بود حال و روز ویندوز موبایلش این نبود.
    ویندوز 10 اس هم پولی هم نسبت به گوگل کروم به سخت افزار بالا تری نیاز داره و هم از نظر سرعت کند تره

    • 2000
      2000 | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

      از کجا میدونید کند تره؟؟ کدومبوک داشتید؟؟

    • a_041
      a_041 | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

      ترول کروم بوک ندیده بودیم که دیدیم!!! تا حالا با کروم کار کردی؟ برو یه نگاه به سیستم عاملش بنداز بعد بیا نظر بده . در ضمن ویندوز 10 S رایگانه و با هزینه میشه به ویندوز 10 پرو ارتقاء دادش . حداقل میخوای نظر بدی اطلاعاتتو ببر بالا دیجیاتو هم که ماشالله تیترش منو کشت هراس ، ترس واهمه . دیجیاتوی عزیز کروم تنها توی آمریکا فروش خوبی داشته اون هم فقط از طرف سیستم های آموزشی خریداری شده چرا مایکروسافت باید بترسه ؟ مایکروسافت میخواد با فروش بیشتر ویندوز 10 S هم استورشو تقویت کنه هم سرعت افزایش سهمشو بیشتر کنه

مطالب پیشنهادی