ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای تماشای محتوای واقعیت مجازی

شاید تا پیش از عرضه هدست گوگل کاردبورد کمتر کسی تصور می کرد که تکنولوژی واقعیت مجازی بتواند اینقدر در میان مردم فراگیر شود. اگر تا یکی دو سال پیش برای تماشای محتوای واقعیت مجازی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

شاید تا پیش از عرضه هدست گوگل کاردبورد کمتر کسی تصور می کرد که تکنولوژی واقعیت مجازی بتواند اینقدر در میان مردم فراگیر شود. اگر تا یکی دو سال پیش برای تماشای محتوای واقعیت مجازی می بایست هدست های گران قیمت و پیشرفته را می خریدید، این روزها می توانید با هزینه ای کمتر از 100 هزار تومان هم یکی از این هدست ها را داشته باشید و از تجربه فوق العاده ناب و هیجان انگیز تماشای محتوای واقعیت مجازی لذت ببرید.

در جعبه ابزار این هفته به هفت نمونه از اپ هایی پرداخته ایم که می توانند تجربه بسیار جالبی از واقعیت مجازی را برایتان به ارمغان بیاورند. این اپلیکیشن ها در اصل برای هدست گوگل کاردبورد طراحی و بهینه سازی شده اند، اما با هر هدست دیگری هم قادر به تماشای آن ها خواهید بود.

AAA VR Cinema

تماشای ویدیوهای واقعیت مجازی در یوتوب اصلا کار ساده ای نیست، و با اینترنت ضعیف واقعا عذاب آور می شود. ممکن است کیفیت پخش به طور مداوم تغییر کند یا ظاهر شدن نقل قول و تکست باکس در ویدیو روی اعصابتان رژه برود. بنابراین شاید در این شرایط استفاده از یک مدیا پلیر VR که کنترل همه چیزش به دست شماست، تجربه با کیفیت تری برایتان به ارمغان بیاورد.

AAA VR Cinema یکی از خوش ساخت ترین این پلیرهاست که اندرویدی ها شانس استفاده از آن را دارند. با این مدیا پلیر VR می توانید ویدیوهایی که قبلا دانلود شده را ببینید، و از تنظیماتی که ارائه کرده برای ارتقای این تجربه استفاده نمایید.

اپلیکیشن AAA VR Cinema از ویدیوهای 360 و 180 درجه پشتیبانی می کند، گزینه های کاملی برای تنظیم ابعاد ویدیو دارد و مهم تر از آن تنظیماتی ارائه کرده تا بتوانید سرگیجه ناشی از تماشای طولانی مدت محتوای VR را کاهش بدهید. توجه داشته باشید که برای نصب این اپلیکیشن حداقل به اندروید مارشملو (6.0) احتیاج خواهید داشت. اگر هدست واقعیت مجازی دارید به هیچ وجه از کنار این مدیا پلیر استثنایی راحت عبور نکنید.

AAA VR Cinema

AAA VR Cinema

سازنده: InstaVR قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 31.4 مگابایت زبان:

Apollo 15 Moon Landing VR

شاید هیچ کدام از ما مثل نیل آرمسترانگ و همکارانش آنقدر خوش شانس نباشیم که روی ماه قدم بگذاریم، اما حداقل به لطف واقعیت مجازی می توانیم از «حس حضور» روی تنها قمر سیاره دوست داشتنی مان زمین لذت ببریم.

همانطور که از عنوان اپلیکیشن پیداست، در Apollo 15 Moon Landing می توانید اولین تجربه انسان از نشستن بر سطح ماه را تجربه کنید، روی سطح سیاره قدم بزنید و تجهیزات و لوازم ناسا را از نزدیک ببینید.

تیم سازنده اپ برای هر چه طبیعی تر شدن این تجربه از تصاویر واقعی ناسا استفاده کرده تا کاملا در اتمسفر بکر کره ماه قرار بگیرید. البته این نکته را هم بگوییم که برای داشتن تجربه ای کامل و بی نقص از گشت و گذار روی ماه، ترجیحا بهتر است که گجت قدرتمندی به کار بگیرید تا بتواند محتوا را با بیشترین رزولوشن رندر کند.

Apollo 15 Moon Landing VR

Apollo 15 Moon Landing VR

سازنده: Thomas Kole قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 30 مگابایت زبان:

Google Cardboard App

اپلیکیشنی ضروری برای علاقه مندان به واقعیت مجازی. اپ رسمی گوگل کاردبورد هم یک پلیر خوب برای عکس و ویدیوهای VR محسوب می شود و هم دانلود سنتری است که می توانید از طریق آن به انواع و اقسام بازی و اپ برای هدست کاردبورد دسترسی داشته باشید.

با حضور در این اپ می توانید از طریق گوگل ارث به دور کره زمین پرواز کنید و مسافرتی مجازی در زیباترین و اعجاب انگیزترین نقاط دنیا داشته باشید. با نصب کاردبورد اپلیکیشن ها و بازی های VR زیادی را می توانید به صورت رایگان دانلود کرده و همیشه در محیط آن ذخیره داشته باشید. در این صورت صفحه خانگی تان از آیکن های اپ های مختلف شلوغ نمی شود.

برای تجربه این اپ می بایست حداقل از اندروید 4.1 و iOS 8 استفاده نمایید.

Google Cardboard

Google Cardboard

سازنده: .Google Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 128 / 49.7 مگابایت زبان:

Cardboard Camera

Cardboard Camera هم یکی دیگر از اپلیکیشن های ضروری و البته بسیار سرگرم کننده برای تجربه VR است. به لطف آن می توانید عکس هایی بگیرید که بعدا در حالت VR و نمای 360 درجه قادر به تماشای آن ها باشید.

گوگل برای کار با این اپ نمی خواسته که خیلی به زحمت بیفتید، بنابراین هیچ ثبت نام و اطلاعاتی از شما انجام نمی دهد و به محض وارد شدن به آن می توانید عکاسی را شروع کنید. خوشبختانه پروسه عکس برداری هم بسیار ساده است و با راهنمایی های خوب گوگل می توانید در اولین تلاش تان هم عکس های نسبتا قابل قبولی بگیرید.

یک قابلیت خوب Cardboard Camera این است که دیگران هم می توانند عکس هایشان را با شما به اشتراک بگذارند.

Cardboard Camera

Cardboard Camera

سازنده: .Google Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 108 / 36.6 مگابایت زبان:

Expeditions

باز هم یک اپلیکیشن دیگر از گوگل، اما این بار با محتوای آموزشی. گوگل پروژه Expeditions را با هدف ساخت محتوای آموزشی برای تدریس در مدارس و دانشگاه ها آغاز کرده، اما همه مردم می توانند از آن استفاده کرده و از محتوای بسیار مفیدش لذت ببرند.

با نصب این اپلیکیشن می توانید به گردش های علمی مجازی بروید و در شگفتی های زیر دریا، کهکشان ها و بناهای تاریخی غرق بشوید. این اپلیکیشن یک حالت دید 360 درجه بسیار جالب هم دارد که با هدست کاردبورد یا هدست های دیگر می توانید آن را فعال کنید.

مثل Google Arts and Culture که آن هم یکی دیگر از اپ های پشتیبانی کننده از VR گوگل است، تمام محتوایی که در Expeditions می بینید هم به طور کاملا رایگان به شما ارائه شده اند.

Expeditions

Expeditions

سازنده: .Google, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 158 / 14.6 مگابایت زبان:

Fulldive VR

Fulldive VR خودش را به عنوان پلتفرم مسیریابی VR معرفی می کند. این بدان معناست که با نصب آن می توانید میلیون ها ویدیوی واقعیت مجازی را از سطح وب پیدا و به تماشای آن ها مشغول بشوید.

فول دایو ضمن پشتیبانی از ویدیوهای یوتوب قادر به پخش ویدیوهای ذخیره شده در گالری هم هست، و نکته عالی این که با مرورگر واقعیت مجازی آن می توانید وبسایت ها را در محیطی جذاب و بسیار متفاوت مرور کنید.

فول دایو دارای دوربین و فتو گالری مختص به خودش هم هست و از بازارچه آن می توانید به انواع و اقسام اپ و بازی واقعیت مجازی دسترسی داشته باشید. و بهترین نکته: برای دانلود آن نیازی نیست که حتی یک ریال هزینه بپردازید.

Fulldive VR - Virtual Reality

Fulldive VR - Virtual Reality

سازنده: Fulldive قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 47.7 مگابایت زبان:

Google Street View

دوست دارید در خیابان شانزه لیزه قدم بزنید و مغازه های اطراف را از نزدیک ببینید؟ می خواهید بدانید که در قلب سنترال پارک نیویورک چه می گذرد؟ گوگل با Street View شما را به هر جای دنیا که دوست دارید می برد.

دوست قدیمی گوگل مپس چندی پیش برای پشتیبانی از واقعیت مجازی به روز رسانی شد تا حالا بتوانید از قدم زدن در خیابان های شهرهای بزرگ تجربه باورپذیر تری داشته باشید.

استریت ویو هر آنچه لازم است در مورد یک خیابان، بنای تاریخی یا جاده های بین شهرها بدانید را در اختیارتان قرار می دهد. بسیاری از تصاویر استریت ویو توسط ماشین های گوگل تصویربرداری شده اند، اما خوشبختانه می توانید به عکس هایی که توسط کاربران اپ گرفته شده هم دسترسی داشته باشید. ضمنا خودتان هم می توانید برای ثبت کردن عکس هایتان در اپلیکیشن به گوگل درخواست بدهید.

Google Street View

Google Street View

سازنده: .Google Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 96.6 / 45.8 مگابایت زبان:

دنیای اپلیکیشن های واقعیت مجازی بسیار گسترده تر از فهرستی است که برایتان گردآوری کردیم. با جستجوی واژه VR را در فروشگاه های مختلف به نتایج فوق العاده ای بر می خورید که هر کدام به نوبه خود تجربه متفاوتی از واقعیت مجازی را ارائه کرده اند، تا از حضور در این دنیای رو به پیشرفت لذت دو چندانی ببرید.

نظر شما در مورد این اپلیکیشن ها چیست؟ آیا هدست واقعیت مجازی دارید و از اپلیکیشن های مخصوص آن استفاده کرده اید؟ آینده واقعیت مجازی را چگونه تصور می کنید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی