ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت با فروش هر کنسول Xbox One X ضرر می کند

قوی ترین کنسول تاریخ یعنی Xbox One X، که در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 رونمایی شد، برای شرکت سازنده اش هیچ سودی ندارد. بدون شک اکس باکس وان اکس یک کنسول گران قیمت است، ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

قوی ترین کنسول تاریخ یعنی Xbox One X، که در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 رونمایی شد، برای شرکت سازنده اش هیچ سودی ندارد.

بدون شک اکس باکس وان اکس یک کنسول گران قیمت است، اما اگر در خانه تان یک تلویزیون 4K دارید خرید یک دستگاه 500 دلاری چندان نمی تواند برایتان مشکل ساز باشد. تجربه بازی با رزولوشن 4K و رفرش ریت 60 می تواند لذت گیمینگ را دوچندان کند.

طبق اخبار به دست آمده، کنسول 500 دلاری اکس باکس وان اکس به هیچ وجه برای شرکت مایکروسافت سودآور نیست. از فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، پرسیده شد که آیا خود کنسول برای مایکروسافت درآمدزا خواهد بود یا خیر.

فیل اسپنسر تمام تلاش خود را کرد که بعد از گفتن کلمه «خیر»، توجیهات مختلفی ارائه دهد. پاسخ به چنین سوال مهمی نظر تحلیلگران را تغییر می دهد و روی تصمیمات سهامداران تاثیر مستقیم می گذارد. وی توضیح داد:

اصلاً علاقه ای ندارم که درگیر اعداد و رقم شوم؛ اما در مجموع باید درنظر داشت که در بیزینس کنسول ها، هیچ وقت سخت افزار بخش درآمدزا این بازار نیست. سود این بازار، در فروش بازی ها است.

سود کم در فروش کنسول و یا حتی ضرر دادن در این بخش، به هیچ وجه موضوع تازه ای نیست؛ خصوصاً در اوایل انتشار یک کنسول، که سازنده درگیر جبران مالی ساخت و طراحی کنسول جدید است. به عنوان مثال کنسول پلی استیشن 3 بعد از چهار سال به درآمدزایی رسید، و کنسول Wii U برای شرکت نینتندو زیان آور بود.

مورد آخر بسیار حائز اهمیت است، زیرا Wii U به هیچ وجه به فروش بالایی نرسید و با خرید یک بازی، هر کنسول Wii U برای شرکت نینتندو سودآور می شد. مایکروسافت علاقه ای ندارد که بگوید آیا این موضوع برای اکس باکس وان اکس نیز صدق می کند یا خیر. به هر حال ضرری که مایکروسافت برای هر کنسول می دهد نباید میزان قابل توجهی باشد.

اکس باکس وان اکس قرار است با قیمت 500 دلار و در تاریخ 16 آبان ماه روانه بازار شود

دلیل هزینه بالایی که مایکروسافت برای قوی ترین کنسول تاریخ کرده کاملاً مشخص است. از جدیدترین و بهترین قطعات سخت افزاری برای ساخت اکس باکس وان اکس استفاده شده و با توجه به حجم بسیار پایینی که اشغال می کند، بدون شک هزینه زیادی برای طراحی آن انجام شده است.

همانند کنسول پلی استیشن 4 پرو، برای اکس باکس وان اکس انحصاری خاصی منتشر نخواهد شد. مایکروسافت قوی ترین کنسول تاریخ را به عنوان یک محصول لوکس، برای افراد با درآمد بالا درنظر گرفته است نه تمام گیمرها. به همین دلیل مایکروسافت از قیمت بالای کنسول اکس باکس وان اکس احساس «غرور» می کند.

این کنسول در تاریخ 16 آبان سال جاری عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    می ریم بخریم ....شوخی کردم خیلی گرونه

  • Amir_Aloone
    Amir_Aloone | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    سونی سالهاست تو این حوضه فعالیت میکنه . از اول هم مشخص بود یه جاهایی ماکروسافت ضرر میده

    من خودم به عنوان یه گیمر دسته های سونی تو دستم خیلی راحت تره . مخصوصا موقع فوتبال

    • Ali.T
      Ali.T | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

      دادا شما چه گیمری هستی که داری از راحتی دسته ps میگی؟
      طرفدارهای ps هم میگم ارگونومی دسته xbox بهتره
      یه سرچ بزن بد نیست

  • 2000
    2000 | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    سهم بازار رو میگیره اینم سود از یه لحاظ

  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    عجیبه که گفتید مایکروسافت از قیمت بالاش احساس غرور میکنه چون خودتون قبلا اشاره کرده بودین که اسپنسر گفته چنین کنسولی با همچین قیمتی فوق العادست یعنی بیشتر به قیمت پایینش مینازه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی