ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج درخشان آیپد پرو های جدید اپل در تست های سخت افزاری

اپل هفته گذشته سری جدید آیپد پرو و مک بوک پرو را با سخت افزار قوی تر معرفی کرد. همان طور که می دانید این کمپانی همواره از تبلت های حرفه ای اش به عنوان جایگزین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

اپل هفته گذشته سری جدید آیپد پرو و مک بوک پرو را با سخت افزار قوی تر معرفی کرد. همان طور که می دانید این کمپانی همواره از تبلت های حرفه ای اش به عنوان جایگزین کامپیوترهای شخصی یاد کرده، حال نتایج بنچمارک این محصولات نشان می دهد که سازنده چندان هم بیراه نمی گوید.

وب سایت BareFeats دو مدل مک بوک پرو 2016 و 2017 با قوی ترین سخت افزار و مجهز به تاچ بار را رو در روی چهار مدل آیپد پرو قرار داده که در ادامه مشخصات آنها را می بینید:

  • مک بوک پرو 13 اینچی مدل 2017 با پردازنده Core i7 و پردازشگر گرافیکی Iris Plus 650 اینتل، 16 گیگابایت رم LPDDR3 و 1 ترابایت حافظه فلش.
  • مک بوک پرو 13 اینچی مدل 2016 با پردازنده Core i7 و پردازشگر گرافیکی Iris 550 اینتل، 16 گیگابایت رَم LPDDR3 و 1 ترابایت حافظه فلش.
  • آیپد پرو 12.9 اینچی مدل 2017 با چیپست A10X اپل، 512 گیگابایت حافظه فلش و 4 گیگابایت رَم.
  • آیپد پرو 10.5 اینچی مدل 2017 با چیپست A10X اپل، 512 گیگابایت حافظه فلش و 4 گیگابایت رَم.
  • آیپد پرو 12.9 اینچی مدل 2016 با چیپست A9X اپل، 128 گیگابایت حافظه فلش و 4 گیگابایت رَم.
  • آیپد پرو 9.7 اینچی مدل 2016 با چیپست A9X اپل، 256 گیگابایت حافظه فلش و 2 گیگابایت رَم.

تست ها یا استفاده از نرم افزارهای معتبر محک GeekBench و GFXBench انجام شده و عملکرد پردازنده اصلی (CPU) و پردازشگر گرافیکی (GPU) را نشان می دهند.

در حالت پردازش تک هسته ای، مک بوک پرو برنده بی چون و چراست و مدل های 2016 و 2017 این لپ تاپ به راحتی تمامی مدل های آیپد پرو را شکست می دهند. آیپد پرو 10.5 اینچی جدید اپل در رده سوم قرار می گیرد.

در حالت پردازش چند هسته ای نیز مک بوک پرو 2017 با امتیاز 10261 در رتبه نخست جای می گیرد، اما برخلاف انتظار آیپد پرو 10.5 اینچی و سپس با اختلاف ناچیز، آیپد پرو 12.9 اینچی مدل 2017 رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. در رده چهارم، مک بوک پرو 2016 را می بینیم که از نظر قدرت پردازش CPU در حالت چند هسته ای از آیپدهای حرفه ای شکست خورده است.

در تست های گرافیکی مختلف هر دو نرم افزار مورد بحث، آیپد پرو های سال 2017 با اقتدار در جایگاه نخست ایستاده اند و مک بوک پرو های سال گذشته و امسال در رده های بعدی جای می گیرند.

البته قبل از تفسیر نتایج فوق باید به این نکته اشاره کرد که بنچمارک ها ضرورتاً شرایط کاربری واقعی را نشان نمی دهند و کسب امتیاز بالا در یک تست خاص به معنای عملکرد بهتر در اجرای فعالیت های روزمره نیست. همچنین ابعاد نمایشگر و رزولوشن نیز در امتیاز کلی و به ویژه در تست های گرافیکی نقش بسزایی دارند.

با همه این تفاسیر، نمی توان کتمان کرد که آیپد پرو های جدید اپل از نظر توان پردازشی در سطح فوق العاده بالایی قرار دارند و اگر محدودیت های نرم افزاری سیستم عامل iOS در مقایسه با macOS را کنار بگذاریم، باید گفت این تبلت های حرفه ای به راحتی جایگزین کامپیوترهای شخصی می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Morteza Talebi
    Morteza Talebi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    خوب چرا باید کنار بذاریم؟ :-D اصل مشکل همینجاست!

  • Morteza Talebi
    Morteza Talebi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    "اگر محدودیت های نرم افزاری سیستم عامل iOS در مقایسه با macOS را کنار بگذاریم، باید گفت این تبلت های حرفه ای به راحتی جایگزین کامپیوترهای شخصی می شوند."

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی