ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جاسوسی از کاربران اینترنتی NSA
تکنولوژی

یک کمپانی اینترنتی ناشناس قوانین نظارتی NSA را به چالش کشیده است

بر اساس اسناد تازه منتشر شده، یک کمپانی اینترنتی که هنوز نام آن فاش نشده به صورت قاطع در مقابل درخواست ایجاد دسترسی های گسترده برای جاسوسی از کاربران خود از طرف NSA ایستاده است. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

بر اساس اسناد تازه منتشر شده، یک کمپانی اینترنتی که هنوز نام آن فاش نشده به صورت قاطع در مقابل درخواست ایجاد دسترسی های گسترده برای جاسوسی از کاربران خود از طرف NSA ایستاده است. این اولین بار است که یک کمپانی حاضر نیست تن به زیاده خواهی های «آژانس امنیت ملی آمریکا» بدهد.

شرکت های اینترنتی موظف هستند نظارت NSA روی ارتباطات بین المللی آمریکایی ها را فراهم آورند.

سند منتشر شده بخشی از مجادله حقوقی مابین شرکت مذکور و دولت آمریکاست که مدتی است در دادگاه های عالی این کشور در جریان بوده، اما مسئله تا بدانجا مخفی نگاه داشته شده است که هنوز نمی توان از هویت شرکت مورد بحث اطلاعی به دست آورد.

بر اساس دستور اجرایی موسوم به «Section 702» شرکت های فعال در حوزه اینترنت موظف هستند تا دسترسی های کافی را برای NSA جهت جاسوسی از ارتباطات بین المللی آمریکایی ها فراهم آورند.

ظاهراً تا به امروز دادگاه با شکایت کمپانی مورد بحث موافقت نکرده و آن را ملزم به پیروی از دستور العمل های NSA نموده است. «رُزماری کولیر» (Rosemary Collyer) به عنوان قاضی رسیدگی کننده به این پرونده معتقد است که: «وجود برخی اشکال ها و ابهام ها در دستور اجرایی مذکور سبب این نمی شود که نظارت ها را متوقف کنیم.»

از آنجا که دادخواست مورد بحث از سال ۲۰۱۴ در جریان رسیدگی قرار گرفته است، پس می توان نتیجه گرفت که نظارت های گسترده آژانس امنیت ملی چند سالی هست که روی کاربران آمریکایی و افراد ارتباط گیرنده با آنها وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی