ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آژانس امنیت ملی آمریکا، کره شمالی را مسئول حملات باج افزار «واناکرای» می داند

بنابر شواهد تازه، به نظر می رسد که کشور کره شمالی مسئولیت انتشار حملات باج افزاری را برعهده داشته که طی ماه گذشته میلادی صدها هزار کامپیوتر را آلوده نمود و باعث از کار افتادن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بنابر شواهد تازه، به نظر می رسد که کشور کره شمالی مسئولیت انتشار حملات باج افزاری را برعهده داشته که طی ماه گذشته میلادی صدها هزار کامپیوتر را آلوده نمود و باعث از کار افتادن سیستم های بیمارستانی و تجاری شد. نشریه واشنگتن پست اخیراً در گزارشی نوشته که آژانس امنیت ملی آمریکا «با اطمینانی نسبی» عقیده دارد باج افزار واناکرای توسط آژانس های جاسوسی کره شمالی حمایت می شود.

ماه گذشته برخی از محققان امنیت سایبری، از جمله تعداد از کارکنان شرکت های Symantec و Kaspersky Lab کدهایی را در باج افزار واناکرای مشاهده کردند که ردپای آنها در حملات قبلی کره شمالی دیده می شود. محققان گفتند که هنوز اطمینان ندارند و ارتباطی «ضعیف» میان واناکرای و کره شمالی دیده می شود. اما آژانس امنیت ملی ظاهراً موفق به ردیایی IP آدرس های این باج افزار شده که سرمنشا آن به آژانس جاسوسی کره شمالی باز می گردد.

اطلاعات مختلف به دست آمده، همگی به برنامه ریزی این حملات از سوی کره شمالی اشاره دارند و واشنگتن پست می گوید گروه هکر Lazarus که به صورت دولتی مورد پشتیبانی قرار می گیرد، مسئولیت آنها را عهده دار بوده است. یکی از گمانه زنی های عجیب فعلی، استفاده کره شمالی از باج افزار واناکرای برای کسب درآمد است. بدافزار مورد اشاره بعد از آلوده کردن کامپیوتر، تمام فایل ها را قفل و رمزگذاری می کند و از قربانی می خواهد تا برای دسترسی به فایل هایش، مبلغ 300 دلار را به صورت بیت کوین واریز نماید.

در این باج افزار گفته می شود که در صورت عدم پرداخت مبلغ معین طی هفت روز، تمام فایل ها حذف می شوند. با این همه همانطور که واشنگتن پست هم اشاره کرده، ردیابی مبادلات مالی بیت کوین بسیار آسان است و هکرها به سهولت قادر به تبدیل بیت کوین های خود به دلار نیستند. در هر صورت، هنوز نقش کره شمالی در حملات واناکرای به اثبات نرسیده اما با توجه به مشارکت این کشور در برخی حملات سایبری بزرگ چند سال اخیر مانند رخنه در وب سایت سونی پیکچرز، کره شمالی اصلی ترین مظنون حملات واناکرای است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    چه قدر ضعیف هستن که کره شمالی هم شد قهرمان جنگ سایبری
    خسته نباشن
    پس ابن دنیای آزاد داره چه غلطی میکنه
    اون از روسیه این از چین و کره شمالی
    این طور پیش بره دوروز دیگه طالبان هم حمله سایبری میکنه

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    اونور جنگ اینور جنگ همه جا جنگ حالام که جنگ سایبری راه انداختن روسیه و کره شمالی

    • D D
      D D | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

      آمریکا خودش این باج افزار رو راه انداخته، بعد میندازه گردن دیگه. مردم هم ابله هستند و زود باور میکنند چون از فضای سایبری هیچی نمیدونن.

    • mahdi
      mahdi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

      آمریکا جنگ راه میندازه نه روسیه و کره شمالی ؛ آمریکا چرا باید تو سایر کشور ها تجهیزات نظامی و پادگان داشته باشه ؟!

      • saeedredhat
        saeedredhat | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

        به همون دلیل که ما در سوریه و عراق پایگاه داریم

        • sherlock tux
          sherlock tux | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

          ما تو سوریه و عراق پادگان داریم به خاطر امنیت کشورمون که اون کشورا کنارمونن، ازاین سر جهان به اون سر جهان نیومدیم که کنار آمریکا پادگان بسازیم
          پادگان های آمریکا چند هزار کیلومتر و مایل دورتر از خودشه

مطالب پیشنهادی