ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی همچنان رتبه نخست بازار نمایشگرهای OLED بزرگ را در اختیار دارد

سهم ال جی از بازار تلفن های همراه چندان زیاد نیست؛ اما بخش تولید نمایشگر این شرکت ماجرای دیگری دارد. «LG Display» با توجه به فروش فوق العاده تلویزیون های شرکت و همچنین قراردادهای پر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

سهم ال جی از بازار تلفن های همراه چندان زیاد نیست؛ اما بخش تولید نمایشگر این شرکت ماجرای دیگری دارد. «LG Display» با توجه به فروش فوق العاده تلویزیون های شرکت و همچنین قراردادهای پر منفعتی مانند تامین نمایشگرهای اپل، عملکرد بسیار خوبی داشته و در حال حاضر رتبه نخست تولیدکنندگان نمایشگرهای OLED بزرگ (بزرگتر از 9 اینچ) را به خود اختصاص داده است.

عنوان مورد بحث بیش از 7.5 سال است که در دستان ال جی قرار داشته و این کمپانی در سه ماهه نخست امسال موفق شده با فروش بیش از 35 میلیون نمایشگر مختلف، همچنان جایگاه خود را در صدر جدول حفظ نماید.

21.4 درصد از بازار نمایشگرهای بزرگ در اختیار ال جی است

سهم شرکت کره ای از بازار جهانی در سه ماهه اول امسال 21.4 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افت 8 درصدی را نشان می دهد. رتبه بعدی پس از ال جی، متعلق به کمپانی «BOE» بوده که با سهم 21 درصدی، اختلاف اندکی با رتبه نخست دارد. البته این شرکت چینی کسب و کار نمایشگرهای OLED خود را گسترش داده و بنا بر شایعات، در حال رایزنی با اپل برای تامین نمایشگرهای نسل بعدی آیفون است.

از سوی دیگر، سهم سامسونگ از بازار مورد بحث تنها 10 درصد بوده و این کمپانی در رده پنجم تولیدکنندگان جهان قرار می گیرد. این آمار چندان هم دور از انتظار نبود چرا که سامسونگ به جز تلویزیون، محصول دیگری با نمایشگر OLED بزرگتر از 9 اینچ تولید نمی کند و توان خود را در این بخش روی نمایشگرهای موبایل متمرکز کرده و بازار را به انحصار خود درآورده است.

البته انحصار سامسونگ بر بازار نمایشگرهای موبایل احتمالاً چندان پایدار نخواهد ماند چرا که بر اساس گزارشات، ال جی قصد دارد کارخانه P10 خود در شهر «پاجو»ی کره جنوبی را به محل تولید نمایشگرهای OLED موبایل تبدیل کند.

کارخانه مذکور در ابتدا برای تولید پنل تلویزیون های OLED بنا شده بود اما حالا با توجه به بازار رو به رشد صنعت موبایل برای تکنولوژی مورد اشاره، و همچنین عرضه نخستین پرچمدار ال جی مجهز به نمایشگر OLED در سال جاری، به نظر می رسد کمپانی کره ای نقشه های جدیدی برای بهره برداری از خط تولید P10 در سر دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Dandelions
    Dandelions | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    ال جي بزرگترين و تنها تامين كننده تجاري پنل تلوزيونهاي OLED در جهان در سال 2016 بود هرچند در زمينه "تعداد" تلفن هاي هوشمند و تلویزيون ساخته شده همچنان سامسونگ پيشتاز است اما در سال گذشته ال جي به مقام نخست توليد پنل هاي تلویزيون و تلفن همراه دست يافت و بخش عمده پنل هاي مورد استفاده در محصولات اپل و بسياري از برندهاي شناخته شده دنيا توسط اين شركت تامين شده قطعا تا سه سال ديگر در صورت ادامه روند فعلي ال جي جاي سامسونگ رو در اين رده بندي مي گير0

  • Arman1377
    Arman1377 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    بیخود کرده !! الجی کجا و سونی کجا

    • Dandelions
      Dandelions | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

      الجی جدیدترین فناوری اولد با پیکسل چهار رنگ را داره که بهتر از اولد سه پیکسلیه که همین سونی شما اولدش را از الجی میگیره . بعدش الجی برنامه ی توسعه ی خودش را داره و جز پیشروترین برندها تو زمینه ی توسعه هست

مطالب پیشنهادی