ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک از کاهش هزینه های سفر به مریخ می گوید

در این شماره از ژورنال New Space، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس اکس، نقشه خود برای مهاجرت انسان ها به مریخ را تشریح کرد. در این مقاله او پیرامون کاهش هزینه سفر به مریخ و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

در این شماره از ژورنال New Space، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس اکس، نقشه خود برای مهاجرت انسان ها به مریخ را تشریح کرد. در این مقاله او پیرامون کاهش هزینه سفر به مریخ و تجهیزات مورد نیاز برای انجام این کار صحبت می کند.

این مقاله بر اساس سخنرانی و ارائه موفق ماسک در کنگره بین المللی فضانوردی نوشته شده، جایی که او هدف از مهاجرت به ماه را تشریح کرد و گفت با تکنولوژی فعلی، بلیت بدون برگشت به ماه، 10 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت که رقم هنگفتی برای مهاجرت محسوب می شود.

کاهش این هزینه به اندازه قیمت یک خانه مسکونی، حدود 200 هزار دلار، می تواند بالاخره سفر به ماه را امکان پذیر کند. به منظور رسیدن به این هدف، لازم است که 4 اتفاق رخ دهد:

هزینه سفر به مریخ در حال حاضر 10 میلیارد دلار است. این رقم می تواند به 200 هزار دلار کاهش یابد.

اول از همه، سیستم حمل و نقل باید بارها و بارها مورد استفاده قرار بگیرد، چون تولید هر ضایعاتی هزینه ها را به شدت افزایش می دهد. و این کشتی های فضایی باید در مدار مرتبا تغذیه شوند. مضاف بر این، ما باید بتوانیم روی سطح کره مریخ نوعی انرژی محرک تولید کنیم که ماسک متان را پیشنهاد می دهد.

وی سپس به سراغ موتور این سفینه فضایی، راکت بوستر و بخش های داخلی سفینه می رود. با وجود سینما، رستوران، کابین های مختلف، سالن های سخنرانی و... سفینه های فضایی از نگاه ماسک مکان مناسبی برای وقت گذرانی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی