ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی ب ام و سری 6 گرن توریسمو؛ تلاشی تازه برای غلبه بر چالشی بزرگ

اندکی پس از توقف تولید سری 6 کوپه، باواریایی ها نسخه GT یا همان گرن توریسمو را به این سری از محصولات خود اضافه کردند. این عضو جدید همانند سایر مدل های GT ب ام و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اندکی پس از توقف تولید سری 6 کوپه، باواریایی ها نسخه GT یا همان گرن توریسمو را به این سری از محصولات خود اضافه کردند. این عضو جدید همانند سایر مدل های GT ب ام و اتاقی بین سدان و کوپه داشته و در دسته اتومبیل های فست بک قرار می گیرد. از آنجایی که این خودرو جانشین سری 5 GT محسوب می شود، ظاهر آن شباهت های بسیار زیادی به نسل اخیر سری 5 دارد؛ طوری که در نمای جلو تشخیص این دو مدل از همدیگر در نگاه نخست بسیار دشوار است.

سری 6 GT بر روی پلتفرم CLAR ب ام و شکل گرفته؛ این پلتفرم قبلا در ساخت سری 5 و سری 7 نیز به کار گرفته شده و آزمون خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. باواریایی ها طبق معمول عضو جدید خود را با کدهای مختلف روانه خیابان ها خواهند کرد. این به معنای آنست که سری 6 GT با پیشرانه ها و امکانات متنوعی قابل انتخاب است؛ البته بر اساس برنامه ریزی ها، در آمریکا فقط نسخه 640i GT به فروش خواهد رسید.

این نسخه به همان موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی با توانایی تولید 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که نیروی تولیدی توسط آن از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ ها ارسال می شود. با این پیشرانه 640i GT برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 5.4 ثانیه (5.3 ثانیه در نسخه xDrive) زمان نیاز دارد.

در اروپا مشتریان سری 6 GT حق انتخاب های بیشتری داشته و می توانند علاوه بر 640i GT، از بین 630i و 630d مدل دلخواه را انتخاب کنند. نیروبخش 630i یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با 258 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور بوده و می تواند در عرض 6.3 ثانیه شتاب صفر تا صد را رقم بزند.

در زیر کاپوت 630d نیز یک موتور دیزلی شش سیلندر به حجم سه لیتر نصب شده که توانایی تولید 265 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور را دارد. با این پیشرانه 630d شتاب صفر تا صد را در عرض 6.1 ثانیه (6 ثانیه برای مدل مجهز به xDrive) محقق می کند.

نکته جالب اینکه تمامی این مدل ها از مصرف بهینه ای برخوردار بوده و در حالت ترکیبی بین 4.9 الی 8.2 لیتر سوخت مصرف می کنند؛ همچنین تمامی مدل ها به گیربکس 8 دنده خودکار مجهز هستند.

طبق انتظار سری 6GT با انبوهی از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی ارایه شده که از جمله آنها می توان به مواردی مثل سیستم تشخیص نقاط کور، اخطار خروج از بین خطوط، اخطار برخورد و سیستم تعلیق بادی در عقب اشاره کرد.

علاقه مندان به این خودرو در آمریکا برای پرداخت 640i GT باید مبلغی در حدود 70 هزار دلار کنار بگذارند که به اعتقاد برخی با این رقم گزینه های بهتری وجود دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • high end
    high end | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    این که خیلی شبیه پنج هست سری شش یه چیز دیگه بود خیلی اسپرت تر بود.این فقط اسمش شیشه

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    طراحى قبليش اصيل تر و شيك تر بود

  • H@med
    H@med | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی زیبا و جذابه.مخصوصا عقبش

  • | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    طراحی سری ششِ نادر فقیه‌زاده قشنگ‌تر از این بود.

مطالب پیشنهادی