ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات خورشیدی Tertill می تواند چمن و علف های هرز حیاط را بچیند

احتمالاً جاروهای Roomba Robot را دیده اید؛ همان ربات های کوچکی که بی سر و صدا حرکت و زباله های کوچک خانه را جمع آوری می کنند.حالا کمپانی سازنده این ربات ها، یعنی Franklin Robotics ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

احتمالاً جاروهای Roomba Robot را دیده اید؛ همان ربات های کوچکی که بی سر و صدا حرکت و زباله های کوچک خانه را جمع آوری می کنند.حالا کمپانی سازنده این ربات ها، یعنی Franklin Robotics اخیراً کمپینی در وب سایت کیک استارتر راه اندازی کرده تا محصولی دیگر به سبک همان ربات های Roomba عرضه کند؛ و این بار، ربات جدید کمپانی می تواند علف های هرز حیاط منزل را بچیند.

روری مک دین، مدیرعامل Franklin، ربات Tertill را دستگاهی برای کوتاه کردن چمن و علف های هرز توصیف می کند که انرژی خود را از خورشید به دست می آورد. «Tertill رباتی کوچک است که در باغچه ها زندگی می کند، هر روز با نور خورشید شارژ می شود و وقتی باتری کاملاً شارژ شد، در باغچه به حرکت در می آید و ضمن پیشگیری از برخورد با موانع و گیاهان، کار علف های هرز را یک سره می کند.»

هدف غایی Franklin از ساخت Tertill، برطرف سازی دردسرهای رایج باغداری و ترغیب مردم به کاشت گیاهان در حیاط خانه شان است. این ربات هوشمند به سنسوری خازنی مجهز شده که می تواند به شناسایی گیاهان پیرامون کمک کند و در صورت تشخیص علف های هرز، آنها را به کمک نوعی تیغه می چیند.

ربات Tertill در حاضر با قیمت 225 دلار در وب سایت کیک استارتر پیش فروش می شود و انتظار می رود تا ماه مارس 2018 به دست مشتریان برسد. در نهایت گفتنی است که با توجه به فروش 15 میلیون واحدی ربات های Roomba، می توان انتظار داشت که Tertill هم به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی