ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح مفهومی موبایل Xperia Edge، تمام آن چیزی است که از سونی انتظار داریم

اوایل امسال، کمپانی سونی با معرفی پرچمدار Xperia XZ Premium بسیاری از طرفداران خود را هیجان زده کرد، اما اگر منتظر هستید تا ژاپنی ها از موبایلی دیگر رونمایی کنند، شاید بد نباشد که نگاهی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

اوایل امسال، کمپانی سونی با معرفی پرچمدار Xperia XZ Premium بسیاری از طرفداران خود را هیجان زده کرد، اما اگر منتظر هستید تا ژاپنی ها از موبایلی دیگر رونمایی کنند، شاید بد نباشد که نگاهی به این طرح مفهومی بیندازید. کانالی در یوتوب به نام «Concept Creator» طرحی مفهومی از موبایلی به نام Xperia Edge منتشر کرده که بسیار جالب توجه به نظر می رسد. گفتنی است این موبایل توسط اشخاص ثالث طراحی شده و هیچ ارتباطی به موبایلی جدید از طرف سونی ندارد.

طراح دستگاه، موبایلی را متصور شده که از فلز و شیشه ساخته شده و به دوربینی دوگانه در پشت تجهیز گشته است که چیدمانی عمودی دارد؛ علاوه بر این، لوگوی کمپانی هم روی پنل پشتی به چشم می خورد. این منبع همچنین 5 رنگ مختلف آبی، مشکی، نقره ای، قرمز و رز گلد را در ویدیویی که پایین تر قرار گرفته به نمایش در آورده است.

در دو طرف نمایشگر، حاشیه ای به چشم نمی خورد و ضمناً شاهد خمیدگی جذابی نیز در این دو بخش هستیم؛ با این همه، حاشیه های بالا و پایین نمایشگر همچنان به قوت خود باقی هستند اما فضای کمتری نسبت به XZ پریمیوم اشغال کرده اند. در زمینه سخت افزار، طراح دستگاه، موبایلی را ترسیم کرده که از نمایشگر 4K HDR AMOLED بهره می برد و دوربین اصلی آن قادر به ضبط ویدیوهای سوپر اسلو موشن است. چیپست اسنپدرگون 845، شش گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هم از دیگر مشخصات هستند.

طراح دستگاه صحبتی درباره ابعاد موبایل یا نمایشگر به میان نیاورده، اما هرچه نباشد این صرفاً دیوایس مفهومی است که با اندکی خلاقیت طراحی شده است. در هر صورت، جالب است که ببینیم سونی برای سال آینده میلادی چه موبایلی در نظر گرفته و تا چه میزان به این طرح شباهت دارد. اگر سونی واقعاً چنین موبایلی طراحی کند، مطمئناً عقب ماندگی خود از رقبا را تا حد زیادی جبران خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • ali kaydanii
    ali kaydanii | ۲ تیر ۱۳۹۶

    سونی لطف کنه اون حاشیه های بالا و پایینشو کم کنه ایج پیش کشش...

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    خواهشا اون حاشیه رو کم کن.
    +اج به نظر من فقط زیبایی داره. حالا درسته سامسونگ یه سری قابلیت براش ارائه داده ولی اکثر این قابلیت ها استفاده خیلی کمی دارن و برای طیف زیادی اصلا کاربرد ندارن!
    البته خداروشکر سامسونگم داره مقدار خمیده بودن رو کم میکنه تا مزاحم نباشه ولی این طرح مقدار خمیدگیش فوق العاده زیاده.
    شما نوت اج رو ببینین با اون اج که مدام مزاحم میشد و در اس 6 اج کمتر شد و در اس 7 اج بازم کمتر شد و در نوت 7 بازم کمتر شد تا اینکه در اس8 تقریبا به حد مناسبی رسیده و دیگه اونقدر اذیت نمیکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی